Te marki "rządzą" w Europie
Wyniki sprzedaży nowych samochodów w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku pozwalają sądzić, że Europejczycy tłumnie ruszyli do salonów. W krajach Unii Europejskiej przybyło w tym czasie aż 8 449 247 nowych aut osobowych. Którzy z producentów zawłaszczyli dla siebie największe kawałki europejskiego „tortu”?
Absolutnym królem pozostaje koncern Volkswagen, którego udział w rynkach Unii Europejskiej wynosi aż 24,9 proc! Skumulowane wyniki wszystkich marek koncernu mówią o wzroście sprzedaży na poziomie 8 proc. i dostarczeniu nabywcom aż 2 064 338. Blisko połowa z nich - 965,4 tys. - sygnowana była znaczkiem VW (+9,4 proc.). Świetne wyniki zanotowały też: Skoda (387 100, +9 proc.), Seat (246 656, +19,4 proc.) i Porsche (41 581, +9,3 proc.). Koncernową "czarną owcą" okazało się być Audi, które dostarczyło klientom 421 178 samochodów, czyli o 1,6 proc. miej niż w pierwszej połowie ubiegłego roku.
O dobrych miesiącach mówić też mogą Francuzi. Koncern PSA dostarczył nabywcom 1 378 246 samochodów, czyli aż o 65,1 proc. więcej niż przed rokiem! W rzeczywistości rekordowy wynik to efekt włączenia w szeregi PSA marki Opel. Sam Peugeot dostarczył klientom 535 478 samochodów (+8,9 proc.), a Citroen 329 775 (+3,6 proc.). Zauważalnie - o 6,1 proc - zwiększyło się też zainteresowanie marką DS (26 171 rejestracji).
Trzecie skrzypce na rynkach Unii Europejskiej odgrywa obecnie Grupa Renault. W pierwszym półroczu sprzedaż całej Grupy zamknęła się wynikiem 906 925 aut, czyli o 5 proc. wyższym niż przed rokiem. Liderem pozostaje Renault (621 357 rejestracji, +0,47 proc.) przed Dacią (282 233 rejestracje, +16,2 proc.) i Ładą (2 766 rejestracji, +10,8 proc.).
Za podium, z wyraźną stratą do trzeciej pozycji (586 723 rejestracje, -2,2 proc.) znalazł się Fiat Chrysler Automobiles. Dominujący Fiat dostarczył klientom 418 950 aut (-9 proc.). Wyraźny wzrost zainteresowania odnotował za to Jeep. 87 792 rejestracje oznaczają wzrost sprzedaży o rekordowe +68,1 proc.). Wyższą niż przed rokiem sprzedażą pochwalić się też może Alfa Romeo (48 079 rejestracji, +8,1 proc.).
W pierwszej piątce największych motoryzacyjnych graczy europejskiego rynku znajdziemy jeszcze amerykańskiego Forda. Pierwsze półrocze zamknęło się dla marki sprzedażą 540 010 egzemplarzy. Dla dealerów oznacza to spadek zainteresowania nabywców o 4,1 proc.
PR