Rekordowy wzrost popularności hybryd w Polsce

Sprzedaż modeli hybrydowych Toyoty i Lexusa sięgnęła 152 tys. egzemplarzy w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. i stanowi obecnie niemal 1/4 całkowitej sprzedaży w Europie. W krajach Europy Zachodniej już co trzeci samochód japońskiego producenta jest hybrydą.

Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris HybridInformacja prasowa (moto)

Wzrost sprzedaży hybryd o 16% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku potwierdza coraz większą popularność alternatywnych napędów w Europie. Całkowita sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa na kontynencie zamknie się w tym roku liczbą 200 tys. samochodów, podczas gdy jeszcze w 2010 roku wynosiła zaledwie 70 tys. aut.

Toyota odnotowała także znaczący wzrost całkowitej sprzedaży wszystkich swoich modeli. Liczba 662 tys. samochodów sprzedanych w ciągu 9 miesięcy 2015 roku oznacza wzrost o 4,7% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. W państwach Europy Centralnej sprzedaż zwiększyła się aż o 10%.

Hybrydy stanowią obecnie 23% całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa na europejskim rynku. W analogicznym okresie poprzedniego roku ich udział wynosił 20%.

Ogromny wzrost popularności - aż o 25% - zanotował Yaris Hybrid. Po 9 miesiącach model osiągnął 53 tys. sprzedanych egzemplarzy. Już co trzeci Yaris kupowany w Europie jest hybrydą.

Samochody hybrydowe Toyoty cieszą się rosnącą popularnością także w Polsce. W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2015 roku Polacy kupili  2223 egzemplarze Toyoty Auris z napędem hybrydowym, co stanowi 26% dotychczasowej całkowitej sprzedaży Aurisów (8392 egzemplarze).

"Jeśli odniesiemy je do zeszłorocznych wyników w całym roku (1636 sprzedanych kompaktowych hybryd Toyoty), zrozumiemy, że jest to ogromny wzrost, który do końca 2015 roku przekroczy 35%"- twierdzi Robert Mularczyk, PR Manager Toyoty Motor Poland odpowiedzialny za program rozwoju hybryd w polskim oddziale koncernu. Wersja hybrydowa tego modelu po faceliftingu, dostępna od lipca 2015 roku, cieszy się jeszcze większą popularnością wśród klientów indywidualnych i małych firm - co drugi sprzedany Auris to hybryda. "Dlatego śmiało prognozujemy sprzedać do końca roku rekordową liczbę 2700 Aurisów Hybrid" - kontynuuje Mularczyk.

Hybrydowy Yaris znalazł 877 nabywców, co stanowi 10% całkowitej sprzedaży tego modelu, która wyniosła 8951 aut.  Aż 16% miejskich Toyot, które trafiły do klientów indywidualnych i małych firm, miały napęd hybrydowy. W ubiegłym roku salony opuściło 680 hybrydowych Yarisów. W tym roku Toyota zamierza podwoić ten wynik, osiągając pułap 1100 egzemplarzy.

Dotychczasowy poziom sprzedaży dwóch najważniejszych w Polsce modeli hybrydowych już przekroczył wyniki uzyskane w ubiegłym roku. Oznacza to, że 2015 będzie kolejnym rekordowym rokiem wzrostu popularności hybryd w Polsce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas