Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

Z litrowym silnikiem 208 nie imponuje osiągami, ale do miasta większego mu nie trzeba.

Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access.
Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access.Motor
Peugeot 208 1.0 VTi Active: Jasnoszare materiały rozjaśniają wnętrze 208, ale mają dwie wady – łatwo się brudzą (zwłaszcza w dolnej części), a w słoneczny dzień deska rozdzielcza odbija się w szybie.Motor

Miejski samochód z 1,4-litrowym silnikiem, który nie osiąga nawet 100 KM mocy trudno nazwać mocarnym. A jednak w ofercie Peugeota 208 są aż dwa słabsze silniki, w tym ledwie litrowy o trzech cylindrach. Sprawdziliśmy, jak bazowa wersja 1.0 VTi radzi sobie w porównaniu z 1.4 VTi.

Jeśli chodzi o osiągi tej pierwszej, trudno by było uznać je za dobre. Odpowiednie zestopniowanie skrzyni biegów sprawia jednak, że litrowa wersja 208 nie tamuje ruchu. Wręcz przeciwnie - przy miejskich prędkościach okazuje się zaskakująco sprawna. Dopiero powyżej 80 km/h silnikowi zaczyna brakować pary.

Mocniejsza wersja zostawia słabszą daleko w tyle - 100 km/h osiąga aż o 3,5 s szybciej.

Peugeot 208 1.4 VTi Access: 208 w najtańszej wersji wyposażeniowej nie oferuje ekranu dotykowego ani automatycznej klimatyzacji – nawet za dopłatą. W sesji zdjęciowej wzięła udział wersja Active.Motor

Jednak różnica między nimi jest wyraźnie odczuwalna dopiero w trasie, gdzie bazowy silnik wymaga od kierowcy starannego planowania każdego wyprzedzania. Odmiana 1.4 nie ma z tym problemów.

Jeśli jednak ktoś zamierza użytkować 208 głównie w mieście, 68-konny silnik może być dobrym wyborem. Tym bardziej że okazuje się znacznie oszczędniejszy.

Co więcej, 208 1.0 Active w cenie zbliżonej do bazowej wersji 1.4 (Access) oferuje wyposażenie bogatsze o klimatyzację czy radio. Można tu też dokupić wiele elementów nieoferowanych w odmianie Access.

Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access (czytaj artykuł)

Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access.Motor
Wygodne fotele 208 zapewniają zupełnie niezłe podparcie boczne.Motor
W dwóch bogatszych odmianach można za 700 zł dokupić podgrzewanie przednich siedzeń.Motor
Peugeot 208 1.0 VTi Active: Jasnoszare materiały rozjaśniają wnętrze 208, ale mają dwie wady – łatwo się brudzą (zwłaszcza w dolnej części), a w słoneczny dzień deska rozdzielcza odbija się w szybie.Motor
Ciemne tworzywa sztuczne i tapicerka są znacznie praktyczniejsze.Motor
Plastikowa kierownica nie jest zbyt przyjemna w dotyku. Skórzana – tylko w droższych wersjach.Motor
Peugeot 208 1.4 VTi Access: 208 w najtańszej wersji wyposażeniowej nie oferuje ekranu dotykowego ani automatycznej klimatyzacji – nawet za dopłatą. W sesji zdjęciowej wzięła udział wersja Active.Motor
Bazowe 208 jest dostępne tylko ze stalowymi kołami. Aluminiowych – nawet opcjonalnie – cennik nie przewiduje.Motor
W dwóch bogatszych odmianach można za 700 zł dokupić podgrzewanie przednich siedzeń.Motor

Bazowy silnik Peugeota 208 ma tylko trzy cylindry i 1 litr pojemności, ale jest wyjątkowo oszczędny

Litrowa jednostka „warkocze” typowo dla silników trzycylindrowych.Motor
Silnik 1.4 ma wyższą kulturą pracy, jest też wyraźnie cichszy.Motor

Dane techniczne: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

Dane techniczne
208 1.0 VTi
208 1.4 VTi
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
999 cm3
1397 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
R4/16
Moc maksymalna
68 KM/6000
95 KM/6000
Maks. moment obr.
95 Nm/3000
136 Nm/4000
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
manualna/5-biegowa
Masa/ładowność
975/509 kg
1070/520 kg
Opony
185/65 R15
185/65 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
163 km/h
188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,0 s
10,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,1/3,8/4,3
7,5/4,5/5,6
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,8 s
11,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,4/4,8
7,6/5,5
Cena wersji podstawowej*
37 900 zł
41 500 zł
Cena
42 500 zł
41 500 zł
*z tym samym silnikiem

Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access - podsumowanie

Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

 
Słabszy
Mocniejszy
Osiągi
 
Zużycie paliwa
 
Cena i wyposażenie
 

Wygrała słabsza wersja, bo zupełnie wystarcza w mieście (w końcu 208 to auto miejskie), a przy tym okazuje się bardzo oszczędna.

Wygrywa słabszyMotor