Japońskich producentów hybryd czeka rekordowy rok

W 2016 roku Toyota sprzedała na świecie 1,4 mln hybryd, zaś w tym roku jest na dobrej drodze do wyniku 1,5 mln egzemplarzy. Łącznie japońscy producenci, przede wszystkim Toyota i Honda, dostarczą w tym roku klientom prawdopodobnie 1,8 mln hybryd – byłby to wzrost z 1,6 mln w 2016 roku.

Toyota Prius
Toyota PriusInformacja prasowa (moto)

Globalna sprzedaż hybryd Toyoty w pierwszej połowie 2017 roku wzrosła rok do roku o 8,4 procent, do poziomu 768 tys. aut. W ten sposób sprzedaż hybryd tego producenta, a zarazem wszystkich japońskich aut spalinowo-elektrycznych, zmierza ku kolejnemu rekordowi. Na drugim miejscu po Toyocie znalazła się Honda, dostarczając klientom w ciągu pierwszych 6 miesięcy 125 132 hybrydy, o 18 procent więcej rok do roku.

W pierwszym półroczu 2017 roku najpopularniejszym samochodem hybrydowym na świecie była ponownie Toyota Prius z wynikiem 116 695 egzemplarzy. Tuż za nią znalazł się nowy crossover Toyota C-HR Hybrid. Najpopularniejszą hybrydą Lexusa był NX 300h.

W pierwszym półroczu kupiono na świecie 40299 hybryd plug-in (ładowanych z gniazdka) japońskich marek, głównie produkcji Toyoty i Mitsubishi. Na szczycie znalazł się Prius Plug-in Hybrid (Prius Prime) z wynikiem 27 106 aut, który wyprzedził Mitsubishi Outlandera PHEV (13 193 egz.).

Nissan nie podał łącznego wyniku sprzedaży hybryd na świecie, a jedynie dane z wybranych rynków. W tym roku Nissan potwierdza sprzedaż w Japonii około 9 tys. hybryd, w tym 8 tys. egzemplarzy hybrydowego Tribute i 1000 egzemplarzy modeli Cima i Fuga, znanych poza Japonią jako Infiniti Q70L i Infiniti Q50. Jak podaje WardsAuto, od stycznia do czerwca w USA Nissan sprzedał 818 hybrydowych Rogue. Model ten nie pojawił się jeszcze w Kanadzie i Wielkiej Brytanii.

Jeśli chodzi o samochody elektryczne, wśród japońskich producentów najlepszy wynik zanotował Nissan z wynikiem 35 tys. aut, w tym 7170 w Japonii. W większości były to egzemplarze Nissana Leaf. Mitsubishi sprzedał 568 egzemplarzy miejskiego i-MiEV. Sprzedaż aut elektrycznych producentów z Japonii zamknęła się liczbą 35500 egzemplarzy.

Z kolei wodorowa Toyota Mirai, sedan z napędem elektrycznym zasilanym ogniwami paliwowymi, uzyskał globalną sprzedaż 1157 egzemplarzy. Samochód ten zadebiutował w Japonii w grudniu 2014 roku, a od 2015 roku stopniowo jest wprowadzany na kolejne rynki w Europie oraz w USA.

Na polskim rynku w pierwszym półroczu kupiono 8594 samochody hybrydowe, o 90 procent więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Głównie były to samochody z akumulatorem nieładowanym z gniazdka. Auta elektryczne zainteresowały 155 kierowców. Największy udział rynku hybryd (92,8 proc.) mają Toyota i Lexus - łącznie obie japońskie marki sprzedały w pierwszym półroczu 7979 aut z tym napędem.

Najpopularniejszym modelem hybrydowym była Toyota Auris Hybrid (2255 egz.), tuż za nią znalazł się nowy model Toyota C-HR Hybrid (2232 egz.). Najczęściej kupowanym japońskim autem elektrycznym jest Nissan Leaf (49 egz.), który zajął drugie miejsce po BMW i3 (62 egz.).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas