Beetle LSR, czyli najszybszy Garbus na świecie!
Oto najszybszy Volkswagen Garbus na świecie. Na tegorocznym festiwalu "World of Speed" na jeziorze Bonneville (w stanie Utah w USA) specjalnie zmodyfikowany Beetle ustanowił "garbusowy" rekord prędkości.

Beetle LSR (od angielskiego Land Speed Record) wyposażony został w dwulitrowy silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TSI). Samochód - na dystansie jednej mili - rozpędził się do 328,195 km/h (205,122 mph).
Volkswagen Beetle LSR








To największa prędkość, jaką kiedykolwiek uzyskał Beetle. Aby auto mogło pokonać barierę 300 km/h, Beetle LSR został znacznie zmodyfikowany. Moc dwulitrowego silnika TSI zwiększono do rekordowych 550 KM!
Taki wynik udało się osiągnąć m.in. dzięki zastosowaniu większej turbosprężarki, innych tłoków, wałków rozrządu i korbowodów. Znacznie zmodyfikowano również samą głowicę. Przeróbki zaowocowały zwiększeniem maksymalnego momentu obrotowego do rekordowych 571 Nm.
Ekstremalne warunki bicia rekordu poskutkowały koniecznością wyposażenia Beetle’a w specjalne koła i opony przystosowane do jazdy po słonej nawierzchni. Prześwit został znacznie zmniejszony, zastosowano także mechanizm różnicowy zwiększający dodatkowo trakcję. Auto otrzymało też pakiet bezpieczeństwa składający się z klatki przeciwkapotażowej, wyścigowego fotela z pięciopunktowymi pasami i systemu gaśniczego. Samochód otrzymał ponadto - działające jako hamulce aerodynamiczne - spadochrony!
Rekord ustanowiony przez Beetle’a LSR potwierdzony został przez stowartzyszenie Utah Salt Flats Racing Association (USFRA).
