BMW M5 po face liftingu

W ramach modernizacji M5 i M5 Competition, BMW nie zdecydowało się na wykrzesanie jeszcze więcej mocy z podwójnie doładowanego V8, ale poza tym zmian jest całkiem sporo.

BMW M5 Competition
BMW M5 CompetitionInformacja prasowa (moto)

Uwagę zwraca między innymi wyraźnie zmieniony pas przedni. Zwężające się w stronę atrapy chłodnicy światła w kształcie litery L uzupełniają nowo zaprojektowane diodowe reflektory. Nowa opcja BMW Individual Shadow Line nadaje im dodatkowy ciemny akcent. Z kolei zmieniona atrapa chłodnicy poprowadzona jest nieco niżej, a chromowana, jednoczęściowa teraz ramka otacza obie nerki z charakterystycznymi dla M podwójnymi listwami i znaczkiem M. Nowy pas przedni ma też bardziej wyrazisty kształt i większe boczne wloty powietrza, zaś duży centralny wlot powietrza ma kształt sześciokąta i mieści chłodnicę oleju oraz radar tempomatu.

BMW M5 Competition 2020

BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW
BMW M5 CompetitionBMW

Z kolei tylne diodowe lampy są teraz trójwymiarowo uformowane, a ich wzór stanowi nową interpretację typowego dla BMW kształtu L. Ponadto przeprojektowano zderzak, dodano czarne wstawki (na przykład wokół reflektorów) i zastosowane nowe końcówki wydechu.

Nowością są także kolory - szary Brands Hatch i czerwony Motegi metalizowany oraz lakiery BMW Individual: niebieski tanzanit II metalizowany, czerwony awenturyn II metalizowany i matowy mroźny bazalt metalizowany. Z kolei szampański kwarc metalizowany jest teraz oferowany jako szary alwit metalizowany. Całość można uzupełnić o opcjonalne, znane z BMW M8, 20-calowe frezowane obręcze kół M Double Spoke w kolorze Orbit Grey.

We wnętrzu natomiast najważniejszą zmianą jest zastosowanie większego ekranu centralnego, który urósł z 10,25 do 12,3 cala. Dostępna jest także nowa skórzana tapicerka. Z kolei zmieniona koncepcja obsługi z dwoma przyciskami na konsoli środkowej zaczerpnięta została z modelu M8. Przycisk M Mode pozwala na szybkie przełączanie pomiędzy ustawieniami ROAD i SPORT, natomiast przełącznik Setup prowadzi bezpośrednio do menu na monitorze centralnym, gdzie można indywidualnie konfigurować opcje napędu i zawieszenia. BMW M5 Competition ma również tryb TRACK, który zapewnia purystyczne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.

BMW M5 CompetitionInformacja prasowa (moto)

Zmodernizowane M5 otrzymało także nowe amortyzatory, które zapożyczono z M8 Gran Coupé, oraz nowe zestrojenie układu jezdnego. Ma to zapewnić zarówno lepsze prowadzenie, szczególnie podczas wykorzystywania pełni możliwości, a jednocześnie poprawić komfort jazdy. BMW M5 Competition jest w porównaniu z M5 o 7 mm niższe i ma specyficzne modyfikacje zawieszenia. W standardowych hamulcach M z pływającymi tarczami zaciski lakierowane na niebiesko są teraz dostępne również w błyszczącym kolorze czarnym lub czerwonym.

BMW M5 CompetitionInformacja prasowa (moto)

Tak jak wspomnieliśmy na początku, zmian nie wprowadzono pod maską. Oznacza to, że podwójnie doładowane V8 o pojemności 4,4 l generuje 600 KM i pozwala na sprint do 100 km/h w 3,4 s, a do 200 km/h w 11,1 s. W przypadku M5 Competition otrzymujemy do dyspozycji 625 KM, co skraca przyspieszenie do 100 km/h o 0,1 s , a do 200 km/h o 0,3 s. Tak jak dotychczas 8-biegowa skrzynia przekazuje moc na wszystkie koła, ale dostępny jest tryb 2WD, w którym cała moc trafia wyłącznie na tylne koła.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas