Audi RS6 i RS7 Performance. Mocniejsze, szybsze i słabiej wyciszone

Ktoś w Audi uznał, że 600 KM mocy w dużym kombi to za mało. Od teraz model RS6 będzie więc można kupić w odmianie Performance. I RS7 też.

Audi RS6 i RS7 Performance kosztują co najmniej 135 000 euro
Audi RS6 i RS7 Performance kosztują co najmniej 135 000 euromateriały prasowe

RS6 to dla mnie model szczególny, bo było pierwszym samochodem, w którym przekroczyłem barierę 300 km/h. Jadąc w bezpiecznych warunkach z ekscytacją obserwowałem jak wskazówka prędkościomierza dogania liczbę 320 - było to możliwe, bo akurat siedziałem za kierownicą egzemplarza poprawionego przez Abt Sportsline. Byłem pod wrażeniem, że tym autem można bez problemu zawieźć rodzinę na długie wakacje, przewieźć pralkę, ale i równie dobrze utrzeć nosa jakiemuś nadgorliwemu kierowcy Porsche.

Audi RS6 Performance - jeszcze wyższa moc

Od teraz grupa modeli do utarcia nosa jeszcze się powiększy, bo Audi wprowadza do sprzedaży RS6 Performance. Jej czterolitrowe V8 wyposażono w większe turbosprężarki, które dmuchają pod ciśnieniem 2,6 bara, o 0,2 bara mocniej niż w zwykłym RS6. W efekcie w danych technicznych można było podać moc 630 zamiast 600 KM mocy i 850 zamiast 800 Nm momentu obrotowego. To przekłada się na sprint do setki - RS6 Performance urywa 0,2 s z wyniku zwykłego RS6. Prędkość 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po 3,4 s od startu.

Audi RS6 Performance

Audi RS6 Performance

Opismateriały prasowe
Opismateriały prasowe
Opismateriały prasowe
Opismateriały prasowe
Opismateriały prasowe
Opismateriały prasowe
Opismateriały prasowe

Modele Performance seryjnie wyposażono w pakiet RS Dynamic. Oznacza to, że mogą się rozpędzić do 280 km/h. Bardziej wymagający mogą dopłacić do zestawu RS Dynamics plus, obejmującego m.in. ceramiczne hamulce i limit prędkości przesunięty na 305 km/h.

Audi RS7 Performance. Więcej emocji, mniej kilogramów

Tak, RS7, bo tę samą operację, którą Audi przygotowało dla kombi, przeprowadzono również na liftbacku. Zarówno RS6 jak i RS7 oprócz tego, że mają mocniejsze silniki, zyskały np. zmniejszenie ilości elementów wygłuszających kabinę - izolację usunięto z komory silnika, wnętrza i tylnej części karoserii. Audi nie precyzuje, czy usunięto je całkowicie, czy tylko uszczknięto, ale w efekcie samochody są lżejsze o 8 kg, a pasażerowie mogą doświadczyć "nowego poziomu wrażeń dźwiękowych". Biorąc pod uwagę, że te modele ważą lekko ponad dwie tony, te 8 kg pewnie nie wpłynęło szczególnie na osiągi.

Audi RS7 Performance

Audi RS7 Performance

Audi RS7 Performancemateriały prasowe
Audi RS7 Performancemateriały prasowe
Audi RS7 Performancemateriały prasowe
Audi RS7 Performancemateriały prasowe
Audi RS7 Performancemateriały prasowe
Audi RS7 Performancemateriały prasowe

Audi RS6 i RS7 Performance - po kołach je poznacie

Modele Performance wyjeżdżają z fabryki na obręczach o średnicy 21 cali, obutych w opony w rozmiarze 275/35. Można je zamówić również na 22-calowych, kutych obręczach ubranych w opony Continental Sport Contact 7 w rozmiarze 285/30.

Jeśli ktoś nie zwraca uwagi na średnicę obręczy, Performance pozna po wykończeniach w matowej szarości. Ten wyróżnik trafił na obudowy lusterek, przedni spojler, wstawki w progach oraz na relingi, ramki szyb i dyfuzor pod tylnym zderzakiem. Logotyp Audi może być chromowany lub czarny.

W kabinie zamiast dodatków w kolorze czerwonym, pojawiły się detale w niebieskim. Przeszycia tapicerki, pasy bezpieczeństwa, a nawet wstawki z karbonu zyskały barwę nieba w słoneczny dzień.

RS6 i RS7 Performance jeszcze nie pojawiły się w polskim cenniku, ale można je zamawiać już w Niemczech. Wyceniono je na 135 000 euro, czyli jakieś 630 tys. zł.

***

Moto Flesz - odcinek 66. O Toyocie GR Yaris, Fordzie Ranger oraz silniku WanklaINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas