Volvo goni niemiecką konkurencję I jest coraz bliżej!
Marki z czołówki segmentu aut premium notowały w 2015 roku dynamiczne wzrosty sprzedaży - sięgające nawet 20 proc. Volvo, czwarty gracz na tym rynku, sprzedał ponad 6,8 tys. nowych samochodów - o tysiąc więcej niż w 2014 roku. To rekordowy wynik dla koncernu. W dalszym zwiększaniu sprzedaży pomóc mają kolejne premiery planowane na 2016 rok.
Rekordowy wynik udało się osiągnąć mimo wysokiej bazy z 2014 roku. Dwa lata temu sprzedaż samochodów ożywiło tzw. okienko VAT-owe dla samochodów z kratką.
- 2015 rok to duży sukces. Sprzedaliśmy ponad 6,8 tys. samochodów, o tysiąc więcej niż w roku poprzednim. Odnotowaliśmy bardzo dobry wynik sprzedaży modelu XC60 - to samochód najbardziej popularny w segmencie premium - mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.
Tegoroczne dobre wyniki to przede wszystkim efekt dużego zainteresowania modelem XC60, który drugi rok z rzędu jest liderem krajowego segmentu premium. W ubiegłym roku sprzedano blisko 2,9 tys. sztuk tego modelu. Wielu nabywców zyskał także nowy SUV koncernu, model XC90, który zadebiutował w połowie roku. W ciągu sześciu miesięcy sprzedano 712 takich aut, co daje SUV-owi drugie miejsce w swoim segmencie.
- W 2016 roku planujemy dalszy wzrost. Może nie będzie aż tak szybki jak w ostatnich dwóch latach, ale chcemy ustanowić kolejny rekord i sprzedać o wiele więcej samochodów - zapowiada Nowiński.
Na rynku pojawią się dwa modele: pokazany niedawno w Detroit sedan S90, który zastąpi dotychczasowy model S80, oraz największe na rynku kombi V90, które zastąpi V70. Premiera tego modelu będzie miała miejsce na targach w Detroit. Z kolei model V40 przejdzie znaczący lifting.
- Pod koniec roku wprowadzimy również V90 Cross Country, samochód duży, uterenowiony i niezwykle atrakcyjny. W tym roku po raz pierwszy po 12 miesiącach sprzedaży będzie XC90, więc liczmy na dalszy wzrost sprzedaży tego modelu - mówi prezes Volvo Car Poland.
Volvo liczy także na rosnące zainteresowanie hybrydową odmianą XC90 z silnikiem T8.
Jak podkreśla Nowiński, nowe modele wprowadzone w 2015 roku zmieniają proporcję sprzedawanych modeli. Do tej pory największą popularnością cieszyły się auta z serii 60 i 40. Teraz rośnie zainteresowanie autami większymi i droższymi. Wprowadzane nowości zwiększają też średnią cenę sprzedawanego Volvo. To pokazuje tendencję obecną na całym rynku motoryzacyjnym.
- Widzimy, jak zachowuje się i rośnie segment premium. W tej chwili stanowi on ok. 10 proc. całego rynku, a w Europie Zachodniej ok. 20 proc., czyli potencjalnie ten rynek może się w najbliższych latach podwoić - podkreśla Arkadiusz Nowiński. - Coraz więcej osób stać na te samochody, bo gospodarka się rozwija, społeczeństwo staje się coraz zamożniejsze. Z nadzieją patrzę więc na najbliższe lata.
Z wynikiem 6,8 tys. zarejestrowanych samochodów Volvo zajmuje czwartą pozycję w segmencie aut premium - wynika z danych IBRM Samar. Udział marki w tym rynku sięgnął 21 proc.
Polski oddział Volvo z 17-proc. wzrostem jest znacznie powyżej średniej globalnej dla koncernu (8 proc.). W ubiegłym roku na całym świecie sprzedano ponad 503 tys. samochodów Volvo - najwięcej w 90-letniej historii marki. Najszybszy rozwój odnotowano na rynku amerykańskim (blisko 25 proc.).