Prawdziwa potęga to Niemcy. Reszta się nie liczy!

Znamy już wyniki sprzedaży poszczególnych modeli samochodów na europejskim rynku w minionym 2013 roku. Które auta szczególnie przypadły do gustu nabywcom i jacy producenci mogą z optymizmem spoglądać w przyszłość?

Niekwestionowanym królem Starego Kontynentu pozostaje Volkswagen. W pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów znalazły się aż cztery modele marek należących do koncernu z Wolfsburga.

Podobnie jak przed rokiem, na najwyższym miejscu europejskiego podium uplasował się Volkswagen Golf. W minionych dwunastu miesiącach na kompaktowe auto z Niemiec zdecydowało się aż 460 800 nabywców. Na drugim miejscu - z wynikiem 275 600 sprzedanych egzemplarzy - sklasyfikowano Forda Fiestę. Najniższy stopień podium przypadł Volkswagenowi Polo, na którego zdecydowało się 262 400 europejskich klientów.

Reklama

Co ciekawe, skład pierwszej piątki jest dokładnie taki sam, jak miało to miejsce w roku 2012. Na czwartym miejscu - z wynikiem 260 500 sprzedanych pojazdów - znalazło się Renault Clio. Na piątym miejscu sklasyfikowano Forda Focusa, na którego zdecydowało się 223 100 nabywców.

Szósta pozycja należy do Peugeota 208, który znalazł w ubiegłym roku 211 500 klientów. Siódme miejsce - z wynikiem 195 500 sprzedanych egzemplarzy - należy do BMW serii 3. Na ósmym miejscu sklasyfikowano Audi A3. Samochód z Ingolstadt trafił w ubiegłym roku do 167 900 europejskich nabywców. W pierwszej dziesiątce znalazły się też kolejno: Skoda Octavia (167 500 sprzedanych egzemplarzy) i Fiat 500 (159 300 sprzedanych aut).

Drugą dziesiątkę otwiera kolejny produkt marki Volkswagen - model Passat (157 259 sprzedanych aut). Za nim znalazły się kolejno: 12. Opel Corsa (156 524 sprzedane auta), 13. Fiat Panda (152 200 sprzedane auta), 14. BMW serii 1 (148 401 sprzedane auta) i 15. Volkswagen Tiguan (144 272 sprzedane auta).

W "Top 20" znalazły się też jeszcze: 16. Renault Megane (143 257 sprzedanych egzemplarzy), 17. Mercedes klasy A (131 778 sprzedanych egzemplarzy), 18. Opel Astra (130 718 sprzedanych egzemplarzy), 19 Skoda Fabia (129 534 sprzedanych egzemplarzy) i zamykający zestawienie Volkswagen Up (128 474 sprzedane egzemplarze).

Nie trzeba być ekspertem, by zauważyć, że na rynkach Starego Kontynentu warunki wciąż dyktują marki niemieckie. W czołowej dwudziestce znalazło się aż pięć modeli marki Volkswagen, a także dwie Skody i jeden model Audi. Pojazdy koncernu z Wolfsburga zajęły więc aż osiem pozycji z ogólnej listy dwudziestu najlepiej sprzedających się modeli.

Wypada też zauważyć, że - jeśli nie liczyć Skody i Forda, które w powszechnej opinii traktowane są jak "niemieccy producenci" - tylko pięć z dwudziestu aut (trzy francuskie i dwa włoskie) nie są kojarzone z naszymi sąsiadami zza Odry. Włosi i Francuzi mają więc twardy orzech do zgryzienia.

Z zestawienia można też wysnuć wnioski dotyczące sytuacji na rynku marek premium. BMW może się pochwalić aż dwoma sklasyfikowanymi w pierwszej dwudziestce modelami. Najwięksi konkurenci - Audi i Mercedes - tylko po jednym. W szerszym ujęciu widać jednak, że przyjęta przez Mercedesa strategia gruntownego odświeżenia swojej oferty przynosi bardzo dobre rezultaty. Wypada przypomnieć, że jeszcze na koniec 2012 roku, klasa A znajdowała się na odległym 44. miejscu listy najchętniej kupowanych pojazdów w Europie. Debiut kolejnej generacji pozwolił poprawić ten wynik aż o 27 pozycji!

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy