Używana Toyota Land Cruiser J9 (1996-2002)

Chociaż trzylitrowy silnik Diesla nie zużywa dużo paliwa, koszty utrzymania auta są wysokie.
Chociaż trzylitrowy silnik Diesla nie zużywa dużo paliwa, koszty utrzymania auta są wysokie.Motor
Widać, że tablica przyrządów pochodzi z połowy lat 90., ale za to jest odporna na zużycie i zabrudzenie. Po stanie kierownicy nie da się stwierdzić, jaki przebieg ma samochód – wiele obszyto od nowa.
Widać, że tablica przyrządów pochodzi z połowy lat 90., ale za to jest odporna na zużycie i zabrudzenie. Po stanie kierownicy nie da się stwierdzić, jaki przebieg ma samochód – wiele obszyto od nowa.Motor

Toyota Land Cruiser J9 (1996-2002)

Toyota Land Cruiser J120
Toyota Land Cruiser J120Toyota
Chociaż trzylitrowy silnik Diesla nie zużywa dużo paliwa, koszty utrzymania auta są wysokie.
Chociaż trzylitrowy silnik Diesla nie zużywa dużo paliwa, koszty utrzymania auta są wysokie.Motor
Duży prześwit, duże koła i skuteczny napęd. Nawet ciężki teren nie stanowi problemu. Problem to raczej zakup zadbanego auta.
Duży prześwit, duże koła i skuteczny napęd. Nawet ciężki teren nie stanowi problemu. Problem to raczej zakup zadbanego auta.Motor
Mnóstwo miejsca niezależnie od typu nadwozia.
Mnóstwo miejsca niezależnie od typu nadwozia.Motor
Mniejsza dźwignia załącza reduktor. Napęd 4x4 jest stały.
Mniejsza dźwignia załącza reduktor. Napęd 4x4 jest stały.Motor
Blokada tylnego mostu przyda się w ekstremalnych warunkach.
Blokada tylnego mostu przyda się w ekstremalnych warunkach.Motor
Widać, że tablica przyrządów pochodzi z połowy lat 90., ale za to jest odporna na zużycie i zabrudzenie. Po stanie kierownicy nie da się stwierdzić, jaki przebieg ma samochód – wiele obszyto od nowa.
Widać, że tablica przyrządów pochodzi z połowy lat 90., ale za to jest odporna na zużycie i zabrudzenie. Po stanie kierownicy nie da się stwierdzić, jaki przebieg ma samochód – wiele obszyto od nowa.Motor
Luzy w układzie napędowym - przy większych przebiegach, podczas zmiany biegów, mogą być zauważalne lekkie stuknięcia (po puszczeniu sprzęgła). Jest to wynik luzów w układzie napędowym.
Luzy w układzie napędowym - przy większych przebiegach, podczas zmiany biegów, mogą być zauważalne lekkie stuknięcia (po puszczeniu sprzęgła). Jest to wynik luzów w układzie napędowym.Motor
Odmiana 5-drzwiowa zmieści aż 745 l. Trzydrzwiowa – o 300 litrów mniej.
Odmiana 5-drzwiowa zmieści aż 745 l. Trzydrzwiowa – o 300 litrów mniej.Motor
W Polsce wersja pięciodrzwiowa (J95) jest popularniejsza od trzydrzwiowej. Na Zachodzie proporcje są mniej więcej równe.
W Polsce wersja pięciodrzwiowa (J95) jest popularniejsza od trzydrzwiowej. Na Zachodzie proporcje są mniej więcej równe.Motor
Problemy ze wspomaganiem dotykają zarówno samej przekładni jak i pompy wspomagania. W przypadku przekładni wystarcza regeneracja, ale pompę często trzeba wymienić na nową.
Problemy ze wspomaganiem dotykają zarówno samej przekładni jak i pompy wspomagania. W przypadku przekładni wystarcza regeneracja, ale pompę często trzeba wymienić na nową.Motor
Turbodiesel 3.0 to bez wątpienia najpopularniejszy silnik.
Turbodiesel 3.0 to bez wątpienia najpopularniejszy silnik.Motor

Zobacz również:

    Toyota Land Cruiser J9 (1996-2002) - podsumowanie

    • Wybite, bujające zawieszenie wymaga wymiany elementów gumowo-metalowych. Polecamy tuleje poliuretanowe.
    • Zużyte wtryskiwacze w silniku 3.0 D-4D.
    • Zatarte wałki wyrównoważające w dieslu 3.0 TD.
    • Przegrzanie silnika 3.0 TD może spowodować pęknięcie głowicy.
    • Blokada tylnego mostu nie załączy się, jeśli od dawna była nieużywana.
    • Korozja ramy to często skutek zaniedbań właściciela w płukaniu podwozia po jeździe terenowej.
    • Samochodów z podstawowymi modyfikacjami terenowymi.
    • Wersji krótkiej, jeśli planujemy wykorzystywać ją rekreacyjnie. Będzie dużo tańsza.
    • Samochodów, które pokonały duży przebieg na LPG.
    • Egzemplarzy, które mają różne opony na dwóch osiach.
    • Aut przerobionych z wersji do ruchu lewostronnego.

    Dane techniczne: Toyota Land Cruiser J9 (1996-2002)

    Wersja
    3.4 V6
    3.0 TD
    3.0 D-4D
    Silnik
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    3378 cm3
    2982 cm3
    2982 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    R4/8
    R4/16
    Moc maksymalna
    178 KM
    125 KM
    163 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    303 Nm
    295 Nm
    343 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    180 km/h
    160 km/h
    175 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,4 s
    14,0 s
    12,8 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    14,4
    11,0
    10,3