Póki płacisz składki jest OK. Ale gdy zrobisz szkodę...

Zaledwie jedna trzecia kierowców w Polsce, którzy likwidowali szkodę z ubezpieczenia autocasco, zdecydowanie poleciłaby swojego ubezpieczyciela przyjaciołom lub znajomym - wynika z badań TNS Pentor.

TNS Pentor zbadał 1248 kierowców, którzy likwidowali szkodę z polisy AC w jednym z 12 głównych towarzystw ubezpieczeniowych działających na polskim rynku (Allianz, Aviva Direct, ACXA Direct, Compensa, Ergo Hestia, Generali, HDI Asekuracja, Interrisk, Link4. PZU SA, Uniqa i Warta)..

Kierowcy mieli za zadanie określić, w skali od 0 do 10, skłonność do rekomendacji innym ubezpieczyciela, w którym mieli wykupioną polisę. Wypowiadali się wyłącznie o swoich doświadczeniach ze współpracy z towarzystwami, w których byli ubezpieczeni.

Okazało się, że 29 procent badanych oszacowało swoją skłonność do rekomendacji na poziomie od 0 do 6 (poziom traktowany jako niezadowalający), 39 procent na poziomie 7 lub 8 (obojętność), a tylko 33 procent na poziomie 9 lub 10 (zdecydowana gotowość do rekomendacji swojego ubezpieczyciela innym).

Reklama

Jakie powody wskazywali ankietowani w badaniu TNS Pentor?

Grupa najmniej chętnych do polecania ubezpieczyciela:

Osoby, które wskazywały najniższą chęć rekomendacji (oceny 0-6), najczęściej nie były zadowolone z szybkości likwidacji szkody, kompetencji rzeczoznawcy lub innych pracowników ubezpieczyciela lub z zaniżenia kwoty odszkodowania.

Umiarkowana chęć rekomendacji:

Z kolei wśród klientów oceniających chęć rekomendacji na umiarkowanym poziomie (odpowiedzi 7-8), najczęściej wymienianymi postulatami były: przyspieszenie procesu likwidacji szkody, mniejsza ilość formalności i możliwość internetowego kontaktu z ubezpieczycielem, w tym: śledzenie postępu sprawy lub załatwianie ogólnych formalności.

Chętni do rekomendacji:

Co, zdaniem badanych, mogłoby zostać jeszcze ulepszone? Ci kierowcy, którzy zdecydowanie gotowi byli zarekomendować swojego ubezpieczyciela innym, wyrazili w badaniu mimo wszystko oczekiwanie co do poprawy szybkości procesu likwidacji szkody, zmniejszenia formalności w tym procesie, czy możliwości załatwiania spraw przez Internet.

Kto najlepszy?

Najlepszy wynik w badaniu uzyskało Link4, - 7,8 punktu na 10 możliwych. Na kolejnych miejscach sklasyfikowano: AXA Direct - 7,7, Ergo Hestia - 7,6; Warta i Generali po 7,5; Allianz i Aviva po 7,4; HDI 7,2; Interrisk 7; PZU oraz Uniqa - 6,9; Compensa - 6,8.

Dowiedz się więcej na temat: TNS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy