Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

Z litrowym silnikiem 208 nie imponuje osiągami, ale do miasta większego mu nie trzeba.

Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access.
Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access.Motor
Peugeot 208 1.0 VTi Active: Jasnoszare materiały rozjaśniają wnętrze 208, ale mają dwie wady – łatwo się brudzą (zwłaszcza w dolnej części), a w słoneczny dzień deska rozdzielcza odbija się w szybie.Motor

Miejski samochód z 1,4-litrowym silnikiem, który nie osiąga nawet 100 KM mocy trudno nazwać mocarnym. A jednak w ofercie Peugeota 208 są aż dwa słabsze silniki, w tym ledwie litrowy o trzech cylindrach. Sprawdziliśmy, jak bazowa wersja 1.0 VTi radzi sobie w porównaniu z 1.4 VTi.

Jeśli chodzi o osiągi tej pierwszej, trudno by było uznać je za dobre. Odpowiednie zestopniowanie skrzyni biegów sprawia jednak, że litrowa wersja 208 nie tamuje ruchu. Wręcz przeciwnie - przy miejskich prędkościach okazuje się zaskakująco sprawna. Dopiero powyżej 80 km/h silnikowi zaczyna brakować pary.

Mocniejsza wersja zostawia słabszą daleko w tyle - 100 km/h osiąga aż o 3,5 s szybciej.

Peugeot 208 1.4 VTi Access: 208 w najtańszej wersji wyposażeniowej nie oferuje ekranu dotykowego ani automatycznej klimatyzacji – nawet za dopłatą. W sesji zdjęciowej wzięła udział wersja Active.Motor

Jednak różnica między nimi jest wyraźnie odczuwalna dopiero w trasie, gdzie bazowy silnik wymaga od kierowcy starannego planowania każdego wyprzedzania. Odmiana 1.4 nie ma z tym problemów.

Jeśli jednak ktoś zamierza użytkować 208 głównie w mieście, 68-konny silnik może być dobrym wyborem. Tym bardziej że okazuje się znacznie oszczędniejszy.

Co więcej, 208 1.0 Active w cenie zbliżonej do bazowej wersji 1.4 (Access) oferuje wyposażenie bogatsze o klimatyzację czy radio. Można tu też dokupić wiele elementów nieoferowanych w odmianie Access.

Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access (czytaj artykuł)

Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access.Motor
Wygodne fotele 208 zapewniają zupełnie niezłe podparcie boczne.Motor
W dwóch bogatszych odmianach można za 700 zł dokupić podgrzewanie przednich siedzeń.Motor
Peugeot 208 1.0 VTi Active: Jasnoszare materiały rozjaśniają wnętrze 208, ale mają dwie wady – łatwo się brudzą (zwłaszcza w dolnej części), a w słoneczny dzień deska rozdzielcza odbija się w szybie.Motor
Ciemne tworzywa sztuczne i tapicerka są znacznie praktyczniejsze.Motor
Plastikowa kierownica nie jest zbyt przyjemna w dotyku. Skórzana – tylko w droższych wersjach.Motor
Peugeot 208 1.4 VTi Access: 208 w najtańszej wersji wyposażeniowej nie oferuje ekranu dotykowego ani automatycznej klimatyzacji – nawet za dopłatą. W sesji zdjęciowej wzięła udział wersja Active.Motor
Bazowe 208 jest dostępne tylko ze stalowymi kołami. Aluminiowych – nawet opcjonalnie – cennik nie przewiduje.Motor
W dwóch bogatszych odmianach można za 700 zł dokupić podgrzewanie przednich siedzeń.Motor

Bazowy silnik Peugeota 208 ma tylko trzy cylindry i 1 litr pojemności, ale jest wyjątkowo oszczędny

Litrowa jednostka „warkocze” typowo dla silników trzycylindrowych.Motor
Silnik 1.4 ma wyższą kulturą pracy, jest też wyraźnie cichszy.Motor
Dane techniczne
208 1.0 VTi
208 1.4 VTi
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
999 cm3
1397 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
R4/16
Moc maksymalna
68 KM/6000
95 KM/6000
Maks. moment obr.
95 Nm/3000
136 Nm/4000
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
manualna/5-biegowa
Masa/ładowność
975/509 kg
1070/520 kg
Opony
185/65 R15
185/65 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
163 km/h
188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,0 s
10,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,1/3,8/4,3
7,5/4,5/5,6
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,8 s
11,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,4/4,8
7,6/5,5
Cena wersji podstawowej*
37 900 zł
41 500 zł
Cena
42 500 zł
41 500 zł
*z tym samym silnikiem

Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access - podsumowanie

 
Słabszy
Mocniejszy
Osiągi
 
Zużycie paliwa
 
Cena i wyposażenie
 

Wygrała słabsza wersja, bo zupełnie wystarcza w mieście (w końcu 208 to auto miejskie), a przy tym okazuje się bardzo oszczędna.

Wygrywa słabszyMotor
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas