​Mazda CX-5 2.5 AWD SkyDREAM. Dusza ruchu

article cover
INTERIA.PL

Oglądamy

Mazda 2.5 SkyDREAM AWD 6 A/T
Mazda 2.5 SkyDREAM AWD 6 A/TINTERIA.PL

Mazda CX-5 2.5 Skydream na zdjęciach

Obecna generacja CX-5 jest z nami od trzech lat i trzeba przyznać, że nadal prezentuje się świeżo i ciekawie.
Obecna generacja CX-5 jest z nami od trzech lat i trzeba przyznać, że nadal prezentuje się świeżo i ciekawie.INTERIA.PL
Światła w technologii LED są seryjne w każdej odmianie CX-5, ale występują w trzech wersjach. W testowanym egzemplarzu zastosowano najlepszą z nich - reflektory matrycowe.
Światła w technologii LED są seryjne w każdej odmianie CX-5, ale występują w trzech wersjach. W testowanym egzemplarzu zastosowano najlepszą z nich - reflektory matrycowe.INTERIA.PL
Wielki grill ozdobiony chromowaną listwą, wcinającą się pod nieduże reflektory - Mazda wpisuje się trochę w modę na duże atrapy chłodnicy, ale robi to, zachowując swój niepowtarzalny styl.
Wielki grill ozdobiony chromowaną listwą, wcinającą się pod nieduże reflektory - Mazda wpisuje się trochę w modę na duże atrapy chłodnicy, ale robi to, zachowując swój niepowtarzalny styl.INTERIA.PL
Mazda skutecznie opiera się modzie na turbodoładowanie i downsizing - w gamie jednostek benzynowych znajdziemy wersje 2.0 i 2.5, obie wolnossące.
Mazda skutecznie opiera się modzie na turbodoładowanie i downsizing - w gamie jednostek benzynowych znajdziemy wersje 2.0 i 2.5, obie wolnossące.INTERIA.PL
Mazda oferuje jedynie częściowo "wirtualne" zegary. Na ekranie wyświetlany jest tylko prędkościomierz oraz komputer pokładowy. Nie ma możliwości wybrania innego sposobu prezentowania wskazań.
Mazda oferuje jedynie częściowo "wirtualne" zegary. Na ekranie wyświetlany jest tylko prędkościomierz oraz komputer pokładowy. Nie ma możliwości wybrania innego sposobu prezentowania wskazań.INTERIA.PL
Prosty i czytelny panel dwustrefowej klimatyzacji automatycznej. Ogrzewanie foteli i kierownicy jest seryjne w każdej wersji, poza bazową. Wentylację foteli otrzymamy w dwóch najbogatszych wersjach.
Prosty i czytelny panel dwustrefowej klimatyzacji automatycznej. Ogrzewanie foteli i kierownicy jest seryjne w każdej wersji, poza bazową. Wentylację foteli otrzymamy w dwóch najbogatszych wersjach.INTERIA.PL
Klasyczny, hydrokinetyczny automat ma sześć przełożeń. Nie jest przesadnie szybki, ale nie daje też większych powodów do narzekań.
Klasyczny, hydrokinetyczny automat ma sześć przełożeń. Nie jest przesadnie szybki, ale nie daje też większych powodów do narzekań.INTERIA.PL
Szkoda, że odchodzi się od takiego sterowania multimediami - centralne pokrętło z przyciskami funkcyjnymi to najwygodniejsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie.
Szkoda, że odchodzi się od takiego sterowania multimediami - centralne pokrętło z przyciskami funkcyjnymi to najwygodniejsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie.INTERIA.PL
Japońska klasyka - grupa przycisków umieszczona dość nisko z lewej strony kierownicy. Kierowca, aby widzieć co naciska, musi się odchylić.
Japońska klasyka - grupa przycisków umieszczona dość nisko z lewej strony kierownicy. Kierowca, aby widzieć co naciska, musi się odchylić.INTERIA.PL
Długi, opadający przód i krótki, zwarty tył - CX-5 ma przyjemne proporcje. Długość tego SUVa wynosi 455 cm, a jego rozstaw osi to niezłe 270 cm.
Długi, opadający przód i krótki, zwarty tył - CX-5 ma przyjemne proporcje. Długość tego SUVa wynosi 455 cm, a jego rozstaw osi to niezłe 270 cm.INTERIA.PL
Mazda CX-5 nieszczególnie nadaje się w teren, ale ma niezły jak na SUVa prześwit, wynoszący 193 mm. Napęd na wszystkie koła występuje w każdej wersji silnikowej, ale w "benzyniakach" zawsze wymaga dopłaty.
Mazda CX-5 nieszczególnie nadaje się w teren, ale ma niezły jak na SUVa prześwit, wynoszący 193 mm. Napęd na wszystkie koła występuje w każdej wersji silnikowej, ale w "benzyniakach" zawsze wymaga dopłaty.INTERIA.PL
Proporcje auta tego nie oddają, ale CX-5 ma aż 190 cm szerokości. Wysokość też jest niezła i wynosi 168 cm.
Proporcje auta tego nie oddają, ale CX-5 ma aż 190 cm szerokości. Wysokość też jest niezła i wynosi 168 cm.INTERIA.PL
Tylne światła mają typowy dla modeli Mazdy wygląd i łatwo je rozpoznać, nawet po zmroku. Poza najtańszą wersją w każdym CX-5 są one diodowe.
Tylne światła mają typowy dla modeli Mazdy wygląd i łatwo je rozpoznać, nawet po zmroku. Poza najtańszą wersją w każdym CX-5 są one diodowe.INTERIA.PL
Bagażnik CX-5 ma zadowalającą pojemność 494 l. Plus za roletę podnoszącą się razem z klapą bagażnika oraz z siatką, osłaniającą pasażerów podczas załadunku.
Bagażnik CX-5 ma zadowalającą pojemność 494 l. Plus za roletę podnoszącą się razem z klapą bagażnika oraz z siatką, osłaniającą pasażerów podczas załadunku.INTERIA.PL
Ceny Mazdy CX-5 zaczynają się od 113 900 zł, a testowana, kompletnie wyposażona odmiana to już wydatek 201 900 zł. Tyle samo zapłacimy za diesla o mocy 184 KM w najdroższej specyfikacji.
Ceny Mazdy CX-5 zaczynają się od 113 900 zł, a testowana, kompletnie wyposażona odmiana to już wydatek 201 900 zł. Tyle samo zapłacimy za diesla o mocy 184 KM w najdroższej specyfikacji.INTERIA.PL
W opinii wielu osób Mazda najlepiej wygląda w czerwieni. Ale ciekawym i niepowtarzalnym lakierem jest także ten, który pokrywał testowane auto - Polymetal Metallic.
W opinii wielu osób Mazda najlepiej wygląda w czerwieni. Ale ciekawym i niepowtarzalnym lakierem jest także ten, który pokrywał testowane auto - Polymetal Metallic.INTERIA.PL
Pomimo dużej średnicy felgi (19 cali) Mazda zachowała rozsądny profil opony (rozmiar 225/55). Z tej perspektywy można dostrzec jeden ze smaczków stylistycznych CX-5 - "daszek" stanowiący przedłużenie maski, który wraz z chromowaną listwą tworzą szparę z przodu auta, a reflektory osadzone są niejako w głębi nadwozia, a nie na jego krawędzi.
Pomimo dużej średnicy felgi (19 cali) Mazda zachowała rozsądny profil opony (rozmiar 225/55). Z tej perspektywy można dostrzec jeden ze smaczków stylistycznych CX-5 - "daszek" stanowiący przedłużenie maski, który wraz z chromowaną listwą tworzą szparę z przodu auta, a reflektory osadzone są niejako w głębi nadwozia, a nie na jego krawędzi.INTERIA.PL
Wygodne fotele z elektryczną regulacją pokryto wysokiej jakości skórzaną tapicerką Nappa. Szkoda, że Mazda nie daje możliwości wybrania jej koloru.
Wygodne fotele z elektryczną regulacją pokryto wysokiej jakości skórzaną tapicerką Nappa. Szkoda, że Mazda nie daje możliwości wybrania jej koloru.INTERIA.PL
Miejsca na tylnej kanapie jest sporo, ale tylko nad głową. Na wysokości kolan jest już bardzo przeciętnie. Obecność napędu na wszystkie koła wymusiła pojawienie się tunelu środkowego, odbierającego trochę miejsca trzeciemu pasażerowi.
Miejsca na tylnej kanapie jest sporo, ale tylko nad głową. Na wysokości kolan jest już bardzo przeciętnie. Obecność napędu na wszystkie koła wymusiła pojawienie się tunelu środkowego, odbierającego trochę miejsca trzeciemu pasażerowi.INTERIA.PL
W podłokietniku znajdziemy uchwyty na napoje, przyciski do ogrzewania kanapy (trzystopniowego!) oraz schowek, a w schowku dwa złącza USB (wyglądające jak dołożone po zakupie akcesorium). Mazda musiała się zapatrzeć na luksusowe limuzyny, które często mają w podłokietnikach ukryte "centra sterowania". W przypadku zwykłego auta, jak CX-5, takie rozwiązanie oznacza tylko tyle, że nie skorzystamy ani z ogrzewania, ani z możliwości naładowania telefonu, jeśli z tyłu usiądą trzy osoby.
W podłokietniku znajdziemy uchwyty na napoje, przyciski do ogrzewania kanapy (trzystopniowego!) oraz schowek, a w schowku dwa złącza USB (wyglądające jak dołożone po zakupie akcesorium). Mazda musiała się zapatrzeć na luksusowe limuzyny, które często mają w podłokietnikach ukryte "centra sterowania". W przypadku zwykłego auta, jak CX-5, takie rozwiązanie oznacza tylko tyle, że nie skorzystamy ani z ogrzewania, ani z możliwości naładowania telefonu, jeśli z tyłu usiądą trzy osoby.INTERIA.PL
System multimedialny w CX-5 nie wygląda szczególnie nowocześnie. W tej formie jest z nami już od 2012 roku.
System multimedialny w CX-5 nie wygląda szczególnie nowocześnie. W tej formie jest z nami już od 2012 roku.INTERIA.PL
Grafika robi przeciętne wrażenie, ale przynajmniej czytelność jest wzorowa. Ekran ma przekątną 8 cali.
Grafika robi przeciętne wrażenie, ale przynajmniej czytelność jest wzorowa. Ekran ma przekątną 8 cali.INTERIA.PL
Fabryczna nawigacja do Mazdy CX-5 kosztuje 2925 zł, a w dwóch najbogatszych odmianach otrzymamy ją seryjnie. Wygląd taki, jak i reszty elementów systemu multimedialnego.
Fabryczna nawigacja do Mazdy CX-5 kosztuje 2925 zł, a w dwóch najbogatszych odmianach otrzymamy ją seryjnie. Wygląd taki, jak i reszty elementów systemu multimedialnego.INTERIA.PL
AD-Disp - kto się domyślił, że chodzi o ustawienia wyświetlacza head-up? Ekran multimediów można obsługiwać dotykowo, ale tylko na postoju.
AD-Disp - kto się domyślił, że chodzi o ustawienia wyświetlacza head-up? Ekran multimediów można obsługiwać dotykowo, ale tylko na postoju.INTERIA.PL
Obraz z zestawu czterech kamer nie jest najwyższej jakości, ale pozwala dobrze zorientować się podczas parkowania. Wyposażenie seryjne w dwóch najwyższych wersjach.
Obraz z zestawu czterech kamer nie jest najwyższej jakości, ale pozwala dobrze zorientować się podczas parkowania. Wyposażenie seryjne w dwóch najwyższych wersjach.INTERIA.PL
Nagłośnienie Bose składa się z 10 głośników (tutaj tweeter na słupku A) i gra całkiem nieźle. Seryjne w dwóch najbogatszych wersjach.
Nagłośnienie Bose składa się z 10 głośników (tutaj tweeter na słupku A) i gra całkiem nieźle. Seryjne w dwóch najbogatszych wersjach.INTERIA.PL
Deskę rozdzielczą CX-5 zaprojektowano ergonomicznie i nie przytłacza ona kierowcy ani gąszczem przycisków, ani nagromadzeniem ekranów. Jedynie panel klimatyzacji mógłby być umieszczony trochę wyżej.
Deskę rozdzielczą CX-5 zaprojektowano ergonomicznie i nie przytłacza ona kierowcy ani gąszczem przycisków, ani nagromadzeniem ekranów. Jedynie panel klimatyzacji mógłby być umieszczony trochę wyżej.INTERIA.PL
Dobrze leżąca w dłoniach kierownica i proste przyciski do obsługi muzyki, odbierania połączeń oraz do tempomatu. Jedyny przełącznik do sterowania komputerem pokładowym (INFO) jasno wskazuje, że jest to komputer ze skromną ilością funkcji.
Dobrze leżąca w dłoniach kierownica i proste przyciski do obsługi muzyki, odbierania połączeń oraz do tempomatu. Jedyny przełącznik do sterowania komputerem pokładowym (INFO) jasno wskazuje, że jest to komputer ze skromną ilością funkcji.INTERIA.PL
Minimalistycznie zaprojektowana deska rozdzielcza CX-5 może się podobać, choć nie każdemu przypadnie do gustu połączenie czarnych tworzyw i brązowej tapicerki - obowiązkowej w topowej odmianie SkyDream. Jakość materiałów wykończeniowych jest dobra, ale przeszycia na desce jedynie udają, że pokryto ją skórą.
Minimalistycznie zaprojektowana deska rozdzielcza CX-5 może się podobać, choć nie każdemu przypadnie do gustu połączenie czarnych tworzyw i brązowej tapicerki - obowiązkowej w topowej odmianie SkyDream. Jakość materiałów wykończeniowych jest dobra, ale przeszycia na desce jedynie udają, że pokryto ją skórą.INTERIA.PL

Wsiadamy

Mazda CX-5 2.5 SkyDream
Mazda CX-5 2.5 SkyDreamINTERIA.PL
Mazda CX-5 2.5 SkyDream
Mazda CX-5 2.5 SkyDreamINTERIA.PL
Mazda CX-5 2.5 SkyDream
Mazda CX-5 2.5 SkyDreamINTERIA.PL
Mazda CX-5 2.5 SkyDream
Mazda CX-5 2.5 SkyDreamINTERIA.PL
Mazda CX-5 2.5 SkyDream
Mazda CX-5 2.5 SkyDreamINTERIA.PL

Jedziemy

Mazda 2.5 SkyDREAM AWD 6 A/T
Mazda 2.5 SkyDREAM AWD 6 A/TINTERIA.PL
Mazda CX-5 2.5 SkyDream
Mazda CX-5 2.5 SkyDreamINTERIA.PL

Kupujemy

Mazda 2.5 SkyDREAM AWD 6 A/T
Mazda 2.5 SkyDREAM AWD 6 A/TINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?