Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo - test

Dynamiczna linia z wyraźnymi przetłoczeniami z boku. Uwagę zwracają długie tylne drzwi.
Dynamiczna linia z wyraźnymi przetłoczeniami z boku. Uwagę zwracają długie tylne drzwi.Motor
Podobnie wyglądają kokpity Corsy, Merivy, Astry i Insigni, ale ten wyróżnia się wysoko położoną konsolą centralną, dzięki której dźwignia zmiany biegów jest bliżej kierownicy.
Podobnie wyglądają kokpity Corsy, Merivy, Astry i Insigni, ale ten wyróżnia się wysoko położoną konsolą centralną, dzięki której dźwignia zmiany biegów jest bliżej kierownicy.Motor

Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo 140 EcoFLEX Cosmo

Przed pasażerem są dwa zamykane schowki. Górny mieści nawet kilkanaście magazynów formatu A4.
Przed pasażerem są dwa zamykane schowki. Górny mieści nawet kilkanaście magazynów formatu A4.Motor
...takie rozwiązanie sprawia jednak, że w 2. rzędzie da się zamontować tylko 2 foteliki dla dzieci.
...takie rozwiązanie sprawia jednak, że w 2. rzędzie da się zamontować tylko 2 foteliki dla dzieci.Motor
Pod panelem klimatyzacji kryje się szuflada z gniazdkiem 12V, wejściami USB i AUX oraz na kartę SD.
Pod panelem klimatyzacji kryje się szuflada z gniazdkiem 12V, wejściami USB i AUX oraz na kartę SD.Motor
140-konna wersja EcoFLEX jest bardzo oszczędna, a przy tym wystarczająco dynamiczna
140-konna wersja EcoFLEX jest bardzo oszczędna, a przy tym wystarczająco dynamicznaMotor
Gdy w 2. rzędzie jadą dwie osoby, mogą złożyć środkowy fotel i nieco zsunąć swoje (siedzą wtedy dalej od drzwi i otrzymują wygodny podłokietnik)...
Gdy w 2. rzędzie jadą dwie osoby, mogą złożyć środkowy fotel i nieco zsunąć swoje (siedzą wtedy dalej od drzwi i otrzymują wygodny podłokietnik)...Motor
W trzecim rzędzie siedzeń w miarę wygodnie usiądą tylko dzieci. Zafira mieści w takiej konfiguracji 7 osób, ale jej bagażnik maleje do 152 l.
W trzecim rzędzie siedzeń w miarę wygodnie usiądą tylko dzieci. Zafira mieści w takiej konfiguracji 7 osób, ale jej bagażnik maleje do 152 l.Motor
Kiedy fotel kierowcy odsuniemy metr od pedałów, jadący za nim ma 74 cm na nogi - to jeden z lepszych wyników w klasie.
Kiedy fotel kierowcy odsuniemy metr od pedałów, jadący za nim ma 74 cm na nogi - to jeden z lepszych wyników w klasie.Motor
Sportowe fotele (razem ze skórzaną tapicerką – 5000 zł) zapewniają świetne podparcie i są bardzo wygodne.
Sportowe fotele (razem ze skórzaną tapicerką – 5000 zł) zapewniają świetne podparcie i są bardzo wygodne.Motor
Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń otrzymujemy płaską podłogę o długości 185 cm, a bagażnik rośnie do 1792 l. Szkoda że lukę za złożonymi fotelami 2. rzędu można zasłonić tylko gdy złożymy wszystkie trzy.
Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń otrzymujemy płaską podłogę o długości 185 cm, a bagażnik rośnie do 1792 l. Szkoda że lukę za złożonymi fotelami 2. rzędu można zasłonić tylko gdy złożymy wszystkie trzy. Motor
Foremny bagażnik mieści 642 litry.
Foremny bagażnik mieści 642 litry. Motor
Podobnie wyglądają kokpity Corsy, Merivy, Astry i Insigni, ale ten wyróżnia się wysoko położoną konsolą centralną, dzięki której dźwignia zmiany biegów jest bliżej kierownicy.
Podobnie wyglądają kokpity Corsy, Merivy, Astry i Insigni, ale ten wyróżnia się wysoko położoną konsolą centralną, dzięki której dźwignia zmiany biegów jest bliżej kierownicy.Motor
Główny ekran i ten mniejszy za kierownicą posługują się językiem polskim.
Główny ekran i ten mniejszy za kierownicą posługują się językiem polskim. Motor
Wzorowa czytelność, niemęczące oczu podświetlenie – na złą ocenę zasługuje tu tylko nieco archaiczny, czerwony ekran komputera pokładowego.
Wzorowa czytelność, niemęczące oczu podświetlenie – na złą ocenę zasługuje tu tylko nieco archaiczny, czerwony ekran komputera pokładowego.Motor
Podłokietnik nie jest duży, za to kryje szufladkę, dzięki której ważne rzeczy możemy mieć zawsze pod ręką.
Podłokietnik nie jest duży, za to kryje szufladkę, dzięki której ważne rzeczy możemy mieć zawsze pod ręką.Motor
Dynamiczna linia z wyraźnymi przetłoczeniami z boku. Uwagę zwracają długie tylne drzwi.
Dynamiczna linia z wyraźnymi przetłoczeniami z boku. Uwagę zwracają długie tylne drzwi.Motor
Charakterystyczny kształt reflektorów połączonych z wlotami w zderzaku – podobnie będą wyglądały z tej strony kolejne nowe Ople.
Charakterystyczny kształt reflektorów połączonych z wlotami w zderzaku – podobnie będą wyglądały z tej strony kolejne nowe Ople.Motor

Dane techniczne: Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo 140 EcoFLEX

Silnik
benzynowy turbo
Pojemność skokowa
1364 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
140 KM/4900
Maks. moment obrotowy
220 Nm/1850
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
belka skrętna
Średnica zawracania
11,9 m
Masa/ładowność
1613/682 kg
Pojemność bagażnika (7/5/2 os.)
152/642/1792 l
Pojemność zbiornika paliwa
58 l (Pb 95)
Opony
225/50 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
466/188/169 cm
Rozstaw osi
276 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
202 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,7 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,1/5,3/6,3
Średnia emisja dwutlenku węgla
148 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s
Elastyczność 60-100 km/h
10,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
18,9 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)*
43,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)*
43,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,6/5,5
*pomiary na wilgotnej nawierzchni, temp. 10°C