Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access
Z litrowym silnikiem 208 nie imponuje osiągami, ale do miasta większego mu nie trzeba.
Miejski samochód z 1,4-litrowym silnikiem, który nie osiąga nawet 100 KM mocy trudno nazwać mocarnym. A jednak w ofercie Peugeota 208 są aż dwa słabsze silniki, w tym ledwie litrowy o trzech cylindrach. Sprawdziliśmy, jak bazowa wersja 1.0 VTi radzi sobie w porównaniu z 1.4 VTi.
Jeśli chodzi o osiągi tej pierwszej, trudno by było uznać je za dobre. Odpowiednie zestopniowanie skrzyni biegów sprawia jednak, że litrowa wersja 208 nie tamuje ruchu. Wręcz przeciwnie - przy miejskich prędkościach okazuje się zaskakująco sprawna. Dopiero powyżej 80 km/h silnikowi zaczyna brakować pary.
Mocniejsza wersja zostawia słabszą daleko w tyle - 100 km/h osiąga aż o 3,5 s szybciej.
Jednak różnica między nimi jest wyraźnie odczuwalna dopiero w trasie, gdzie bazowy silnik wymaga od kierowcy starannego planowania każdego wyprzedzania. Odmiana 1.4 nie ma z tym problemów.
Jeśli jednak ktoś zamierza użytkować 208 głównie w mieście, 68-konny silnik może być dobrym wyborem. Tym bardziej że okazuje się znacznie oszczędniejszy.
Co więcej, 208 1.0 Active w cenie zbliżonej do bazowej wersji 1.4 (Access) oferuje wyposażenie bogatsze o klimatyzację czy radio. Można tu też dokupić wiele elementów nieoferowanych w odmianie Access.
Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access
Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access (czytaj artykuł)
Bazowy silnik Peugeota 208 ma tylko trzy cylindry i 1 litr pojemności, ale jest wyjątkowo oszczędny
Dane techniczne | 208 1.0 VTi | 208 1.4 VTi |
Silnik | benzynowy | benzynowy |
Pojemność skokowa | 999 cm3 | 1397 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R3/12 | R4/16 |
Moc maksymalna | 68 KM/6000 | 95 KM/6000 |
Maks. moment obr. | 95 Nm/3000 | 136 Nm/4000 |
Skrzynia biegów | manualna/5-biegowa | manualna/5-biegowa |
Masa/ładowność | 975/509 kg | 1070/520 kg |
Opony | 185/65 R15 | 185/65 R15 |
Osiągi (dane producenta) | ||
Prędkość maksymalna | 163 km/h | 188 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,0 s | 10,5 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km) | 5,1/3,8/4,3 | 7,5/4,5/5,6 |
Dane testowe | ||
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,8 s | 11,3 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km) | 6,4/4,8 | 7,6/5,5 |
Cena wersji podstawowej* | 37 900 zł | 41 500 zł |
Cena | 42 500 zł | 41 500 zł |
*z tym samym silnikiem |
Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access - podsumowanie
Słabszy | Mocniejszy | |
Osiągi | ✓ | |
Zużycie paliwa | ✓ | |
Cena i wyposażenie | ✓ |
Wygrała słabsza wersja, bo zupełnie wystarcza w mieście (w końcu 208 to auto miejskie), a przy tym okazuje się bardzo oszczędna.