Kierowcy oburzeni. Autem sprzed 1997 roku do stolicy nie wjedziesz!

Już za niespełna dwa miesiące - 1 lipca 2016 roku - z ulic Paryża znikną samochody w wieku powyżej 18 lat. To wynik nowych przepisów mających poprawić jakość powietrza w stolicy Francji.

Władze Paryża przegłosowały już stosowne uchwały. Począwszy od 1 lipca codziennie, w godzinach od 8 do 20, w stolicy Francji obowiązywać będzie zakaz poruszania się samochodami osobowymi (i dostawczymi) wyprodukowanymi przed 1997 rokiem! Kierowcy takich pojazdów będą mogli wjechać do Paryża wyłącznie w weekendy. Podobne obostrzenia dotyczyć mają również motocykli wyprodukowanych przed 1 czerwca 2000 roku. W przypadków samochodów nie ma znaczenia typ silnika i spełniana norma emisji spalin.

Docelowo władze metropolii chcą, by do końca dekady zakaz rozszerzony został o auta sprzed roku 2011 i motocykle zarejestrowane przed 1 lipca 2004 roku!

Reklama

Spod nowego prawa wyłączone będą jedynie ponad trzydziestoletnie auta - zarejestrowane, jako zabytkowe lub służące do prowadzenia działalności gospodarczej (wycieczki po Paryżu starymi Citroenami). Merostwo informuje również, że pracuje nad przepisem dopuszczającym - w drodze wyjątku - młodsze auta mające status "youngtimerów". W ich przypadku wymogiem - najprawdopodobniej - również będzie konieczność posiadania "zabytkowych" tablic rejestracyjnych.

Przegłosowane przez władze Paryża prawo spotkało się z silnym oporem ze strony kierowców. Kluby zrzeszające zmotoryzowanych zebrały już kilkanaście tysięcy podpisów pod różnymi petycjami krytykującymi radę miasta. Jeszcze dalej posunęło się stowarzyszenie o nazwie "40 mln kierowców", które podało merostwo stolicy do sądu domagając się od władz miasta odszkodowań.

Wg wstępnych szacunków nowe przepisy dotkną co najmniej 870 tysięcy aut, jakie każdego roku poruszają się po stolicy Francji. Wg przedstawicieli władz stowarzyszenia, ich rynkowa wartość skokowo spadnie. Wg prognoz, średnio, właściciele starych aut stracą na tym po 1250 euro!

Wydarzenia w Paryżu śledzą kierowcy starszych pojazdów w całej Francji. Można się bowiem spodziewać, że - za przykładem stolicy - podobne rozporządzenia wprowadzą wkrótce kolejne francuskie miasta. Wg analityków nowe przepisy uderzą głównie we właścicieli najmniejszych i stosunkowo przyjaznych środowisku samochodów z niewielkimi silnikami, które wykorzystywane są wyłącznie w roli środków transportu w drodze do pracy czy na zakupy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody używane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy