Tesla Model Y najpopularniejszym autem w Europie. Zanotowała wysoki wzrost

Bez wątpienia Tesla może być zadowolona z popularności Modelu Y, przynajmniej, jeśli chodzi o Europę. Po pierwszych sześciu miesiącach obecnego roku model znajduje się na pierwszym miejscu wśród aut, które na Starym Kontynencie cieszyły się największą popularnością.

Tesla nie może narzekać na to, jaką popularnością w ostatnim roku cieszy się w Europie Model Y. Pierwszy kwartał marka zakończyła na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży w Unii Europejskiej. Wynik ten był dla Tesli o tyle znaczący, że nigdy wcześniej nie stawała na szczycie list sprzedaży w ujęciu kwartalnym. To jednak nie koniec sukcesów, jeśli chodzi o Stary Kontynent.

Tesla Model Y najpopularniejszym samochodem w Europie

Zgodnie z danymi firmy Dataforce Tesla Model Y była najpopularniejszym samochodem w pierwszej połowie 2023 roku w Europie. W ciągu sześciu ostatnich miesięcy sprzedano 125 144 egzemplarze modelu amerykańskiego producenta. Biorąc pod uwagę wynik z analogicznego okresu w roku poprzednim (wówczas sprzedano 40 147 sztuk), oznacza to bardzo wysoki wzrost - o 211,7 proc. Co ciekawe, model Tesli jest jedynym autem w pierwszej dwudziestce zestawienia, które oferowane jest wyłącznie z napędem na prąd.

Reklama

Honoru europejskiej motoryzacji bronią na kolejnych miejscach podium Dacia Sandero i Volkswagen T-Roc. Pierwszy z modeli pierwsze półrocze zamknął z wynikiem 118 883 sprzedanych samochodów (w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 roku jest to wzrost o 25,9 proc.). Drugi z nich zanotował sprzedaż na poziomie 107 249 sztuk (wzrost o 30,2 proc.).

Do wyników Modelu Y przyczyniła się agresywna polityka cenowa producenta

Oczywiście do tak dużej popularności Modelu Y przyczyniła się bardzo agresywna polityka cenowa Tesli (nie tylko w Europie, ale również w USA czy Chinach). W przeciwieństwie do innych producentów, którzy stopniowo podnoszą ceny swoich aut, amerykański producent systematycznie je obniża. Pierwsze przeceny pojawiły się w styczniu tego roku i spotkały się ze sporym zainteresowaniem klientów. W związku z tym Tesla postanowiła pójść za ciosem. Wkrótce wprowadzono kolejne obniżki. Od początku roku amerykański producent już kilkukrotnie obniżał ceny swoich aut.

Działanie to jest wynikiem bardzo nietypowej strategii Elona Muska. Zakłada ona, że zmniejszenie cen pozytywnie przełoży się na wyniki finansowe producenta. Wiele wskazuje na to, że koncepcja faktycznie jest skuteczna.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tesla | Tesla Model Y | sprzedaż samochodów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy