Audi A6 w kolejnej odsłonie

Po premierze A8 i A7 Sportback, przyszedł czas na debiut ostatniej z dużych limuzyn Audi, korzystającej z najnowszych rozwiązań marki i zaprojektowanych zgodnie z nową linią stylistyczną.

Audi A6
Audi A6Audi

Mniej futurystyczne od A7 Sportback, ale nie tak zachowawcze (nudne) jak A8 - tak w skrócie można opisać wygląd piątej już generacji limuzyny klasy wyższej od Audi. Ogromny grill, LEDowe światła z interesującymi wzorami (z przodu to HD Matrix LED), dość klasyczna linia nadwozia i brak blendy łączącej tylne reflektory (obecna w A7 i A8) pozwalają odróżnić go od poprzednika i technicznych braci.

Audi A6 2018

Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi
Audi A6Audi

Trudno natomiast wskazać w którym z tych modeli siedzimy, ponieważ deska rozdzielcza jest identyczna i zdominowana przez trzy ekrany. Pierwszy to wirtualne zegary (12,3"), drugi służy do obsługi nawigacji, multimediów itp. (10,1"), a trzecim zmieniamy temperaturę, niektóre ustawienia, a także możemy go używać do ręcznego wpisywania tekstu (8,6"). Dotykowa obsługa dwóch ostatnich może działać na dwa sposoby - albo jak klasyczny wyświetlacz pojemnościowy (reagujący na dotyk palca), albo haptyczny (wymagający mocniejszego naciśnięcia ekranu i sprawiający wrażenie, jakby pod naszym palcem faktycznie ugiął się przycisk).

Nowe Audi A6, podobnie jak A8, w każdej odmianie jest hybrydą typu "mild". Wykorzystuje więc alternator zintegrowany z rozrusznikiem, którego zadaniem jest odzyskiwanie energii podczas hamowania i wykorzystywanie jej do zasilania pokładowej elektroniki, a także pozwalanie na żeglowanie z wyłączonym silnikiem (przy prędkościach 55-160 km/h). Ma to pozwolić na zmniejszenie zużycia paliwa o 0,7 l/100 km.

Audi A6Audi

Pod maskę trafią głównie 3-litrowe silniki V6 - benzynowe 55 TSI (340 KM) oraz wysokoprężne 50 TDI (286 KM) i 45 TDI (231 KM). Oprócz nich oferowany jest także 2-litrowy diesel 40 TDI o mocy 204 KM. Ta ostatnia łączona jest z napędem na przód, pozostałe TDI ze stałym quattro, a TSI z quattro ultra (dołączana tylna oś).

Audi A6Audi

Audi podkreśla, że nowe A6 jest zwinne jak auto sportowe i zwrotne jak kompakt. Zapewnienia te trzeba będzie zweryfikować, ale już teraz wiemy, że auto dostępne będzie aż z czterema rodzajami zawieszenia. Obok standardowego, do wyboru będzie sportowe, adaptacyjne oraz pneumatyczne. Na listę opcji trafi też skrętna tylna oś (pozwala na skręt kół do 5 stopni), która zauważalnie poprawia zachowanie auta na drodze i zmniejsza promień skrętu o 1,1 m. Dopełnieniem tych elementów jest układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu.

Pierwsze egzemplarze nowego Audi A6 wyjadą na drogi już w czerwcu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas