Obwodnicą Lublina za dwa lata. Koszt to miliard złotych!

Ponad 1,1 mld zł kosztować będzie budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S17, stanowiących obwodnicę Lublina.

Ponad 1,1 mld zł kosztować będzie budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S17, stanowiących obwodnicę Lublina.

Trasa ma być oddana do użytku za dwa lata. We wtorek w Lublinie podpisano umowy w sprawie wykonania tej inwestycji.

Przedstawiciele hiszpańskiej firmy Dragados, która ma wybudować obwodnicę, oraz dyrekcja lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisali we wtorek w Lublinie umowy na wykonanie inwestycji.

Umowy dotyczą budowy dwóch odcinków drogi ekspresowej S-17: od węzła Dąbrowica do węzła Lubartów oraz od węzła Lubartów do węzła Witosa. "Łącznie to około 23 kilometry drogi, które będą obwodnicą Lublina" - powiedział dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA Marian Nagórny.

Reklama

Obwodnica ma być gotowa do grudnia 2013 r. Między węzłami Dąbrowica i Lubartów wybudowana zostanie dwujezdniowa droga, z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Droga ta będzie się łączyć i mieć wspólny przebieg z innymi drogami krajowymi S12 i S19. Między węzłami Lubartów i Witosa powstanie natomiast droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z rezerwą umożliwiającą dobudowanie trzeciego pasa ruchu.

Inwestycja przewiduje też przebudowę trzykilometrowego odcinka drogi krajowej nr 19 od granicy Lublina w kierunku Lubartowa - postanie tam dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Wybudowanych będzie też 51 odcinków dróg dojazdowych dla ruchu lokalnego o łącznej długości ponad 48 km. Ustawionych ma być ponad 24 km ekranów przeciwhałasowych. Ponadto powstanie estakada o długości blisko jednego kilometra nad doliną rzeki Bystrzycy, pozwalająca na ochronę tego cennego przyrodniczo obszaru. Wybudowanych będzie 30 różnych obiektów inżynierskich - wiaduktów, kładek dla pieszych, przejść dla zwierząt.

Obecny na uroczystości podpisania umowy prezydent Lublina Krzysztof Żuk podkreślił, że budowa drogi jest istotna nie tylko dla miasta, ale i dla całego regionu. "Tą inwestycją zapewniamy dostępność komunikacyjną Lublina i Lubelszczyzny" -powiedział.

Droga S-17 łączy Warszawę z Lublinem i dalej biegnie do przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem.

Podpisane we wtorek umowy kończą procedurę przetargową na budowę blisko 67 km drogi S17 między Kurowem a Piaskami. Zadanie to, przewidziane w rządowym programie budowy dróg na lata 2011-2015, podzielone zostało na pięć odcinków.

Najbardziej zaawansowane prace są obecnie na odcinku od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask, po wschodniej stronie Lublina, gdzie trwa przebudowa trasy do parametrów drogi ekspresowej. Budowa prowadzona jest także na dwóch innych odcinkach od strony Warszawy, między węzłami Bogucin - Dąbrowica oraz Bogucin - Sielce k. Kurowa.

Na budowanym 67-kilometrowym odcinku S-17 ma powstać droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą pod trzeci pas (trzy pasy ruchu będzie na odcinku obwodnicy Lublina). Wjazd na drogę będzie możliwy na 11 bezkolizyjnych węzłach. Wybudowanych zostanie w sumie ponad 130 km dróg dojazdowych, 66 różnej wielkości przejść dla zwierząt oraz ponad 60 km ekranów przeciwhałasowych.

Łączny koszt budowy drogi ekspresowej S17 na odcinku Kurów - Lublin - Piaski przekracza 3, 5 mld zł. Inwestycja jest współfinansowana z unijnych środków w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - dofinansowanie unijne to ponad 2,6 mld zł.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: obwodnica
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy