Opel Insignia GSi z polskimi cenami
Wiemy już ile trzeba będzie zapłacić za (wizualnie) usportowioną wersję nowej Insigni.
Oznaczenie GSi nosiły w przeszłości sportowe modele Opla, ale w przypadku Insigni mowa tu jedynie o wersji wyposażenia z pakietem stylistycznym. Odmiana ta dostępna jest zarówno jako liftback (Grand Sport) jak i kombi (Sports Tourer), a do wyboru mamy dwa najmocniejsze silniki z gamy. Oba mają 2 l pojemności i seryjnie łączone są z napędem na wszystkie koła oraz automatyczną 8-biegową przekładnią automatyczną.
Ceny Insigni GSi zaczynają się od 168 tys. zł za wersję z 260-konnym "benzyniakiem", natomiast za diesla (210 KM) zapłacimy 177 500 zł. Dopłata do kombi wynosi w obu przypadkach 5000 zł.
Nie są to małe kwoty, ale znajdują swoje odzwierciedlenie w wyposażeniu seryjnym. Bez dopłaty otrzymamy na przykład system nawigacji z 8-calowym ekranem, sportowe fotele AGR z częściowo skórzaną tapicerką, w pełni LEDowe oświetlenie (reflektory główne matrycowe), 18-calowe alufelgi, hamulce Brembo, adaptacyjne zawieszenie, a w przypadku wersji Sports Tourer, także elektrycznie sterowaną klapę bagażnika.
Opel Insignia GSi z silnikiem benzynowym przyspiesza do 100 km/h w 7,3 s, natomiast z wysokoprężnym w 7,9 s. To niezłe wyniki, ale pamiętajmy, że jednostki te kupimy także w innych wersjach wyposażeniowych. Na usportowioną odmianę OPC będziemy musieli jeszcze poczekać.