Prawie połowa Toyot sprzedanych w Europie to hybrydy

W 2018 roku Toyota Motor Europe (TME) sprzedała 1 035 400 samochodów, o 3% więcej niż rok wcześniej. Udział koncernu w europejskim rynku wzrósł o 0,2 punktu procentowego do 5%.

Sprzedaż hybryd zwiększyła się w ciągu roku o 18% do 480 800 egzemplarzy. Spalinowo-elektryczne auta stanowią już 46% sprzedaży TME i aż 61% aut dostarczonych klientom w Europie Zachodniej i Środkowej.

Europejscy klienci kupili w 2018 roku prawie 960 000 samochodów Toyoty, o 3,5% więcej niż rok wcześniej. Najpopularniejszymi modelami marki są Yaris (223 694 egz.), C-HR (147 276 egz.) i Auris (116 129 egz.). Największe wzrosty zanotowały PROACE Verso (+52%), C-HR Hybrid (+36%), wodorowe Mirai (+29%) oraz Yaris (+7%).

Powodzenie Toyoty C-HR wzmocniło sprzedaż hybryd od początku 2018 roku. Hybrydową wersję tego modelu wybiera ponad 87% nabywców (128 139 egz.) - to pokazuje, że klienci Toyoty coraz chętniej zwracają się ku elektryfikacji samochodów. Do powodzenia hybryd przyczyniają się również takie modele jak Yaris Hybrid (129 286 egz.) - już tradycyjnie najpopularniejszy samochód hybrydowy w Europie, a także Auris Hybrid (89 761 egz.) i RAV4 Hybrid (64 283 egz.). Każdy z nich pobił w ubiegłym roku rekord sprzedaży.

Reklama

Łącznie sprzedaż aut hybrydowych Toyoty na kontynencie wzrosła w ubiegłym roku o 21% do 435 119 egzemplarzy. Hybrydy stanowią 45% sprzedaży marki w Europie, w tym 58% sprzedaży w Europie Zachodniej i Środkowej.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy