Porównanie: Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai

Porównanie: Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai
Porównanie: Fiat 500L Trekking, Nissan QashqaiMotor
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet: kokpit Fiata wygrywa z tym w Nissanie nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim jakością tworzyw wykończeniowych.
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet: kokpit Fiata wygrywa z tym w Nissanie nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim jakością tworzyw wykończeniowych.Motor
Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta: kokpit Qashqaia jest po japońsku rzeczowy i ergonimiczny, ale wygląda dość nudno i nie zachwyca jakością plastików.
Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta: kokpit Qashqaia jest po japońsku rzeczowy i ergonimiczny, ale wygląda dość nudno i nie zachwyca jakością plastików.Motor

Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai

Ładne fotele 500L są miękkie i dość płytkie.
Ładne fotele 500L są miękkie i dość płytkie.Motor
Nietypowe – z tyłu siedzi się wygodniej niż na przednich fotelach.
Nietypowe – z tyłu siedzi się wygodniej niż na przednich fotelach.Motor
Oprócz kanapy można też złożyć prawy fotel. Ruchoma podłoga unosi 40 kg.
Oprócz kanapy można też złożyć prawy fotel. Ruchoma podłoga unosi 40 kg.Motor
Układ Traction+ modyfikuje działanie ESP, poprawiając trakcję na śliskim.
Układ Traction+ modyfikuje działanie ESP, poprawiając trakcję na śliskim.Motor
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet: kokpit Fiata wygrywa z tym w Nissanie nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim jakością tworzyw wykończeniowych.
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet: kokpit Fiata wygrywa z tym w Nissanie nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim jakością tworzyw wykończeniowych.Motor
Fiat ma jeden z nielicznych systemów Start&Stop, które można na stałe wyłączyć.
Fiat ma jeden z nielicznych systemów Start&Stop, które można na stałe wyłączyć.Motor
Z tej dwójki tylko Qashqai seryjnie oferuje elektrycznie składane lusterka boczne.
Z tej dwójki tylko Qashqai seryjnie oferuje elektrycznie składane lusterka boczne.Motor
Klimatyzacja jest automatyczna, u rywala trzeba za taką dopłacić.
Klimatyzacja jest automatyczna, u rywala trzeba za taką dopłacić.Motor
Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta: kokpit Qashqaia jest po japońsku rzeczowy i ergonimiczny, ale wygląda dość nudno i nie zachwyca jakością plastików.
Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta: kokpit Qashqaia jest po japońsku rzeczowy i ergonimiczny, ale wygląda dość nudno i nie zachwyca jakością plastików.Motor
Porównanie: Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet, Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta
Porównanie: Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet, Nissan Qashqai 1.5 dCi AcentaMotor
Wygodne, dobrze wyprofilowane fotele Qashqaia.
Wygodne, dobrze wyprofilowane fotele Qashqaia.Motor
W 2. rzędzie jest o 6 cm mniej miejsca na nogi niż w 500L.
W 2. rzędzie jest o 6 cm mniej miejsca na nogi niż w 500L.Motor
Bagażnik Nissana za wysokim progiem mieści o 10 l więcej niż ten w 500L.
Bagażnik Nissana za wysokim progiem mieści o 10 l więcej niż ten w 500L.Motor
Oba mają felgi 17’’, różni je profil opon (Nissan: 215/60 R17, Fiat: 225/45 R17).
Oba mają felgi 17’’, różni je profil opon (Nissan: 215/60 R17, Fiat: 225/45 R17).Motor

Zobacz również:

    Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai - podsumowanie

    Dane techniczne: Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai

     
    Fiat
    Nissan
    Model
    500L Trekking
    Qashqai
    Wersja
    1.6 MultiJet
    1.5 dCi Acenta
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    1461 cm3
    Moc maksymalna
    105 KM/3750
    110 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    320 Nm/1750
    240 Nm/1750
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    man./6-biegowa
    Długość/szerokość/wysokość
    427/180/168 cm
    433/178/162 cm
    Rozstaw osi
    261 cm
    263 cm
    Masa/ładowność
    1386/529 kg
    1418/512 kg
    Średnica zawracania
    10,7 m
    10,6 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    400/1310 l
    410/1515 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l (ON)
    65 l (ON)
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    175 km/h
    177 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,0 s
    12,4 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,9 s →
    13,1 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    7,6 s (4. bieg)
    8,4 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    13,0 s (6. bieg)
    14,9 s (6. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    38,2 m →
    36,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,0 m →
    37,1 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    68,5 dB →
    66,9 dB
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,6/4,1/4,7
    5,8/4,4/4,9
    Teoretyczny zasięg
    1060 km
    1330 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,8/5,2/6,0
    7,3/5,3/6,3
    Rzeczywisty zasięg
    830 km
    1030 km
    Cena standardowa
    85 990 zł
    87 900 zł
    Cena promocyjna
    72 990 zł
    82 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    Porównanie: Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai
    Porównanie: Fiat 500L Trekking, Nissan QashqaiMotor