Nissan Juke 1.5 dCi Tekna - test

Po trzech latach produkcji Nissan Juke przeszedł właśnie face lifting. Nie wpłynął on jednak na charakter auta.

Nissan Juke 1.5 dCi Tekna
Nissan Juke 1.5 dCi TeknaMotor
Deska rozdzielcza ma oryginalny wygląd, ale jest prosta w obsłudze. Plastikowe wstawki w kolorze nadwozia są dość krzykliwe.Motor

Zobacz również:

    Przy takim stylu nadwozia, wprowadzenie diodowych świateł dziennych, zmiana grilla i tylnego zderzaka (oraz kilku innych, jeszcze mniej widocznych detali) zwyczajnie pozostaje niezauważona - Juke to zlepek tak wielu pomysłów, że wprowadzenie kilku zmian nie robi wielkiej różnicy. Modernizację wnętrza też można łatwo przegapić - skoncentrowano się na wprowadzeniu kilku gadżetów, np. systemu kamer do parkowania symulujących widok z góry czy układu monitorowania martwego pola w lusterkach i asystenta pasa ruchu. Z zadowoleniem trzeba przyjąć powiększenie pojemności bagażnika w wersjach z przednim napędem do 354 litrów (wcześniej było 251 l). Za 3700 zł można też teraz dokupić duży, otwierany, szklany dach, ale to z kolei odbiera sporo przestrzeni we wnętrzu - osoby o wzroście około 185 cm będą się już ocierały głową o wzmocnienia w dachu.

    Reszta pozostała po staremu, mamy więc do czynienia z samochodem awangardowym z wyglądu, ale w rzeczywistości wręcz zaskakująco normalnym. 110-konny turbodiesel wykazuje się wystarczającą dynamiką, ale w Juke'u jest dość głośny i zużywa sporo paliwa. Zawieszenie jest sztywne, co poprawia prowadzenie auta, ale odczuwalnie obniża komfort jazdy. Umiarkowane gabaryty ułatwiają jazdę w mieście. Ale to samo można powiedzieć o prawie każdym aucie podobnej wielkości.

    Nissan Juke 1.5 dCi Tekna - podsumowanie

    Juke to nadal zwykły samochód w niezwykłym opakowaniu. Zmiany są ledwo widoczne.

    Nissan Juke 1.5 dCi Tekna: plusy

    • styl nadwozia wyróżnia auto z tłumu,
    • stosunkowo duży bagażnik,
    • niezłe zachowanie w zakrętach

    Nissan Juke 1.5 dCi Tekna: minusy

    • ograniczona przestrzeń dla pasażerów,
    • wysoka cena testowanej wersji,
    • zużycie paliwa dużo wyższe od deklarowanego

    Nissan Juke 1.5 dCi Tekna

    Nissan Juke 1.5 dCi Tekna (czytaj test)

    Przydatny gadżet – system kamer parkowania ma m.in. tryb widoku z góry.Motor
    Fotele są miękkie i nie zapewniają dobrego trzymania.Motor
    Miejsca, zwłaszcza na nogi, nie ma z tyłu zbyt wiele.Motor
    Deska rozdzielcza ma oryginalny wygląd, ale jest prosta w obsłudze. Plastikowe wstawki w kolorze nadwozia są dość krzykliwe.Motor
    Przeszycia w kolorze nadwozia na desce i fotelach to standard w najdroższej wersji.Motor
    Wraz z liftingiem pojawiły się diodowe światła dzienne i reflektory ksenonowe.Motor
    Nissan Juke 1.5 dCi TeknaMotor
    Nissan Juke 1.5 dCi TeknaMotor
     
    Nissan Juke
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1461 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    Moc maksymalna
    110 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    260 Nm/1750
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    Napęd
    przedni
    Dług./szer./wys.
    414/177/157 cm
    Rozstaw osi
    253 cm
    Masa/ładowność
    1347/423 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    354/1189 l
    Poj. zbiornika paliwa
    46 l (ON)
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    175 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,2 s
    Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 
    4,6/3,7/4,0
    Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,6/6,2/6,9
    Cena
    86 500 zł

    Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński

    Motor
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
    Dołącz do nas