Co inspirowało projektantów Lexusa UX?

W samochodach Lexusa z łatwością odnajdziemy inspiracje japońską kulturą i sztuką. Nie inaczej jest w przypadku nowego crossovera UX. Wpływ na jego projekt miały robot z kreskówki i japońska architektura.

Koncepcyjny Lexus UX wyróżniał się niezwykle muskularnym, poprzecinanym licznymi przetłoczeniami nadwoziem, a także wąskimi lampami o ostrych kształtach. Jednak wersja produkcyjna nie otrzymała aż tak odważnej stylistyki. Wpływ na taką decyzję miała Chika Kako, pierwsza kobieta na stanowisku głównego inżyniera w Lexusie. Jej zdaniem na pierwszych projektach samochód wyglądał nienaturalnie. Aby uzmysłowić innym inżynierom, co ma na myśli, użyła skojarzenia z robotem Mazinger Z, którego przygody śledziła w dzieciństwie, oglądając japońskie kreskówki. Współpracownicy od razu zrozumieli, o co chodzi, a samochód ostatecznie otrzymał bardziej stonowaną, ale nadal wyróżniającą się bryłę.

Reklama

Crossover inspirowany architekturą

UX to najmniejszy SUV w gamie Lexusa. Mimo niebyt wielkiego, kompaktowego nadwozia projektanci chcieli nadać jego wnętrzu jak najwięcej przestronności. Za inspirację posłużyła im tradycyjna japońska architektura. "Japońskie domy są bardzo małe, ale mają duże okna, więc góry, drzewa i natura na zewnątrz wyglądają jak obraz, jak rozszerzenie przestrzeni, w której żyjesz na co dzień" - mówi Chika Kako. W projekcie wnętrza na uwagę zasługuje przede wszystkim charakterystyczna linia, rozpoczynająca się na desce rozdzielczej i rozciągająca się dalej na karoserii, ku tyłowi auta. Auto cechuje się również dobrą widocznością, mimo stosunkowo niskiej pozycji za kierownicą, wynikającej z zastosowania nowej platformy GA-C o obniżonym środku ciężkości.

Lexus UX wkrótce w salonach

Nowy crossover Lexusa będzie produkowany w Japonii i trafi do polskich salonów w marcu 2019 roku. Jednak już z początkiem października tego roku rozpocznie się przedsprzedaż modelu, której będą towarzyszyły jego przedpremierowe prezentacje. W specjalnej ofercie przedsprzedaży Lexus UX będzie dostępny od 139 900 zł.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje