Nowy sposób kupowania samochodów. Przyjmie się w Polsce?
Producenci pojazdów szukają nowych form dotarcia do klientów. Jedną z nich jest możliwość złożenia zamówienia na nowe auto za pośrednictwem internetu.
Jak wynika z danych firmy konsultingowej Capgemini, w skali świata aż 35 proc. nabywców wyraża zainteresowanie kupnem nowego samochodu bez wychodzenia z domu. Wg najnowszych prognoz do 2020 roku około 4 proc. nowych aut sprzedawanych ma być za pośrednictwem internetu. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to niewiele, ale w skali globalnej mówimy o 4,5 mln samochodów!
Potencjał motoryzacyjnych usług e-commerce dostrzegł m.in. Citroen, który na rodzimym, francuskim rynku, uruchomił właśnie specjalną stronę internetową pozwalającą klientom złożyć zamówienie na nowe auto.
Marie Laloy - dyrektor Citroena ds. cyfryzacji - zdradziła, że aż 1/3 obecnych klientów decyduje się na zakup nowego Citroena lub DS nie odbywając nawet jazdy próbnej! Tego rodzaju klienci są bardzo otwarci na nowe technologie.
Pilotażowy program sprzedaży nowych aut za pośrednictwem sieci ma za zadanie wysondowanie rynku. Stworzony przez Citroena serwis internetowy pozwala klientom zorientować się w ofercie pojazdów, którymi - w danej chwili - dysponują konkretni dealerzy. Prosta wyszukiwarka, za pomocą której użytkownicy określają swój budżet i lokalizację, pomaga w wyborze odpowiedniego auta. Następnie - za pośrednictwem Internetu - klienci mogą potwierdzić zamówienie poprzez złożenie zaliczki. Konieczność odwiedzenia salonu sprowadza się jedynie do fizycznego odebrania pojazdu.
Póki co, prosty serwis nie pozwala jeszcze na własnoręczne, szczegółowe skonfigurowanie modelu. Jeśli nowy model sprzedaży przypadnie nabywcom do gustu, system zostanie jednak zdecydowanie usprawniony, a internetowa sprzedaż rozszerzona również na inne kraje Starego Kontynentu.