Najpopularniejsze benzyniaki w Polsce
Panujący w Europie trend odwracania się nabywców od samochodów z silnikami wysokoprężnymi dostrzec można również nad Wisłą. Jak kształtuje się pierwsza dziesiątka najpopularniejszych aut w Polsce, jeśli całkowicie pominąć udział diesli?
Z odpowiedzią na tak postawione pytanie spieszy Instytut SAMAR, który przygotował ciekawe zestawienie dotyczące pierwszych dwóch miesięcy bieżącego roku.
Najpopularniejszym nowym autem z silnikiem benzynowym jest w tym roku Skoda Fabia. W styczniu i lutym w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców przybyło aż 3 003 egzemplarze tego modelu z silnikami o zapłonie iskrowym.
Na drugim miejscu sklasyfikowano - cieszącego się dużą popularnością zwłaszcza wśród klientów indywidualnych - Opla Astrę. W styczniu i lutym zarejestrowano w Polsce 2 387 nowych Astr z silnikami o zapłonie iskrowym.
Trzecie miejsce podium - dość niespodziewanie - przypadło w udziale Toyocie Yaris z wynikiem 2177 rejestracji. Zaraz za nią uplasowała się jej większa siostra - model Auris (1955 rejestracji). W obu przypadkach w zestawieniu uwzględniono również - bazujące na wersjach benzynowych - odmiany z napędem hybrydowym.
Dopiero na piątym miejscu zestawienia znalazł się wieloletni lider rankingów sprzedaży w Polsce - Skoda Octavia. Po odjęciu wersji wysokoprężnych wynik rejestracji auta z Mlada Boleslav w pierwszych dwóch miesiącach roku to skromne 1736 pojazdów.
Kolejne pozycje w zestawieniu zajmują: 6. Volkswagen Golf (1565 rejestracji) i 7. Opel Corsa (1406 rejestracji). Zaskakująco wysoko - biorąc pod uwagę marginalny staż rynkowy - uplasowała się zupełnie nowa Toyota C-HR. Wynik 1376 rejestracji (obejmujący również auta hybrydowe) dał modelowi 8. pozycję w zestawieniu. Niewykluczone, że do dobrego rezultatu przyczyniły się również zakupy dealerskie. Zestawienie obejmuje pierwsze dwa miesiące bieżącego roku, gdy w salonach pojawiały się pierwsze egzemplarze przeznaczone do jazd próbnych.
Zestawienie "top ten" najpopularniejszych w Polsce nowych samochodów z silnikami benzynowymi zamykają dwa "lowcosty": 9. Skoda Rapid i 10. Dacia Duster. Na auto z Mlada Boleslav w styczniu i lutym zdecydowało się łącznie 1 337 polskich nabywców. Dealerzy rumuńskiej marki dostarczyli polskim klientom dokładnie 1228 egzemplarzy benzynowego Dustera.