Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion - test

Ta wersja Mazdy 6 ma seryjnie aż 19-calowe felgi z oponami 225/45.
Ta wersja Mazdy 6 ma seryjnie aż 19-calowe felgi z oponami 225/45.Motor
Mazda 6 przed i po liftingu. Wbrew pozorom, zmiany są wyraźne. Nowe jest oświetlenie, grill z chromowaną listwą oraz zderzaki. W dwóch wyższych wersjach wyposażenia zastosowano w pełni diodowe reflektory, które automatycznie dostosowują wiązkę światła do sytuacji drogowej.
Mazda 6 przed i po liftingu. Wbrew pozorom, zmiany są wyraźne. Nowe jest oświetlenie, grill z chromowaną listwą oraz zderzaki. W dwóch wyższych wersjach wyposażenia zastosowano w pełni diodowe reflektory, które automatycznie dostosowują wiązkę światła do sytuacji drogowej.Motor
Nowa jest deska rozdzielcza i konsola między fotelami. Tradycyjny hamulec ręczny zastąpiono sterowanym przyciskiem.
Nowa jest deska rozdzielcza i konsola między fotelami. Tradycyjny hamulec ręczny zastąpiono sterowanym przyciskiem.Motor
Bagażnik ma pojemność 480 l. Otwór ładunkowy nie jest zbyt wysoki, a zawiasy zabierają niestety dość dużo miejsca.
Bagażnik ma pojemność 480 l. Otwór ładunkowy nie jest zbyt wysoki, a zawiasy zabierają niestety dość dużo miejsca.Motor

Mazda 6 2.5 SkyActiv-G

Pięć przycisków i dwa pokrętła służą do sterowania multimediami.
Pięć przycisków i dwa pokrętła służą do sterowania multimediami.Motor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Najbogatsza wersja ma ogrzewane tylne siedzenia. Przyciski znajdują się w podłokietniku.
Najbogatsza wersja ma ogrzewane tylne siedzenia. Przyciski znajdują się w podłokietniku.Motor
Z tyłu jest przestronnie i tylko wysokim osobom zabraknie przestrzeni na głowę.
Z tyłu jest przestronnie i tylko wysokim osobom zabraknie przestrzeni na głowę.Motor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Ta wersja Mazdy 6 ma seryjnie aż 19-calowe felgi z oponami 225/45.
Ta wersja Mazdy 6 ma seryjnie aż 19-calowe felgi z oponami 225/45.Motor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Nowe siedzenia są jeszcze wygodniejsze niż w aucie przed face liftingiem.
Nowe siedzenia są jeszcze wygodniejsze niż w aucie przed face liftingiem.Motor
Wyświetlacz typu head-up jest teraz seryjny w najdroższej wersji wyposażenia SkyPassion.
Wyświetlacz typu head-up jest teraz seryjny w najdroższej wersji wyposażenia SkyPassion.Motor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Bagażnik ma pojemność 480 l. Otwór ładunkowy nie jest zbyt wysoki, a zawiasy zabierają niestety dość dużo miejsca.
Bagażnik ma pojemność 480 l. Otwór ładunkowy nie jest zbyt wysoki, a zawiasy zabierają niestety dość dużo miejsca.Motor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Zupełnie bez sensu jest to, że obsługa dotykowa nowego, 7-calowego ekranu jest możliwa jedynie na postoju.
Zupełnie bez sensu jest to, że obsługa dotykowa nowego, 7-calowego ekranu jest możliwa jedynie na postoju.Motor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassionMotor

Mazda 6 2.5 SkyActiv-G: plusy

  • Przestronne wnętrze,
  • bardzo wygodne fotele,
  • łatwa obsługa,
  • wyjątkowo bogate wyposażenie,
  • pewne prowadzenie,
  • dobry komfort jazdy.

Mazda 6 2.5 SkyActiv-G: minusy

  • Z oknem dachowym mało miejsca na głowę z przodu,
  • nieprzyjemny dźwięk silnika,
  • cena,
  • zawiasy ograniczają funkcjonalność bagażnika.

Mazda 6 2.5 SkyActiv-G: podsumowanie

Dane techniczne, osiągi: Mazda 6 2.5 SkyActiv-G

 
Mazda 6 2.5 SkyActiv-G
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
2488 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
192 KM/5700
Maks. moment obrotowy
256 Nm/3250
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Napęd
przedni
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Dług./szer./wys.
487/184/145 cm
Rozstaw osi
283 cm
Średnica zawracania
11,2 m
Masa/ładowność
1350/650 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
480 l
Poj. zbiornika paliwa
62 l (ON)
Opony
225/45 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
223 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,8 s
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,1 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
44,8 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
42,6 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB →
Zużycie paliwa
Dane producenta**
8,5/5,0/6,3
Teoretyczny zasięg
980 km
Dane testowe**
11,5/5,9/8,7
Rzeczywisty zasięg
710 km
Cena
140 900 zł
*pomiar na oponach zimowych, na suchej nawierzchni przy temp. 8˚C
**miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby