Porównanie: Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai

Porównanie: Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai
Porównanie: Fiat 500L Trekking, Nissan QashqaiMotor
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet: kokpit Fiata wygrywa z tym w Nissanie nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim jakością tworzyw wykończeniowych.
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet: kokpit Fiata wygrywa z tym w Nissanie nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim jakością tworzyw wykończeniowych.Motor
Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta: kokpit Qashqaia jest po japońsku rzeczowy i ergonimiczny, ale wygląda dość nudno i nie zachwyca jakością plastików.
Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta: kokpit Qashqaia jest po japońsku rzeczowy i ergonimiczny, ale wygląda dość nudno i nie zachwyca jakością plastików.Motor

Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai

Ładne fotele 500L są miękkie i dość płytkie.
Ładne fotele 500L są miękkie i dość płytkie.Motor
Nietypowe – z tyłu siedzi się wygodniej niż na przednich fotelach.
Nietypowe – z tyłu siedzi się wygodniej niż na przednich fotelach.Motor
Oprócz kanapy można też złożyć prawy fotel. Ruchoma podłoga unosi 40 kg.
Oprócz kanapy można też złożyć prawy fotel. Ruchoma podłoga unosi 40 kg.Motor
Układ Traction+ modyfikuje działanie ESP, poprawiając trakcję na śliskim.
Układ Traction+ modyfikuje działanie ESP, poprawiając trakcję na śliskim.Motor
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet: kokpit Fiata wygrywa z tym w Nissanie nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim jakością tworzyw wykończeniowych.
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet: kokpit Fiata wygrywa z tym w Nissanie nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim jakością tworzyw wykończeniowych.Motor
Fiat ma jeden z nielicznych systemów Start&Stop, które można na stałe wyłączyć.
Fiat ma jeden z nielicznych systemów Start&Stop, które można na stałe wyłączyć.Motor
Z tej dwójki tylko Qashqai seryjnie oferuje elektrycznie składane lusterka boczne.
Z tej dwójki tylko Qashqai seryjnie oferuje elektrycznie składane lusterka boczne.Motor
Klimatyzacja jest automatyczna, u rywala trzeba za taką dopłacić.
Klimatyzacja jest automatyczna, u rywala trzeba za taką dopłacić.Motor
Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta: kokpit Qashqaia jest po japońsku rzeczowy i ergonimiczny, ale wygląda dość nudno i nie zachwyca jakością plastików.
Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta: kokpit Qashqaia jest po japońsku rzeczowy i ergonimiczny, ale wygląda dość nudno i nie zachwyca jakością plastików.Motor
Porównanie: Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet, Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta
Porównanie: Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet, Nissan Qashqai 1.5 dCi AcentaMotor
Wygodne, dobrze wyprofilowane fotele Qashqaia.
Wygodne, dobrze wyprofilowane fotele Qashqaia.Motor
W 2. rzędzie jest o 6 cm mniej miejsca na nogi niż w 500L.
W 2. rzędzie jest o 6 cm mniej miejsca na nogi niż w 500L.Motor
Bagażnik Nissana za wysokim progiem mieści o 10 l więcej niż ten w 500L.
Bagażnik Nissana za wysokim progiem mieści o 10 l więcej niż ten w 500L.Motor
Oba mają felgi 17’’, różni je profil opon (Nissan: 215/60 R17, Fiat: 225/45 R17).
Oba mają felgi 17’’, różni je profil opon (Nissan: 215/60 R17, Fiat: 225/45 R17).Motor

Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai - podsumowanie

Dane techniczne: Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai

 
Fiat
Nissan
Model
500L Trekking
Qashqai
Wersja
1.6 MultiJet
1.5 dCi Acenta
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
1461 cm3
Moc maksymalna
105 KM/3750
110 KM/4000
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1750
240 Nm/1750
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
man./6-biegowa
Długość/szerokość/wysokość
427/180/168 cm
433/178/162 cm
Rozstaw osi
261 cm
263 cm
Masa/ładowność
1386/529 kg
1418/512 kg
Średnica zawracania
10,7 m
10,6 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
400/1310 l
410/1515 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (ON)
65 l (ON)
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
175 km/h
177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,0 s
12,4 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,9 s →
13,1 s →
Elastyczność 60-100 km/h
7,6 s (4. bieg)
8,4 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
13,0 s (6. bieg)
14,9 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,2 m →
36,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,0 m →
37,1 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
68,5 dB →
66,9 dB
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,6/4,1/4,7
5,8/4,4/4,9
Teoretyczny zasięg
1060 km
1330 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,8/5,2/6,0
7,3/5,3/6,3
Rzeczywisty zasięg
830 km
1030 km
Cena standardowa
85 990 zł
87 900 zł
Cena promocyjna
72 990 zł
82 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
Porównanie: Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai
Porównanie: Fiat 500L Trekking, Nissan QashqaiMotor