Renault z dużym wzrostem sprzedaży

Renault podsumowało pierwszą połowę bieżącego roku. Francuzi mogą mieć powody do radości.

W skali świata sprzedaż wszystkich należących do Renault marek zwiększyła się o blisko 10 proc. (9,8 proc.). O 0,2 proc. (do 4,3 proc.) poprawił się też udział Grupy Renault w światowym rynku motoryzacyjnym.

Wszystkie kluczowe marki zanotowały lepszy wynik niż przed rokiem. W skali świata Francuzi dostarczyli klientom 2 067 695 pojazdów. Aż 1 378 583 z nich miało na masce znaczek Renault. Całkowita sprzedaż Dacii w pierwszym półroczu zamknęła się liczbą 378 095 sprzedanych samochodów. Wysoki, wynoszący aż 24 proc., wzrost odnotowała też Łada. Gorzej niż przed rokiem kształtowała się natomiast sprzedaż Renault Samsung Motors (- 26,9 proc.).

Reklama

Od 1 stycznia 2018 roku Grupa Renault uwzględnia w swoich wynikach również sprzedaż marek Jinbei i Huasong (obie produkują głównie vany przeznaczone na rynek chiński), która wyniosła w tym okresie ponad 85 000 sztuk.

W Europie sprzedaż marek należących do francuskiego koncernu wzrosła o 4,4 proc., co oznacza 1 070 718 nowo zarejestrowanych samochodów. Udział w rynku europejskim wyniósł 11,0 proc. (+ 0,2 proc.).

Poza Starym Kontynentem liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy Renault wzrosła o 16,4 proc. Wzrost sprzedaży odnotowano w Ameryce Środkowej i Południowej (+18,1 proc.), w regionie Azji-Pacyfiku (+69,5 proc.) i w Eurazji (+15,1 proc.). Natomiast w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Indiach Francuzi zanotowali spadek zainteresowania swoimi produktami (-4,5 proc.).

Pozytywne efekty przynosi inwestycja w Ładę. Na rynku rosyjskim odnotowano wzrost o 18,2 proc. W pierwszej piętnastce najchętniej wybieranych przez klientów indywidualnych aut znalazło się aż osiem modeli Grupy Renault. Ponad 1/4 ogółu sprzedanych w Rosji samochodów to pojazdy marki Renault lub Łada. Ta ostatnia odnotowała na lokalnym rynku wzrost sprzedaży o 21,1 proc. Wynik był możliwy dzięki sukcesowi nowych modeli: Łada Vesta i Łada XRAY.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy