Czy hybrydy są bezpieczne?

Volvo to firma, która zdobyła renomę ze względu na wysoki poziom bezpieczeństwa produkowanych przez siebie samochodów.

Już w kilkunastoletnich autach można liczyć na poduszki powietrzne, wzmocnienia boczne, czy systemy chroniące pasażerów przed skutkami uderzeń z tyłu.

Nic więc dziwnego, że Szwedzi już teraz zajęli się kwestią bezpieczeństwa samochodów o napędzie elektrycznym, samochodów, które jeszcze przez kilka dobrych lat nie będą częstym widokiem na drogach.

System bezpieczeństwa opracowywany przez Volvo obejmie pięć różnych płaszczyzn.

1. Jazda

Podczas jazdy zaawansowany system będzie monitorował stan baterii - temperatura i napięcie będzie badane niezależnie w każdej celi. W razie wykrycie nieprawidłowości bateria zostanie odłączona, by zapobiec eksplozji czy pożarowi.

Reklama

2. Masa

Baterie montowane w hybrydowych prototypach Volvo ważą około 150 kg. Tak duża masa,w dodatku zlokalizowana z tyłu, nie pozostaje bez wpływu na właściwości jezdne pojazdu, co jest szczególnie odczuwalne podczas gwałtownych manewrów. Kierowcy pomagać będą wzmocniony układ hamulcowy oraz układ stabilizacji DSTC.

3. Unikanie kolizji

Jeśli zaawansowane systemy monitorujące ruch pojazdu wykryją zagrożenie kolizją oraz uznają, że kierowca nie radzi sobie z jej uniknięciem zostaną uruchomione układy, których zadaniem jest wyręczenie prowadzącego. Działanie systemów Collision Warning, Full Auto Brake i City Safety jest analogiczne jak w autach z napędem konwencjonalnym.

4. Kolizja

Baterie zainstalowane są w tylnej części pojazdu w swego rodzaju klatce o dużej wytrzymałości, której zadaniem jest ochrona przed uszkodzeniem mechanicznym. Jeśli jednak do uszkodzenia już dojdzie, kwas będzie wyciekał pod samochód specjalnymi kanalikami. W ten sposób pasażerowie są chronieni przed bezpośrednim kontaktem ze żrącymi substancjami. Ponadto w momencie kolizji specjalne czujniki informują o tym fakcie pokładowy komputer, który natychmiast odłącza zasilanie. W ten sposób wyklucza się ryzyko zwarcia i w konsekwencji - pożaru.

5. Po kolizji

Każda z baterii posiada własny bezpiecznik, który w wypadku zwarcia spowodowanego wypadkiem zabezpiecza auto przed pożarem.

Crashtest elektrycznego Volvo:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: niebezpieczeństwo | hybrydy | Volvo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy