Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline - test
Czy siedmioletnie już Polo dotrzymuje kroku młodszym rywalom? Tak, ale jego większym wrogiem okazuje się... Golf.
Przeciwnie niż inni producenci Volkswagen wciąż utrzymuje w swojej ofercie liczne auta 3-drzwiowe. W przypadku Polo tylko wersja Cross ma seryjnie pięcioro drzwi.
Do zakupu wariantu 3d ma przekonać niższa cena i system Easy Entry, który polega na tym, że siedziska foteli unoszą się do góry i do przodu, gdy odchyli się oparcie. Dzieciom to wystarczy, dorosłym i tak jest niewygodnie.
Wprawdzie Polo ze swoim prawie 4-metrowym nadwoziem jest całkiem obszerne, ale jego problem polega na tym, że wnętrzem bliżej mu do Up!-a, a cenowo - do Golfa. Między przestronnością Golfa a Polo zieje przepaść, podczas gdy większy model wyceniono na niecałe 10 tys. zł drożej. Ale to zapewne wynika z dużej różnicy wieku: Polo ma już siedem lat.
W obecnej gamie silników 110-konny 1.2 TSI jest najmocniejszy, wyłączając wersję GTI (1.8 TSI 192 KM). Polo w tej wersji jeździ jak "mini-GTI" - od przyspieszenia do 100 km/h ważniejsza jest świetna elastyczność na każdym biegu. Szkoda, że korzystając z dobrodziejstw momentu obrotowego tak łatwo przekroczyć 8 l/100 km w mieście.
Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline | |
---|---|
Silnik | benzynowy, turbo |
Pojemność skokowa | 1197 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 110 KM/5000 |
Maks. moment obrotowy | 175 Nm/1500 |
Skrzynia biegów | manualna/6-biegowa |
Napęd | przedni |
Dług./szer./wys. | 397/168/146 cm |
Rozstaw osi | 247 cm |
Masa/ładowność | 1060/421 kg |
Pojemność bagażnika (min./maks.) | 280/952 l |
Poj. zbiornika paliwa | 45 l (Pb 95) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 196 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,3 s |
Śr. zużycie paliwa wg producenta* | 6,0/4,0/4,7 |
Zużycie paliwa w teście* | 8,0/6,0/6,9 |
Cena | 61 890 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km) |
VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI HIGHLINE: PLUSY I MINUSY
+ świetna dynamika 110-konnej wersji 1.2+ przyjemne materiały w kabinie+ niewielka dopłata do kolorowego ekranu
- zużycie paliwa odbiega od fabrycznego- niewygodne wsiadanie do tyłu- za mała różnica cenowa wobec Golfa i wersji GTI
VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI HIGHLINE: PODSUMOWANIE
Auto miejskie za 62 000 zł z jedną parą drzwi to wybór dosyć ekscentryczny.
Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline
Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 14/2016