Polacy też kochają SUV-y. Ale inne niż reszta świata!

Globalny rynek samochodów osobowych zwiększył się w 2017 roku o 2 proc. Oznacza to liczbę 94,5 mln egzemplarzy. Nie ulega wątpliwości, że minione dwanaście miesięcy stało pod znakiem SUV-ów, których sprzedaż zwiększyła się aż o 12 proc.

Liderem rynku jest Toyota RAV4, na którą zdecydowało się przeszło 807 tys. nabywców (+ 11 proc.). Taki wynik stawia model na piątym miejscu wśród najpopularniejszych nowych aut na świecie! W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów znalazły się w sumie trzy SUV-y. Na 6. miejscu, tuż za RAV4, uplasowała się Honda CR-V. Miejsce 8. zajął Volkswagen Tiguan. Hondę wybrało 748 048 nabywców. Na Tiguana zdecydowało się aż 703 143 kupujących.

Nieco inaczej kształtują się gusta nabywców suvów w Polsce. Najchętniej kupowanym autem tego segmentu była w ubiegłym roku Dacia Duster, na którą zdecydowało się przeszło 9,5 tys. polskich nabywców. Za Dusterem uplasował się jego kuzyn spod znaku Nissana - Qashqai. W 2017 roku model spotkał się z zainteresowaniem nieco ponad 8 tys. polskich nabywców.

Reklama

Ostatni stopień podium w rankingu najpopularniejszych suvów w Polsce zajmuje Hyundai Tucson. Na polskich drogach przybyło w ubiegłym roku 7,6 tys. egzemplarzy koreańskiego modelu.

W pierwszej piątce najpopularniejszych SUV-ów w Polsce znajdziemy jeszcze: 6. Volkswagena Tiguana (ponad 5,7 tys. egzemplarzy) i 5. Kię Sportage (przeszło 6 tys. sztuk).

Co ciekawe, najchętniej kupowanym SUV-em klasy premium w Polsce było w ubiegłym roku Volvo XC60, które znalazło nad Wisłą blisko 5 tys. nabywców. Drugie miejsce - z wynikiem ponad 3,1 tys. sprzedanych egzemplarzy - przypadło Mercedesowi GLC.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy