Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo - pierwsza jazda
Gama silników Insigni powiększa się o diesla z dwiema sprężarkami.
Insignia debiutowała w 2008 r. Od tego czasu Opel dokonał niewielkich zmian w wyglądzie i sukcesywnie powiększał gamę silników. Teraz rozszerza ofertę o nowego diesla.
Dwulitrowy silnik z wtryskiem common rail, dzięki podwójnemu turbodoładowaniu (stąd nazwa BiTurbo), osiąga moc 195 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Niezłe osiągi nie mogą więc dziwić - samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s. I to przy niewielkim zużyciu paliwa - producent obiecuje wynik poniżej 5 l/100 km.
Zastosowanie dwóch sprężarek o różnej wielkości ma na celu ograniczenie tzw. "turbodziury". Mniejsza sprężarka pracuje efektywnie przy niższych obrotach, dając moment obrotowy 320 Nm już przy 1250 obr./min. Przy średnich obrotach obie sprężarki pracują razem, powyżej 3000 obr./min pracę przejmuje większe turbo. Ponadto każda z turbin posiada własny intercooler - Opel zastosował takie rozwiązanie jako pierwszy.
Insignia BiTurbo oferowana będzie w wersjach sedan, hatchback i kombi, z napędem na przednią oś lub 4x4 oraz z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Z przekładnią ręczną wyposażona jest w system start/stop, natomiast do wersji 4x4 można zamówić zawieszenie Super Sport z kolumnami typu High Performance i hamulcami Brembo - dostępne dotąd tylko w modelu OPC.
Andrzej Bieńkowski
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1956 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 195 KM/4000 |
Maks. moment obrotowy | 400 Nm/1750 |
Osiagi | |
Prędkość maksymalna | 230 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,7 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km) | 6,1/4,9/4,2 |
Cena | 125 000 zł |