200 tys. Volkswagenów R
15 lat potrzebował Volkswagen, by dostarczyć nabywcom 200 tys. aut sygnowanych literką R. Jubileuszowy Volkswagen Golf R trafił właśnie do klienta z Wielkiej Brytanii.
Korzenie serii R sięgają 2002 roku. Powstał wówczas specjalny oddział niemieckiej marki - Volkswagen Individual, który zajmował się głównie przygotowaniem samochodów do sportu. W osiem lat później, w 2010 roku, Volkswagen Individual przekształcony został w Volkswagen R (od słowa Racing). Obecnie firma zatrudnia około 350 pracowników.
Pierwszym produkcyjnym modelem niemieckiej firmy oznaczonym "eRką" był Volkswagen Golf R32 oferowany klientom od 2005 roku. Auto miało pod maską benzynowy silnik VR6 o pojemności niespełna 3,2 l. 24-zaworowa, atmosferyczna jednostka rozwijała moc 250 KM i oferowała maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Volkswagen Golf R32 przyspieszał do 100 km/h w 6,6 s i rozpędzał się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Z czasem ofertę niemieckiej marki uzupełniały kolejne usportowione wcielenia Golfa R oraz takie modele, jak: Passat R36, Touareg R50, Scirocco R, Golf R Cabriolet oraz Golf R w wersji kombi.
Egzemplarz z numerem 200 000 "powędrował" do wielkiej Brytanii. Auto trafiło w ręce pasjonata - Keith Williamsona - który ma już w swojej kolekcji Golfa IV R32 i Golfa V GTI. Jubileuszowy pojazd wyposażony został w dedykowany układ wydechowy firmy Akrapovič. Kluczyki do auta przekazał sam prezes Volkswagen R - Jost Capito.
Obecna generacja Golfa R oferowana jest jako hatchback (3 lub 5-drzwiowy) lub kombi. Auto napędzane jest dwulitrowym, doładowanym silnikiem TSI o mocy 310 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Standardowe wyposażenie obejmuje napęd na obie osie. W Polsce samochód dostępny jest wyłącznie z siedmiostopniową, zautomatyzowaną przekładnią DSG.
Polskie ceny Volkswagena Golfa R rozpoczynają się od 166 tys. zł.