Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline - test

Czy siedmioletnie już Polo dotrzymuje kroku młodszym rywalom? Tak, ale jego większym wrogiem okazuje się... Golf.

Tylko troje drzwi? VW ma wciąż w ofercie aż pięć takich modeli: Up!, Polo, Golf, Scirocco i The Beetle. To ewenement.
Tylko troje drzwi? VW ma wciąż w ofercie aż pięć takich modeli: Up!, Polo, Golf, Scirocco i The Beetle. To ewenement.Motor

Przeciwnie niż inni producenci Volkswagen wciąż utrzymuje w swojej ofercie liczne auta 3-drzwiowe. W przypadku Polo tylko wersja Cross ma seryjnie pięcioro drzwi.

Materiały czy spasowanie – świetne. Nawigacja z kolorowym ekranem: opcja do Highline, kosztująca 1390 zł.Motor

Do zakupu wariantu 3d ma przekonać niższa cena i system Easy Entry, który polega na tym, że siedziska foteli unoszą się do góry i do przodu, gdy odchyli się oparcie. Dzieciom to wystarczy, dorosłym i tak jest niewygodnie.

Siedziska z przodu są niewiarygodnie krótkie. To nie jest auto na trasę.Motor
Sporo miejsca z tyłu, ale wsiadanie jest zbyt trudne, nawet mimo systemu Easy Entry (siedziska foteli unoszą się). Motor

Wprawdzie Polo ze swoim prawie 4-metrowym nadwoziem jest całkiem obszerne, ale jego problem polega na tym, że wnętrzem bliżej mu do Up!-a, a cenowo - do Golfa. Między przestronnością Golfa a Polo zieje przepaść, podczas gdy większy model wyceniono na niecałe 10 tys. zł drożej. Ale to zapewne wynika z dużej różnicy wieku: Polo ma już siedem lat.

W obecnej gamie silników 110-konny 1.2 TSI jest najmocniejszy, wyłączając wersję GTI (1.8 TSI 192 KM). Polo w tej wersji jeździ jak "mini-GTI" - od przyspieszenia do 100 km/h ważniejsza jest świetna elastyczność na każdym biegu. Szkoda, że korzystając z dobrodziejstw momentu obrotowego tak łatwo przekroczyć 8 l/100 km w mieście.

Głęboki bagażnik ma pojemność 280 l. Całkiem nieźle. Składana kanapa: seryjna.Motor
 
Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1197 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
110 KM/5000
Maks. moment obrotowy
175 Nm/1500
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
397/168/146 cm
Rozstaw osi
247 cm
Masa/ładowność
1060/421 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
280/952 l
Poj. zbiornika paliwa
45 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,3 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*
6,0/4,0/4,7
Zużycie paliwa w teście*
8,0/6,0/6,9
Cena
61 890 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI HIGHLINE: PLUSY I MINUSY

+ świetna dynamika 110-konnej wersji 1.2+ przyjemne materiały w kabinie+ niewielka dopłata do kolorowego ekranu

- zużycie paliwa odbiega od fabrycznego- niewygodne wsiadanie do tyłu- za mała różnica cenowa wobec Golfa i wersji GTI

volskwagen poloMotor

VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI HIGHLINE: PODSUMOWANIE

Auto miejskie za 62 000 zł z jedną parą drzwi to wybór dosyć ekscentryczny.

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline

Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor
Volkswagen Polo 1.2 TSI HighlineMotor

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 14/2016

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas