660 KM w nowej Corvette Z06

Miało być "ponad 630 koni", a jest 660 - doładowana mechanicznie V-ósemka pod maską nowej Corvette Z06 to najmocniejszy silnik w historii koncernu General Motors.

Jednostka o oznaczeniu LT4 ma pojemność 6,2 litra i generuje moc 660 KM przy 6400 obr./min oraz 881 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 3600 obr./min. Krzywa momentu ma jednak wyjątkowo łagodny przebieg - kierowca ma do dyspozycji 90 proc. szczytowej jego wartości w szerokim przedziale od 2500 do 5400 obr./min.

Dość wspomnieć, że widlasta "dwunastka" służąca do napędu Ferrari F12berlinetta, choć mocniejsza od LT4 (740 KM), generuje o blisko jedną trzecią mniej maksymalnego momentu obrotowego (690 Nm), i to dopiero przy 6000 obr./min.

Reklama

Konstrukcyjnie LT4 bazuje na wolnossącej jednostce nowej Corvette Stingray (symbol LT1) - ma bezpośredni wtrysk, system odłączania połowy cylindrów podczas pracy z niewielkim obciążeniem oraz zmienne fazy rozrządu. Silnik otrzymał jednak nowe, aluminiowe głowice, zawory dolotowe z tytanu, korbowody z kutej stali, tłoki z kutego aluminium oraz kolektory wydechowe ze stali nierdzewnej, lżejsze od tych stosowanych w LT1.

Motor będzie współpracować z 7-biegową skrzynią ręczną lub 8-stopniowym automatem. Na ujawnienie osiągów wersji Z06 musimy jednak jeszcze poczekać - auto trafi do sprzedaży w USA na początku 2015 roku.

Więcej o Corvette Z06 pisaliśmy w styczniu br.

msob

Zaraźliwe marzenie - Chevrolet Corvette w "Motorze" z 1994 roku

60 lat Chevroleta Corvette - HISTORIA MODELU

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama