Citroen C5 Aircross już w Europie
Do europejskich salonów powraca Citroen C5. Uterenowiony model, który otrzymał przydomek Aircross, trafi na rynki Starego Kontynentu jeszcze przed końcem roku!
W portfolio Citroena znajdziemy obecnie trzy modele z serii Aircross. Najmniejszy - C3 Aircross - może się już pochwalić 80 tys. sprzedanych egzemplarzy. Pod koniec kwietnia na salonie w Pekinie zadebiutował jego większy brat - C4 Aircross. Model C5 Aircross, od kilku miesięcy, znajduje się już w ofercie chińskiego oddziału francuskiej marki. Do tej pory na samochód zdecydowało się około 40 tys. tamtejszych klientów.
Dopracowany pod względem europejskich gustów Citroen C5 Aircross mierzy 4,5 m. Sylwetka charakteryzuje się typowymi dla marki akcentami - kaskadowym pasem przednim czy panelami Airbump. Muskulatury dodają jej duże obręcze kół i zaskakująco wysoki prześwit (230 mm). Producent podkreśla również wyjątkowe możliwości aranżacji wnętrza dzięki trzem przesuwanym, składanym i odchylanym siedzeniom z tyłu oraz bagażnikowi, który - w zależności od konfiguracji - pomieści od 580 do 720 l.
Klienci C5 Aircross będą mieć do wyboru 30 kombinacji personalizacji nadwozia. Składają się na nie: siedem kolorów lakieru, możliwość dwubarwnego lakierowania karoserii (czarnym dach) i trzy pakiety kolorystyczne z kolorowymi wstawkami w przednim zderzaku, panelach airbump (w dolnej części przednich drzwi) i pod relingami dachowymi. Model oferuje również pięć wariantów wykończenia wnętrza, łączących jasne, ciepłe materiały.
Citroen C5 Aircross
Lista opcji obejmować będzie m.in. aktywne zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi i fotelami "advanced comfort". Samochód ma być wyposażony w 20 systemów wspomagania prowadzenia, w tym Highway Driver Assist (system umożliwiający jazdę autonomiczną poziomu 2.) czy Grip Control z funkcją Hill Descent Assist, do jazdy po bezdrożach. Auto wyposażono także w sześć "technologii łączności", w tym bezprzewodową ładowarkę do smartfonów.
Citroen C5 Aircross produkowany będzie we Francji w zakładzie w Rennes - La Janais. Samochód pojawi się w europejskich salonach pod koniec bieżącego roku. Z końcem roku 2019 ofertę uzupełni odmiana Plug-in Hybrid - pierwszy tego rodzaj model w ofercie francuskiego producenta.