BMW vision efficientdynamics

BMW zaprezentuje na salonie we Frankfurcie prototyp o nazwie vision efficientdynamics.

BMW vision efficientdynamics
BMW vision efficientdynamicsINTERIA.PL

Ma on być kolejną próbą udowodnienia, że możliwe jest produkowanie sportowych samochodów o wysokich osiągach i niskim zużyciu paliwa.

BMW vision efficientdynamics concept do dwuosobowe coupe o bardzo nietypowym źródle napędu. W samochodzie zastosowano trzycylindrową jednostkę wysokoprężną o pojemności zaledwie 1.5 l, która wspomagana jest przez dwa silniki elektryczne. Jednak już sama jednostka spalinowa generuje 163 KM mocy i 290 Nm momentu obrotowego.

Jeden silnik elektryczny zlokalizowano z przodu auta. Dysponuje on mocą 60 kW, która przez 30 sekund może wzrosnąć do 84 kW, a przez 10 sekund - nawet do 104 kW. Moment obrotowy tego silnika to 220 Nm.

Informacja prasowa (moto)

Drugi silnik elektryczny znajduje się z przy tylnej osi, między skrzynią biegów a jednostką spalinową. W sposób ciągły dostarcza on 25 kW, a chwilowo może wygenerować 38 kW i 290 Nm.

Oczywiście podczas hamowania silniki elektryczne działają jak prądnica, ładując litowo-polimerowe baterie.

BMW vision efficientdynamics ma napęd wszystkich kół, a całkowita moc maksymalna to imponujące 356 KM. Nie mniejsze wrażenie robi moment obrotowy, który wynosi 800 Nm. Dzięki temu auto ma przyspieszać do 100 km/h w 4,8 s, zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Jednocześnie średnie zużycie paliwa ma wynosić tylko 3,76 l/100 km, co oznacza emisję 99 gramów CO2 na kilometr.

Informacja prasowa (moto)

Co więcej, auto może jechać tylko na silnikach elektrycznych. Zasięg w tym trybie wynosi 50 km.

Na koniec warto wspomnieć o stylizacji. BMW podkreśla, że projektując vision efficientdynamics korzystało z doświadczeń zdobytych w Formule 1, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza wynosi tylko 0.22. Samochód porusza się 21-calowych kołach, ma 4,60 m długości, 1,90 m szerokości i 1,24 m wysokości. Waży 1395 kg.

Informacja prasowa (moto)

Do wnętrza (architektura 2+2) wsiada się poprzez uchylane do góry drzwi, auto ma bagażnik o symbolicznej pojemności 150 litrów.

Nadwozie zbudowano z kevlaru, a szyby z polikarbonatu, dzięki czemu automatycznie ściemniają się pod wpływem światła.

Oczywiście trudno spodziewać się, że BMW vision efficientdynamics znajdzie się w produkcji. Niemiecki koncern zapowiada jednak, że technologia w nim zastosowana trafi wkrótce do innych modeli marki.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Zobacz nowe BMW na filmie:

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas