Polaków stać na luksusy. Rekordowa sprzedaż!
W zaledwie rok od premiery Mercedes dostarczył na całym świecie ponad 100 tysięcy egzemplarzy nowej klasy S (seria 222). To rekord w historii modelu.
Od początku roku Mercedes-Benz sprzedał 75 391 egzemplarzy klasy S, ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+105,8 proc.) i więcej niż w całym roku 2012 oraz 2013. Tylko we wrześniu model znalazł na świecie 9501 nabywców (+139,3 proc.).
Również w Polsce najnowsza generacja klasy S cieszy się rekordowym zainteresowaniem - od stycznia do lipca br. znalazła tu 315 nabywców.
Przez dziesięciolecia klasa S była regularnie najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie. Najwięcej egzemplarzy modelu trafia do klientów z Chin. Na Stany Zjednoczone przypada jedna czwarta sprzedaży, a na Niemcy - jedna dziesiąta. Analiza danych z poszczególnych krajów ujawnia, że najmłodsi nabywcy klasy S pochodzą z Państwa Środka - średnio mają niewiele ponad 40 lat - o 15 lat mniej niż w Europie Zachodniej czy USA.
Z uwagi na ich szczególne wymogi, co do przestronności w tylnej części kabiny, Mercedes-Benz oferuje w Chinach wyłącznie odmianę z przedłużanym rozstawem osi. Około 35 proc. zamawianych tam egzemplarzy konfigurowanych jest z myślą o podróżowaniu z szoferem. Trzy czwarte dostarczanych aut ma na wyposażeniu pakiet multimedialny dla pasażerów tylnych siedzeń Rear Seat Entertainment System z dwoma pokaźnymi ekranami w oparciach przednich foteli.
Nowa klasa S łącznie dostępna będzie w sześciu odmianach. Poza wersją z krótkim i długim rozstawem osi wprowadzono już klasę S Coupe; w drodze są trzy kolejne, ekskluzywne warianty modelu.
Z końcem września br. Mercedes zaprezentował hybrydową wersję S 500 Plug-in Hybrid z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka. To trzecia hybryda w gamie klasy S po S 400 Hybrid oraz S 300 BlueTEC Hybrid. Do 2017 roku producent ze Stuttgartu zamierza przedstawić 9 kolejnych pojazdów typu plug-in (z możliwością ładowania).
Za początek historii klasy S można uznać debiut modelu 220 (typoszereg 180) w roku 1954. Do dzisiaj Mercedes-Benz sprzedał ponad 3,5 mln kolejnych pokoleń luksusowych limuzyn.