Amar na Żeraniu?

Amerykańsko-arabski holding Amar jest potencjalnym inwestorem finansowym MG Rover Group w New Small Company - poinformował PAP wiceprezes brytyjskiej firmy Nick Stephenson. Amar miałby zainwestować w projekt NSC 250 mln USD.

article cover
INTERIA.PL

Inwestor, z którym rozmawiamy to firma Amar, amerykańsko- arabski holding inwestycyjny

- powiedział w środę PAP Stephenson.

W środę ma przyjechać do Polski wiceprezes biura Amar w Hamburgu. Firma ma siedzibę w Nowym Jorku oraz biuro w Kairze. W końcu tygodnia, 14 lutego, upływa termin, jaki MG Rover wyznaczył na podjęcie decyzji w sprawie inwestycji na Żeraniu.

Mamy pewność, że jeśli osiągnięcie porozumienia jest możliwe, to jesteśmy w stanie zrobić to do 14 lutego

- powiedział Stephenson, dodając, że jest jeszcze dużo do zrobienia.

Będziemy kontynuowali szczegółowe negocjacje przez następne 48 godzin

- powiedział.

NSC ma powstać na bazie części majątku Daewoo-FSO, głównie produkcyjnego. MG Rover jest potencjalnym inwestorem branżowym w NSC.

Na początku udziałowcem w NSC ma być Daewoo-FSO, potem te udziały mają zostać zbyte - w zamian za umorzenie całości lub części wierzytelności - Skarbowi Państwa, Daewoo Motor oraz polskim i koreańskim bankom wierzycielom.

Do tego potrzebne jest jeszcze porozumienie banków wierzycieli w sprawie objęcia udziałów w NSC. Tymczasem, przedstawiciele części polskich banków-wierzycieli chcieli, aby MG Rover podał, oprócz nazw potencjalnych inwestorów finansowych, dodatkowe informacje o źródłach finansowania tej inwestycji.

Zarząd Daewoo-FSO we wtorek podpisał akt założycielski NSC Sp. z o.o., a w środę złożył w sądzie wniosek o jej rejestrację. Kapitał spółki wynosi 50 tys. zł i może być podniesiony do końca grudnia tego roku.

Akcjonariusze Daewoo-FSO Motor SA warunkowo zdecydowali też we wtorek o wniesieniu do NSC części majątku Daewoo-FSO, o wartości od 1,157 mld zł do 1,331 mld zł.

Uchwała wejdzie w życie po spełnieniu w określonym terminie konkretnych warunków, m.in. ustaleniu przez polskich i koreańskich wierzycieli Daewoo-FSO struktury udziałów w NSC. W tym przypadku obowiązuje data 23 lipca, natomiast do końca lipca znaleziony ma być inwestor branżowy dla NSC i uzgodnione warunki jego uczestnictwa.

Według wcześniejszych informacji, początkowo w NSC polskie banki- wierzyciele mają objąć 34,4 proc. udziałów, Skarb Państwa 28 proc., koreańscy wierzyciele 11,2 proc., a Daewoo Motor 26,4 proc. Krzysztof Grad, Małgorzata Kwiatkowska (PAP)

Tutaj nasze inne informacje dotyczące fabryki na Żeraniu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas