Volkswagen Golf z miękką hybrydą zawstydza diesle. Nawet 5,6 litra na 100 km

Maciej Olesiuk

Maciej Olesiuk

Aktualizacja
Volkswagen Golf Variant z miękką hybrydą to auto praktyczne i zarazem oszczędne.
Volkswagen Golf Variant z miękką hybrydą to auto praktyczne i zarazem oszczędne. Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Volkswagen Golf po liftingu. Co się zmieniło?

W ramach modernizacji Volkswagen Golf otrzymał m.in. delikatnie przemodelowane reflektory oraz ostrzej wyglądający przód.
W ramach modernizacji Volkswagen Golf otrzymał m.in. delikatnie przemodelowane reflektory oraz ostrzej wyglądający przód.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Wnętrze nowego Golfa

Po modernizacji Volkswagen Golf został wyposażony również w nowy system multimediów. Wyróżnia się on m.in. płynniejszym działaniem.
Po modernizacji Volkswagen Golf został wyposażony również w nowy system multimediów. Wyróżnia się on m.in. płynniejszym działaniem.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Nowy Volkswagen Golf. Co zmieniło się w napędach?

Volkswagen Golf dostępny jest z silnikiem benzynowym 1.5 wspomaganym przez 48-woltową instalację elektryczną. Miękka hybryda może dysponować mocą 116 KM lub 150 KM.
Volkswagen Golf dostępny jest z silnikiem benzynowym 1.5 wspomaganym przez 48-woltową instalację elektryczną. Miękka hybryda może dysponować mocą 116 KM lub 150 KM.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Jak jeździ Volkswagen Golf z miękką hybrydą?

W czasie jazdy Volkswagen Golfem nie stosowałem się do zasad ecodrivingu, a i tak udało mi się osiągnąć średnie zużycie na poziomie 6,2 litra na 100 km.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Bagażnik Volkswagena Golfa w nadwoziu kombi oferuje 611 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy można tę przestrzeń powiększyć do 1 642 litrów.
Bagażnik Volkswagena Golfa w nadwoziu kombi oferuje 611 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy można tę przestrzeń powiększyć do 1 642 litrów.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

Jakie silniki w Golfie po liftingu?

  • 1.5 TSI, 116 KM, skrzynia manualna sześciobiegowa
  • 1.5 TSI, 150KM, manualna sześciobiegowa
  • 1.5 eTSI mHEV, 116KM, siedmiobiegowa skrzynia DSG
  • 1.5 eTSI mHEV, 150KM, siedmiobiegowa skrzynia DSG
  • 2.0 TSI 4MOTION, 333KM, siedmiobiegowa skrzynia DSG (tylko dla wersji R)
  • 2.0 TDI, 116 KM, manualna sześciobiegowa
  • 2.0 TDI, 150KM, siedmiobiegowa skrzynia DSG

Ile kosztuje nowy Volkswagen Golf Variant?

Ceny Volkswagena Golfa z nadwoziem kombi katalogowo startują od 121 190 zł. Egzemplarze zarówno z rocznika modelowego 2025, jak i 2024 objęte są jednak rabatami.
Ceny Volkswagena Golfa z nadwoziem kombi katalogowo startują od 121 190 zł. Egzemplarze zarówno z rocznika modelowego 2025, jak i 2024 objęte są jednak rabatami.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • przednie fotele ze zintegrowanym zagłówkiem
  • podgrzewanie przednich foteli
  • sportową kierownicę
  • łopatki do zmiany biegów
  • automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
  • tempomat adaptacyjny
  • kamerę cofania
  • 12,9-calowy wyświetlacz multimediów
  • indukcyjną ładowarkę
Testowane przez nas auto to wersja R-Line. W połączeniu ze 150-konną miękką hybrydą katalogowo trzeba za nią zapłacić 156 490 zł.
Testowane przez nas auto to wersja R-Line. W połączeniu ze 150-konną miękką hybrydą katalogowo trzeba za nią zapłacić 156 490 zł.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
  • lakier „Crystal Ice”
  • 18-calowe felgi
  • adaptacyjne zawieszenie
  • panoramiczny dach
  • trzystrefową klimatyzację
  • system kamer 360 stopni
  • 490-watowy system nagłośnienia Harman Kardon (9 głośników, 12-kanałowy wzmacniacz, subwoofer)

Nowy Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI m-HEV. Czy warto kupić?

W ramach modernizacji Volkswagena Golfa m.in. zmieniono nieco opcjonalne tylne światła IQ.LIGHT 3D
W ramach modernizacji Volkswagena Golfa m.in. zmieniono nieco opcjonalne tylne światła IQ.LIGHT 3DWiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Wnętrze samochodu nie wygląda na mocno zmienione. Pojawił się jednak nowy system multimediów. Można go obsługiwać za pomocą 10,4-calowego lub 12,9-calowego (jak na zdjęciu) ekranu.
Wnętrze samochodu nie wygląda na mocno zmienione. Pojawił się jednak nowy system multimediów. Można go obsługiwać za pomocą 10,4-calowego lub 12,9-calowego (jak na zdjęciu) ekranu.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
W odróżnieniu od wersji benzynowych silnika 1.5 TSI, gdzie znajdziemy sześciobiegową skrzynię manualną, miękkie hybrydy wyposażono w siedmiobiegową przekładnię DSG.
W odróżnieniu od wersji benzynowych silnika 1.5 TSI, gdzie znajdziemy sześciobiegową skrzynię manualną, miękkie hybrydy wyposażono w siedmiobiegową przekładnię DSG.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
Przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami wyposażone są w podgrzewanie. Dodatkowo znajdziemy na nich symbol "R".
Przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami wyposażone są w podgrzewanie. Dodatkowo znajdziemy na nich symbol "R".Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL
PolicjaPolicja