Porównanie: Citroën DS3, Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport zapewnia nieco większą frajdę na równej nawierzchni, ale na co dzień lepiej spisuje się Citroën DS3.
Suzuki Swift Sport zapewnia nieco większą frajdę na równej nawierzchni, ale na co dzień lepiej spisuje się Citroën DS3.Auto Moto
Wnętrze DS3 jest tak samo atrakcyjne, jak nadwozie. Lakierowany panel wzdłuż deski rozdzielczej (czarny, biały lub w kolorze dachu) wygląda świetnie, ale widać na nim każdy pyłek. Plus za dobrze wyprofilowaną kierownicę.
Wnętrze DS3 jest tak samo atrakcyjne, jak nadwozie. Lakierowany panel wzdłuż deski rozdzielczej (czarny, biały lub w kolorze dachu) wygląda świetnie, ale widać na nim każdy pyłek. Plus za dobrze wyprofilowaną kierownicę.Auto Moto
Kokpit Swifta nie wygląda tak dobrze, jak nadwozie. Jego wykończenie i ergonomia zasługują jednak na pochwałę, a kierownicy należy się jeszcze wyższa ocena niż tej w DS3. Na dole zdjęcia widać dość ciasny fotel.
Kokpit Swifta nie wygląda tak dobrze, jak nadwozie. Jego wykończenie i ergonomia zasługują jednak na pochwałę, a kierownicy należy się jeszcze wyższa ocena niż tej w DS3. Na dole zdjęcia widać dość ciasny fotel.Auto Moto

Porównanie: Citroën DS3, Suzuki Swift Sport

Z tyłu w Suzuki usiądą tylko dwie osoby, ale przynajmniej mają one nieco więcej miejsca na nogi niż w DS3.
Z tyłu w Suzuki usiądą tylko dwie osoby, ale przynajmniej mają one nieco więcej miejsca na nogi niż w DS3.Auto Moto
Twarde i głębokie fotele Swifta w wersji Sport ucieszą fanów dynamicznej jazdy. O ile nie są zbyt postawni.
Twarde i głębokie fotele Swifta w wersji Sport ucieszą fanów dynamicznej jazdy. O ile nie są zbyt postawni.Auto Moto
Aby odtworzyć muzykę z zewnętrznego źródła, można skorzystać z USB lub łączności Bluetooth.
Aby odtworzyć muzykę z zewnętrznego źródła, można skorzystać z USB lub łączności Bluetooth.Auto Moto
Sterowanie z kierownicy – seryjne. System audio jest niezły, to dobrze, bo innego wybrać sobie nie można.
Sterowanie z kierownicy – seryjne. System audio jest niezły, to dobrze, bo innego wybrać sobie nie można.Auto Moto
Silnik Swifta Sport „kręci się” aż do 7200 obr./min, a jego wskaźniki są większe i czytelniejsze.
Silnik Swifta Sport „kręci się” aż do 7200 obr./min, a jego wskaźniki są większe i czytelniejsze.Auto Moto
Kokpit Swifta nie wygląda tak dobrze, jak nadwozie. Jego wykończenie i ergonomia zasługują jednak na pochwałę, a kierownicy należy się jeszcze wyższa ocena niż tej w DS3. Na dole zdjęcia widać dość ciasny fotel.
Kokpit Swifta nie wygląda tak dobrze, jak nadwozie. Jego wykończenie i ergonomia zasługują jednak na pochwałę, a kierownicy należy się jeszcze wyższa ocena niż tej w DS3. Na dole zdjęcia widać dość ciasny fotel.Auto Moto
Bagażnik Swifta jest mniejszy (211-892 l). Do tego płytki i wysoki, więc niezbyt praktyczny.
Bagażnik Swifta jest mniejszy (211-892 l). Do tego płytki i wysoki, więc niezbyt praktyczny.Auto Moto
Na kanapie DS3 w miarę wygodnie usiądą nawet trzy osoby. Kabina jest tu znacznie szersza niż w Swifcie.
Na kanapie DS3 w miarę wygodnie usiądą nawet trzy osoby. Kabina jest tu znacznie szersza niż w Swifcie.Auto Moto
Na zdjęciu opcjonalne siedzenia, ale w wersji So Chic seryjnie montuje się podobne, równie dobre fotele.
Na zdjęciu opcjonalne siedzenia, ale w wersji So Chic seryjnie montuje się podobne, równie dobre fotele.Auto Moto
Podstawowa pojemność bagażnika DS3 to niezłe 285 litrów. Po złożeniu siedzeń rośnie ona do 980 l.
Podstawowa pojemność bagażnika DS3 to niezłe 285 litrów. Po złożeniu siedzeń rośnie ona do 980 l.Auto Moto
By posłuchać muzyki z przenośnego odtwarzacza, trzeba dokupić Pakiet Audio z wejściem AUX (2000 zł).
By posłuchać muzyki z przenośnego odtwarzacza, trzeba dokupić Pakiet Audio z wejściem AUX (2000 zł).Auto Moto
Wskazówka obrotomierza dosięga maks. 6000 obr. Obok – nietypowa, wklęsła tarcza prędkościomierza.
Wskazówka obrotomierza dosięga maks. 6000 obr. Obok – nietypowa, wklęsła tarcza prędkościomierza.Auto Moto
Wnętrze DS3 jest tak samo atrakcyjne, jak nadwozie. Lakierowany panel wzdłuż deski rozdzielczej (czarny, biały lub w kolorze dachu) wygląda świetnie, ale widać na nim każdy pyłek. Plus za dobrze wyprofilowaną kierownicę.
Wnętrze DS3 jest tak samo atrakcyjne, jak nadwozie. Lakierowany panel wzdłuż deski rozdzielczej (czarny, biały lub w kolorze dachu) wygląda świetnie, ale widać na nim każdy pyłek. Plus za dobrze wyprofilowaną kierownicę.Auto Moto
Swifta Sport poznamy po większym grillu i wlotach obok niego.
Swifta Sport poznamy po większym grillu i wlotach obok niego.Auto Moto
Suzuki Swift Sport zapewnia nieco większą frajdę na równej nawierzchni, ale na co dzień lepiej spisuje się Citroën DS3.
Suzuki Swift Sport zapewnia nieco większą frajdę na równej nawierzchni, ale na co dzień lepiej spisuje się Citroën DS3.Auto Moto
Przód przypomina ten z C3, ale wyróżniają go pionowe światła dzienne LED.
Przód przypomina ten z C3, ale wyróżniają go pionowe światła dzienne LED.Auto Moto
Pod względem praktyczności górą jest Citroën DS3.
Pod względem praktyczności górą jest Citroën DS3.Auto Moto
Citroën DS3, Suzuki Swift Sport: najważniejsze wymiary
Citroën DS3, Suzuki Swift Sport: najważniejsze wymiaryAuto Moto

Dane techniczne: Citroën DS3, Suzuki Swift Sport

Dane techniczne
Citroën DS3 1.6 VTi So Chic
Suzuki Swift 1.6 Sport
Silnik
budowa silnika
benzynowy, R4, 16V
benzynowy, R4, 16V
napęd rozrządu
łańcuch
pasek
średn. cyl./skok tłoka
77,0/85,8 mm
78,0/83,0 mm
pojemność
1598 cm3
1568 cm3
stopień sprężania
11,5:1
11,0:1
moc maksymalna
88 kW/120 KM
100 kW/136 KM
przy obrotach
6000/min
6900/min
maksymalny mom. obr.
160 Nm
160 Nm
przy obrotach
4200/min
4400/min
Przeniesienie napędu
skrzynia biegów
manualna, 5-biegowa
manualna, 6-biegowa
napęd
przedni
przedni
Układ jezdny
zawieszenie
przód: kolumny
typu McPherson,
tył: belka skrętna,
sprężyny śrubowe;
ESP
przód: kolumny
typu McPherson,
tył: belka skrętna,
sprężyny śrubowe;
ESP
układ kierowniczy
zębatkowy, wspomaganie elektr.
zębatkowy, wspomaganie elektr.
średnica zawracania
10,5 m
10,4 m
układ hamulcowy
przód: tarcze wentyl.,
tył: tarcze
przód: tarcze wentyl.,
tył: tarcze
opony seryjne
205/45 R17
195/45 R17
opony testowe
205/45 R17
195/50 R16
rozmiar felg
6x17 cali
6x17 cali
model opon
Michelin Primacy Alpin A3
Yokohama W Drive
Dane fabryczne
0-100 km/h
8,9 s
8,7 s
prędkość maksymalna
190 km/h
195 km/h
zużycie paliwa: miasto/trasa/śr.
7,9/4,8/5,9 l/100 km
8,4/5,2/6,4 l/100 km
rodzaj paliwa
benzyna 95-okt.
benzyna 95-okt.
emisja dwutlenku węgla
136 g/km
147 g/km
norma emisji spalin
Euro 5
Euro 5
Masy
masa własna
1075 kg
1045 kg
dopuszczalna masa całkowita
1554 kg
1480 kg
ładowność
479 kg
435 kg
przyczepa z ham./bez
1150/570 kg
1000/400 kg
obciążenie dachu/haka
70/46 kg
b.d./60 kg
Pomiary testowe
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,5 s
8,9 s
Przyspieszenie 0-120 km/h
13,3 s
12,4 s
Elastyczność 60-100 km/h (IV bieg)
9,5 s
9,3 s
Elastyczność 80-120 km/h (V/VI bieg)
14,4/– s
14,2/20,3 s
Mimo wielu prób DS3 nie osiągnął „setki” w 8,9 s. Swift jest bliżej obietnic producenta. W próbach elastyczności – remis.
Hamowanie
hamulce zimne (100-0 km/h)
37,0 m
36,7 m
hamulce rozgrz. (100-0 km/h)
37,8 m
36,4 m
Nawet na „zimówkach” oba świetnie hamują. DS3 traci po rozgrzaniu tarcz.
Głośność
w kabinie (na postoju)
44 dB
45 dB
na zewnątrz (przejazd)
72 dB
72 dB
w kabinie przy 100 km/h
68 dB
67 dB
w kabinie przy 130 km/h
74 dB
72 dB
Silnik Swifta jest głośniejszy, ale 6. bieg zmniejsza hałas przy wyższych prędkościach.
Zużycie paliwa
średnie w teście (l/100 km)
7,6
7,9
pojemność zbiornika paliwa (l)
50
42
zasięg (km)
658
538
Swift nie pali wiele więcej, ale z racji mniejszego baku dużo częściej trzeba go tankować.
Cena
70 700 zł
68 900 zł