Alfa Romeo wraca do USA

Drzemka, drzemka... i jeszcze jedna drzemka. Powrót Alfy Romeo na rynek USA wyglądał mniej więcej jak poranne wstawanie do szkoły. Ale wreszcie się udało.

Alfa Romeo 4C, wersja na rynek północnoamerykański
Alfa Romeo 4C, wersja na rynek północnoamerykańskiAlfa Romeo

Przypomnijmy, że Alfa Romeo wycofała się ze sprzedaży aut w USA w 1995 roku, gdy roczna sprzedaż modeli 164 i Spider spadła poniżej 500 sztuk. Pierwotnie marka miała powrócić tam w 2003 roku wraz z nowym Spiderem. Mamy rok 2014, a zamiast Spidera jest coupe - ale wreszcie Włosi wracają do USA. Zgodnie z (wieloma) obietnicami szefa koncernu Fiata, Sergio Marchionne, ten nowy rozdział w historii marki rozpoczyna model 4C. Pierwsza partia - 500 egzemplarzy bogato wyposażonej, powitalnej serii Launch Edition - trafi na tamtejszy rynek latem br. w cenie od 68,4 tys. dolarów. Jesienią w ofercie pojawi się standardowa odmiana, wyceniona na 53,9 tys. dolarów (w Polsce od 220 tys. zł). Zgodnie z zapowiedziami, model otrzymał przednie lampy z przeźroczystymi obudowami - czarne nie spotkały się z przychylnymi opiniami.

Północnoamerykańska wersja 4C różni się europejskiej jednym istotnym parametrem. W związku z lokalnymi przepisami bezpieczeństwa i emisji spalin, masa własna modelu wzrosła aż o 155 kg, do 1050 kg. Przyczyniły się do tego głównie aluminiowe wzmocnienia monokoku z włókien węglowych. Przedstawiciele Alfy zapewniają jednak, że nie studzi to temperamentu zamontowanego centralnie, 1,75-litrowego silnika turbo o mocy 240 KM. Dociążone włoskie coupe ma rozpędzać się od 0 do 97 km/h w okolicach 5 s, czyli mniej więcej o 0,5 s dłużej niż wariant europejski.

Przypomnijmy, że zgodnie z najnowszymi planami koncernu Fiata, wprowadzenie 4C na rynek północnoamerykański jest dopiero początkiem ofensywy Alfy. W przyszłości trafią tam kolejne nowości marki, począwszy od nowej limuzyny klasy średniej o nazwie Giulia, której debiut zaplanowano na czwarty kwartał roku 2015.

Alfa Romeo 4C US-spec

Alfa Romeo 4C, wersja na rynek północnoamerykański (więcej informacji)

Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C US-spec (2015)Alfa Romeo

Zapraszamy do obszernej galerii zdjęć Alfy 4C w wersji USA:

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas