BMW M3 30 Jahre M3

Fani BMW mają w tym roku liczne powody do radości. Stulecie istnienia marki z Bawarii zbiegło się w czasie z innym, nie mniej ważnym, jubileuszem. Równe trzy dekady temu, na rynku zadebiutował model, który na dobre zapisał się w historii motoryzacji – BMW M3.

BMW M3 30 Jahre M3
BMW M3 30 Jahre M3Informacja prasowa (moto)

Producent z Monachium postanowił uczcić jubileusz kultowego modelu wprowadzając na rynek jego limitowaną wersję - 30 Jahre M3.

BMW M3 30 Jahre M3

BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 
BMW M3 30 Jahre M3 

Powstanie jedynie 500 egzemplarzy M3 w odmianie 30 Jahre M3. Samochody bazują na "standardowej" M3 z pakietem Competition. Wszystkie polakierowane zostaną na metaliczny kolor Macao Blue, który otwierał listę opcji pierwszego M3 z 1986 roku. Z zewnątrz auta rozpoznamy też m.in. po oksydowanych końcówkach wydechu i plakietkach z nazwą 30 Jahre M3 zdobiących wloty powietrza w przednich błotnikach. Samochody poruszać się mają na 20-calowych obręczach kół ze stopów lekkich. Przednie obuto w opony w rozmiarze 265/30, a z tyłu pracują gumy 285/30.

We wnętrzu znajdziemy m.im. sportowe, kubełkowe fotele, pasy bezpieczeństwa z przeszyciami charakterystycznymi dla serii M i specjalne nakładki progowe. Każdy z 500 egzemplarzy otrzyma również, wykonane z włókien węglowych, listwy ozdobne deski rozdzielczej i dwubarwną tapicerkę ze skóry merynosów.

Tak, jak w przypadku M3 Competition Package, jednostka napędowa rozwija dodatkowe 19 KM i legitymuje się mocą maksymalną 450 KM. Standardowym wyposażeniem jest m.in. adaptacyjne zawieszenie obejmujące sprężyny, amortyzatory i stabilizatory o zwiększonej sztywności. Samochody otrzymają też aktywny tylny dyferencjał i system Dynamic Stability Control. Auta limitowanej serii osiągać mają setkę w równe 4 s od startu. To o 0,1 s szybciej, niż w przypadku zwykłego M3 z pakietem Competition.

BMW M3 30 Jahre M3Informacja prasowa (moto)

BMW M3 30 Jahre M3 trafić ma do salonów latem bieżącego roku - dokładnie w 30 lat po złożeniu zamówienia na pierwsze BMW M3. Za auto w limitowanej serii dopłacić trzeba będzie u dilera równe 10 tys. euro (cena M3 pakietem Competition trzeba zapłacić 407 tys. zł).

BMW M3 30 Jahre M3Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas