Polacy pokochali hybrydy? Ogromny wzrost sprzedaży
Rynek samochodów hybrydowych w Polsce wzrósł w 2015 roku o 40 % w porównaniu do 2014 roku. W ubiegłym roku zarejestrowano 5539 hybryd, zaś rok wcześniej 3976 takich aut.
Polacy zainteresowali się łącznie 26 modelami 12 marek. Na rynku dominują jednak dwie z nich - Toyota i Lexus. 11 modeli obu japońskich marek zanotowało łącznie 5306 rejestracji, co stanowi 96% rynku.
69 % hybryd to samochody Toyoty, a 27 % Lexusa. Pozostałe 10 marek sprzedało łącznie 233 auta spalinowo-elektryczne, czyli 4 %. W tej grupie Mitsubishi zainteresowało swoimi hybrydami 91 nabywców, co stanowi 1,64 % rynku. Pozostali konkurencji znaleźli się poniżej poprzeczki 1% udziału w ogólnej sprzedaży hybryd.
Toyota zanotowała wzrost rejestracji aut hybrydowych o 61 %, tj. o 1451 samochodów. Największy wzrost zanotował Auris, najpopularniejsza hybryda w Polsce i w Europie. W ubiegłym roku liczba rejestracji Aurisa Hybrid wyniosła 2695 aut, o 65 % więcej niż rok wcześniej. Kompakt Toyoty zawdzięcza tak dobry wynik w dużej mierze debiutowi wersji po liftingu w lipcu 2015 roku. O 59 % wzrosły rejestracje hybrydowego Yarisa, zamykając się liczbą 1113 aut.
Z kolei hybryd Lexusa sprzedano 1473, a najpopularniejszym modelem okazał się NX, którego 797 rejestracji oznacza wzrost o 52%. Bardzo dobrze poradził sobie Mitsubishi Outlander - zarejestrowano 91 egzemplarzy tego modelu, w porównaniu do 32 egzemplarzy w 2014 roku. To oznacza wzrost o 184%. Odwrotną tendencję zanotowało Infiniti Q50, który spadł z 87 rejestracji do 39. Debiutujący w grudniu 2014 roku hybrydowy Ford Mondeo zanotował w 2015 roku wynik 44 egzemplarzy.