Volvo V40 D3 Momentum - test

Volvo V40 ma opływowe nadwozie o niewielkim współczynniku oporu powietrza (0,29).
Volvo V40 ma opływowe nadwozie o niewielkim współczynniku oporu powietrza (0,29).Motor
Mocno rozbudowany kokpit V40 przypomina te z innych nowych modeli Volvo. Obsługa jest łatwa i wygodna. Tworzywa i wykończenie - bardzo dobre.
Mocno rozbudowany kokpit V40 przypomina te z innych nowych modeli Volvo. Obsługa jest łatwa i wygodna. Tworzywa i wykończenie - bardzo dobre.Motor

Volvo V40 D3 Momentum

Choć wielu osobom Volvo kojarzy się z kanciastym kombi, te czasy minęły - teraz typowe auto tej marki wyróżnia się opływową sylwetką pełną ciekawych przetłoczeń.
Choć wielu osobom Volvo kojarzy się z kanciastym kombi, te czasy minęły - teraz typowe auto tej marki wyróżnia się opływową sylwetką pełną ciekawych przetłoczeń.Motor
Nowe V40 zastąpi trzy kompaktowe modele: sedana S40, kombi V50 i hatchbacka C30.
Nowe V40 zastąpi trzy kompaktowe modele: sedana S40, kombi V50 i hatchbacka C30.Motor
Futurystyczny spoiler nad tylną szybą V40 z inspirowanymi lotnictwem „wingletami”.
Futurystyczny spoiler nad tylną szybą V40 z inspirowanymi lotnictwem „wingletami”.Motor
Testowane auto ma pakiet dodatków stylistycznych. Dyfuzor i zestaw owiewek może być polakierowany na szaro lub w kolorze nadwozia.
Testowane auto ma pakiet dodatków stylistycznych. Dyfuzor i zestaw owiewek może być polakierowany na szaro lub w kolorze nadwozia.Motor
Bagażnik ma pojemność 335 l.
Bagażnik ma pojemność 335 l.Motor
Pod jego podłogą jest spory schowek z wygodnym organizatorem, a pod nim - zestaw naprawczy do kół.
Pod jego podłogą jest spory schowek z wygodnym organizatorem, a pod nim - zestaw naprawczy do kół.Motor
Jeśli gdzieś brakuje miejsca najbardziej, to nad głowami podróżnych.
Jeśli gdzieś brakuje miejsca najbardziej, to nad głowami podróżnych.Motor
Wnętrze V40 jest przeciętnie przestronne jak na kompakt, ale cztery dorosłe osoby mieszczą się tu bez problemu.
Wnętrze V40 jest przeciętnie przestronne jak na kompakt, ale cztery dorosłe osoby mieszczą się tu bez problemu.Motor
Mocno rozbudowany kokpit V40 przypomina te z innych nowych modeli Volvo. Obsługa jest łatwa i wygodna. Tworzywa i wykończenie - bardzo dobre.
Mocno rozbudowany kokpit V40 przypomina te z innych nowych modeli Volvo. Obsługa jest łatwa i wygodna. Tworzywa i wykończenie - bardzo dobre.Motor
Półka za konsolą – może niezbyt łatwo dostępna, ale zawsze lepiej mieć więcej schowków niż problem z pochowaniem drobiazgów.
Półka za konsolą – może niezbyt łatwo dostępna, ale zawsze lepiej mieć więcej schowków niż problem z pochowaniem drobiazgów.Motor
Centrum obsługi układów wspomagających jazdę (np. asystenta pasa ruchu czy aktywnego tempomatu).
Centrum obsługi układów wspomagających jazdę (np. asystenta pasa ruchu czy aktywnego tempomatu).Motor
Wybrany zakres pracy może być podświetlony na dźwigni automatu. Za taki dodatek trzeba dopłacić 100 zł.
Wybrany zakres pracy może być podświetlony na dźwigni automatu. Za taki dodatek trzeba dopłacić 100 zł.Motor
Tryb PERFORMANCE: tym razem pośrodku jest wielki obrotomierz. Po prawej -€“ wskaźnik użycia mocy. Cyfrowy prędkościomierz umieszczono pośrodku głównej tarczy.
Tryb PERFORMANCE: tym razem pośrodku jest wielki obrotomierz. Po prawej -€“ wskaźnik użycia mocy. Cyfrowy prędkościomierz umieszczono pośrodku głównej tarczy.Motor
Tryb ELEGANCE: w tej wersji zestaw zegarów różni się od poprzedniej bardziej stonowanymi barwami i wskazaniami temperatury silnika zamiast wskaźnika ECO.
Tryb ELEGANCE: w tej wersji zestaw zegarów różni się od poprzedniej bardziej stonowanymi barwami i wskazaniami temperatury silnika zamiast wskaźnika ECO.Motor
Zestaw wskaźników Volvo Sensus. Tryb ECO: w środku mieści się duży prędkościomierz, po prawej obrotomierz, a po lewej -“ wskaźnik ECO. Pokazuje on średnie i chwilowe zużycie paliwa.
Zestaw wskaźników Volvo Sensus. Tryb ECO: w środku mieści się duży prędkościomierz, po prawej obrotomierz, a po lewej -“ wskaźnik ECO. Pokazuje on średnie i chwilowe zużycie paliwa.Motor

Dane techniczne: Volvo V40 D3 Momentum

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R5/20
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
150 KM/3500
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
automatyczna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Długość/szerokość/wysokość
437/180/145 cm
Rozstaw osi
265 cm
Średnica zawracania
10,8 m
Masa/ładowność
1597/443 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
335/1032 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (ON)
Opony
205/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,9/4,3/5,2
Emisja dwutlenku węgla
136 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-50 km/h
3,0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,0 m
Poziom hałasu przy 50 km/h
60,8 dB
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,5 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,3/5,3
Zasięg
882 km
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?