Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic Summum - test

Nowy diesel i ośmiobiegowy automat zwiększają atrakcyjność XC60. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze wersji 4x4.

Auta po liftingu mają większą osłonę chłodnicy i trochę inny zderzak. Sylwetka XC60 to ciągle mocny punkt auta.
Auta po liftingu mają większą osłonę chłodnicy i trochę inny zderzak. Sylwetka XC60 to ciągle mocny punkt auta.Motor

Jasne - dla bardzo wielu kupujących crossovery wersja przednionapędowa jest wystarczająca. Ale brak możliwości zamówienia Volvo XC60 z nowym, dwulitrowym dieslem i ośmiobiegową skrzynią automatyczną i jednocześnie napędem na cztery koła stanowi pewną niedogodność. Zawsze lepiej jest mieć wybór.

Przy okazji niedawnych modernizacji, analogowy zestaw zegarów zastąpiono ciekawie wyglądającym wyświetlaczem. Jakość użytych materiałów jest doskonała.Motor

Z drugiej strony byłoby świetnie, gdyby niedogodności zawsze ograniczały się do czegoś takiego. Diesel należy do nowej generacji silników, mocno zunifikowanej z jednostkami benzynowymi. Rozwija moc maksymalną 181 KM, co nawet zważywszy na sporą masę auta - ponad 1,8 tony - zapewnia zadowalające osiągi. Oczywiście nie jest to wersja o jakichkolwiek sportowych ambicjach. Czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 9,5 s (uzyskany w trakcie testu wynik jest o sekundę gorszy od podawanego przez producenta), co jest wartością zupełnie wystarczającą w codziennej jeździe. Tym bardziej że subiektywne odczucia są bardzo pozytywne, samochód rozpędza się z dużą lekkością. Spora w tym zasługa kolejnej nowości - ośmiobiegowego automatu. Działa świetnie, zmienia biegi praktycznie bez odczuwalnej przerwy w przeniesieniu napędu i bez najmniejszych szarpnięć. Dzięki sporej rozpiętości przełożeń pozwala na bardzo cichą, relaksującą jazdę - nawet przy autostradowym tempie silnik "kręci się" z prędkością rzędu 2000 obr./min.

Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic Summum

Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic Summum (czytaj test)

Auta po liftingu mają większą osłonę chłodnicy i trochę inny zderzak. Sylwetka XC60 to ciągle mocny punkt auta.Motor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Fotele są miękkie ale dzięki świetnemu wyprofilowaniu dobrze podpierają ciało.Motor
Turbodiesel jest cichy i dynamiczny, ale zużywa średnio 8,9 l paliwa na 100 km.Motor
Przy okazji niedawnych modernizacji, analogowy zestaw zegarów zastąpiono ciekawie wyglądającym wyświetlaczem. Jakość użytych materiałów jest doskonała.Motor
Bagażnik – jak w zwykłym kombi podobnej wielkości, czyli całkiem spory.Motor

Konsekwencją tego są także wyniki zużycia paliwa - występują dość duże różnice w spalaniu uzyskiwanym w trakcie jazdy miejskiej i w trasie. Przy dynamicznym przyspieszaniu nie ma problemu z przekroczeniem poziomu 10 l/100 km, płynna jazda - nawet szybka, ale w stałym tempie - daje rezultat około 7 l/100 km. W żadnym przypadku nie ma jednak mowy o uzyskaniu zużycia paliwa deklarowanego przez Volvo. Ale i tak nie ma na co narzekać.

Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic Summum

Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic Summum (czytaj test)

Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor
Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic SummumMotor

Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic Summum - podsumowanie

Szkoda, że nie ma jeszcze wersji 4x4, ale nowy silnik i skrzynia w XC60 wypadają świetnie.

Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic Summum: plusy

  • bardzo cicha praca silnika,
  • więcej niż zadowalające osiągi,
  • wysoki komfort jazdy,
  • świetna jakość wykonania

Volvo XC60 D4 Drive-E Geartronic Summum: minusy

  • na razie brakuje wersji 4x4 z nowym dieslem,
  • zużycie paliwa znacznie wyższe od deklarowanego przez producenta
 
Volvo XC60
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1969 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
181 KM/4250
Maks. moment obrotowy
400 Nm/1750
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
464/189/167 cm
Rozstaw osi
277 cm
Masa/ładowność
1844/486 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
495/1455 l
Poj. zbiornika paliwa
70 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,5 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,2/4,3/4,6
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,7/7,6/8,7
Cena
187 500 zł

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas