Mazda 3 z polskimi cenami

Nowa generacja "trójki" to pierwszy model japońskiego producenta zaprojektowany według nowej filozofii Skyactiv-X. Polska specyfikacja przewiduje bogate wyposażenie standardowe oraz wybór jednego z dwóch silników benzynowych.

Kolejna odsłona Mazdy 3 przynosi wiele nowinek do gamy japońskiego producenta, ale także do świata motoryzacji. Najciekawszą jest oczywiście silnik 2.0 Skyactiv-X o mocy 181 KM, który przy niewielkim obciążeniu może pracować w trybie zapłonu samoczynnego. Jedyną dla niego alternatywą na polskim rynku będzie jednostka 2.0 Skyactiv-G, rozwijająca 122 KM.

W obu przypadkach standardowo otrzymujemy 6-biegową przekładnię manualną, natomiast 6-biegowy "automat" to opcja (8000 zł). Ponadto, decydując się na hatchbacka, możemy zamówić do mocniejszej wersji napęd na wszystkie koła i-Activ AWD (dopłata 10 000 zł).

Reklama

Standardowe wyposażenie Mazdy 3 obejmuje kolorowy wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary, nowy system multimedialny MZD Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/Android Auto, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach oraz reflektory i światła wykonane w technologii LED. Za egzemplarz w bazowej odmianie Kai zapłacimy 94 900 zł (122 KM) lub 112 900 (181 KM) - sedan i hatchback kosztują tyle samo.

Dopłacając 5 tys. zł otrzymamy odmianę Kanjo, oferującą dodatkowo kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system bezkluczykowy, podgrzewane fotele przednie, kierownicę oraz wycieraczki, a także elektrochromatyczne lusterka (wszystkie trzy).

Następna w kolejności jest wersja Hikari (109 900 zł za silnik 122 KM oraz 123 900 zł za 181 KM) mająca na pokładzie między innymi nagłośnienie Bose (12 głośników), matrycowe reflektory LED, system kamer dookolnych, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz systemy monitorujące ruch poprzeczny z przodu i z tyłu.

Topowa odmiana nazywa się Enso, występuje tylko z mocniejszym silnikiem i kosztuje 130 900 zł. Oferuje dodatkowo skórzaną tapicerkę (w hatchbacku burgundową, a w sedanie białą) oraz elektryczną regulację fotela kierowcy z pamięcią.

Pierwsze egzemplarze Mazdy 3 wyjadą na drogi w marcu przyszłego roku, ale zamówienia na nie można będzie składać jeszcze przed świętami.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy