Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access.
Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access.Motor
Peugeot 208 1.0 VTi Active: Jasnoszare materiały rozjaśniają wnętrze 208, ale mają dwie wady – łatwo się brudzą (zwłaszcza w dolnej części), a w słoneczny dzień deska rozdzielcza odbija się w szybie.
Peugeot 208 1.0 VTi Active: Jasnoszare materiały rozjaśniają wnętrze 208, ale mają dwie wady – łatwo się brudzą (zwłaszcza w dolnej części), a w słoneczny dzień deska rozdzielcza odbija się w szybie.Motor
Peugeot 208 1.4 VTi Access: 208 w najtańszej wersji wyposażeniowej nie oferuje ekranu dotykowego ani automatycznej klimatyzacji – nawet za dopłatą. W sesji zdjęciowej wzięła udział wersja Active.
Peugeot 208 1.4 VTi Access: 208 w najtańszej wersji wyposażeniowej nie oferuje ekranu dotykowego ani automatycznej klimatyzacji – nawet za dopłatą. W sesji zdjęciowej wzięła udział wersja Active.Motor

Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access.
Z lewej strony - Peugeot 208 1.0 VTi Active, z prawej - Peugeot 208 1.4 VTi Access.Motor
Wygodne fotele 208 zapewniają zupełnie niezłe podparcie boczne.
Wygodne fotele 208 zapewniają zupełnie niezłe podparcie boczne.Motor
W dwóch bogatszych odmianach można za 700 zł dokupić podgrzewanie przednich siedzeń.
W dwóch bogatszych odmianach można za 700 zł dokupić podgrzewanie przednich siedzeń.Motor
Peugeot 208 1.0 VTi Active: Jasnoszare materiały rozjaśniają wnętrze 208, ale mają dwie wady – łatwo się brudzą (zwłaszcza w dolnej części), a w słoneczny dzień deska rozdzielcza odbija się w szybie.
Peugeot 208 1.0 VTi Active: Jasnoszare materiały rozjaśniają wnętrze 208, ale mają dwie wady – łatwo się brudzą (zwłaszcza w dolnej części), a w słoneczny dzień deska rozdzielcza odbija się w szybie.Motor
Ciemne tworzywa sztuczne i tapicerka są znacznie praktyczniejsze.
Ciemne tworzywa sztuczne i tapicerka są znacznie praktyczniejsze.Motor
Plastikowa kierownica nie jest zbyt przyjemna w dotyku. Skórzana – tylko w droższych wersjach.
Plastikowa kierownica nie jest zbyt przyjemna w dotyku. Skórzana – tylko w droższych wersjach.Motor
Peugeot 208 1.4 VTi Access: 208 w najtańszej wersji wyposażeniowej nie oferuje ekranu dotykowego ani automatycznej klimatyzacji – nawet za dopłatą. W sesji zdjęciowej wzięła udział wersja Active.
Peugeot 208 1.4 VTi Access: 208 w najtańszej wersji wyposażeniowej nie oferuje ekranu dotykowego ani automatycznej klimatyzacji – nawet za dopłatą. W sesji zdjęciowej wzięła udział wersja Active.Motor
Bazowe 208 jest dostępne tylko ze stalowymi kołami. Aluminiowych – nawet opcjonalnie – cennik nie przewiduje.
Bazowe 208 jest dostępne tylko ze stalowymi kołami. Aluminiowych – nawet opcjonalnie – cennik nie przewiduje.Motor
W dwóch bogatszych odmianach można za 700 zł dokupić podgrzewanie przednich siedzeń.
W dwóch bogatszych odmianach można za 700 zł dokupić podgrzewanie przednich siedzeń.Motor

Bazowy silnik Peugeota 208 ma tylko trzy cylindry i 1 litr pojemności, ale jest wyjątkowo oszczędny

Litrowa jednostka „warkocze” typowo dla silników trzycylindrowych.
Litrowa jednostka „warkocze” typowo dla silników trzycylindrowych.Motor
Silnik 1.4 ma wyższą kulturą pracy, jest też wyraźnie cichszy.
Silnik 1.4 ma wyższą kulturą pracy, jest też wyraźnie cichszy.Motor

Dane techniczne: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

Dane techniczne
208 1.0 VTi
208 1.4 VTi
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
999 cm3
1397 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
R4/16
Moc maksymalna
68 KM/6000
95 KM/6000
Maks. moment obr.
95 Nm/3000
136 Nm/4000
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
manualna/5-biegowa
Masa/ładowność
975/509 kg
1070/520 kg
Opony
185/65 R15
185/65 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
163 km/h
188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,0 s
10,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,1/3,8/4,3
7,5/4,5/5,6
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,8 s
11,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,4/4,8
7,6/5,5
Cena wersji podstawowej*
37 900 zł
41 500 zł
Cena
42 500 zł
41 500 zł
*z tym samym silnikiem

Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access - podsumowanie

Porównanie: Peugeot 208 1.0 VTi Active, Peugeot 208 1.4 VTi Access

 
Słabszy
Mocniejszy
Osiągi
 
Zużycie paliwa
 
Cena i wyposażenie
 
Wygrywa słabszy
Wygrywa słabszyMotor