Infiniti M35h GT Premium - test

Należące do Nissana Infiniti wysoko postawiło poprzeczkę konkurentom. Hybrydowy model M35h jeździ bardzo szybko i oszczędnie.

Infiniti mniej rzuca się w oczy niż BMW czy Mercedes. Jednak nie należy tego auta nie doceniać: przyspieszenie do 100 km/h w 5,5 s przy średnim spalaniu  9 l/100 km to doskonałe wyniki.
Infiniti mniej rzuca się w oczy niż BMW czy Mercedes. Jednak nie należy tego auta nie doceniać: przyspieszenie do 100 km/h w 5,5 s przy średnim spalaniu 9 l/100 km to doskonałe wyniki.Motor
Pod względem materiałów wykończeniowych Infiniti nie ma się czego wstydzić. To dobry poziom europejski, z plastikami wysokiej jakości i prawdziwym drewnem jesionowym w dolnej części deski rozdzielczej.Motor

W Europie dużo mówi się o autach hybrydowych, natomiast w Japonii po prostu się je robi. Nissan (właściciel marki Infiniti), będący w mariażu z Renault, nie ukrywa, że marzy mu się pozycja lidera w dziedzinie aut elektrycznych. Na polski rynek właśnie trafiła trzecia generacja Infiniti M z hybrydowym, benzynowo-elektrycznym napędem.

Efektywny napędSeria M z układem napędowym M35h ma pod maską benzynowy silnik 3.5 V6 o mocy 306 KM. Współpracuje z nim silnik elektryczny o mocy68 KM. Sama moc jednostki elektrycznej może nie jest imponująca (pozwala na jazdę bez emisji spalin do 100 km/h), ale potężną wartość ma tu moment obrotowy: aż 270 Nm. Poza udziałem w napędzaniu samochodu, silnik elektryczny wspomaga też pracę siedmiobiegowej przekładni automatycznej, generując dodatkowy moment w trakcie zmiany biegów. Dzięki temu kierowca ma mieć wrażenie idealnie płynnego przyspieszania. Silnik elektryczny zajmuje się też odzyskiem energii podczas hamowania i przesyłaniem jej do potężnego akumulatora litowo-jonowego, umieszczonego za tylną kanapą.

Podczas trwającego tydzień testu Infiniti miało okazję pokonać kilkaset km w trasie jak i odbyć szereg jazd miejskich. Dynamika napędu M35h jest rzeczywiście imponująca. Ogromny potencjał momentu obrotowego wydaje się wręcz narastać wraz z prędkością. Przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 5,5 s to już jest coś. Bezdyskusyjna jest też oszczędność wynikająca z zastosowania napędu hybrydowego. W jeździe szosowej samochód spalał 7,5 l/100 km, natomiast w mieście około 11 l/100 km. Są to wprawdzie wyniki wyższe niż deklaruje producent, ale i tak nieosiągalne dla konwencjonalnych limuzyn o mocy ponad 350 KM. Nie obyło się jednak bez pewnych niedociągnięć. Pomimo zaawansowanej konstrukcji zawieszenia, zapewniającej rzeczywiście wysoki komfort, trzymanie na zakrętach jest najwyżej przeciętne. Na wilgotnej nawierzchni szybko pokonywanego zakrętu auto potrafi zacząć żyć własnym życiem. Na niewiele zdaje się tu układ stabilizacji toru jazdy, który działa nieefektywnie i zbyt gwałtownie. O ile więc pod względem osiągów samochód prezentuje się doskonale, to jednak prowadzeniem na mokrej nawierzchni nie nawiązuje walki np. z BMW serii 5. Może po części jest to kwestia doboru opon.

Infiniti M35h GT Premium

Infiniti M35h GT Premium (czytaj test)

Obsługa komputera pokładowego jest na desce rozdzielczej, a nie w manetce.Motor
Bagażnik wersji hybrydowej jest o 100 litrów mniejszy niż auta z silnikiem wysokoprężnym.Motor
Fotele są bardzo wygodne i - co jest rzadkością - posiadają wewnętrzne chłodzenie.Motor
Infiniti mniej rzuca się w oczy niż BMW czy Mercedes. Jednak nie należy tego auta nie doceniać: przyspieszenie do 100 km/h w 5,5 s przy średnim spalaniu 9 l/100 km to doskonałe wyniki.Motor
Hybrydowe Infiniti może jechać aż do 100 km/h na silniku elektrycznym. Jest przy tym tak ciche, że musiano zamontować generatory dźwięku.Motor
Dodatkowe głośniki Bose w oparciu foteli to ciekawy sposób na poprawę akustyki wnętrza. W sumie w całym samochodzie głośników jest aż 16.Motor
Pod względem materiałów wykończeniowych Infiniti nie ma się czego wstydzić. To dobry poziom europejski, z plastikami wysokiej jakości i prawdziwym drewnem jesionowym w dolnej części deski rozdzielczej.Motor
Wskaźniki są czytelne. Ten po lewej pokazuje tryb pracy napędu elektrycznego.Motor
Wybór olejku aromatycznego jest jedną z funkcji komputera pokładowego.Motor
Przełącznik pracy układu napędowego ma tryby: sportowy, oszczędny i zimowy.Motor
Ciekawostka: nalepka w bagażniku pokazuje, jak wkładać torby z kijami golfowymi, aby zmieściły się cztery.Motor

Dobry gatunek

Miłym zaskoczeniem dla każdego, kto dotąd miał do czynienia z tańszymi autami japońskimi jest wykonanie wnętrza. Deska rozdzielcza jest w górnej części wykończona skórą, a w dolnej prawdziwym drewnem jesionowym. Na tunelu pomiędzy fotelami, gdzie spodziewalibyśmy się (np. wzorem Audi czy BMW) pokrętła obsługi systemów pokładowych, znajduje się pokrętło wyboru trybu jazdy (normalny, zimowy, oszczędny lub sportowy). Przyciski i pokrętła do obsługi np. nawigacji znajdują się natomiast w nieco mniej wygodnym miejscu, ponad radiem. Fotele są bardzo wygodne i - co jest rzadkością - posiadają wewnętrzne chłodzenie. Mankamentem jest natomiast brak tzw. trzeciej strefy klimatyzacji, dla pasażerów tylnej kanapy.

Silnik
benzynowy+elektr.
Pojemność skokowa
3498 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna benz./elektr.
306 KM/68 KM
Maks. mom. obr. benz./elektr.
350 Nm/270 Nm
Moc łączna napędu hybryd.
364 KM
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,2 m
Masa/ładowność
1830/570 kg
Pojemność bagażnika
350 l
Pojemność zbiornika paliwa
70 l (Pb 95)
Opony
245/50 R18
Wymiar (dł./szer./wys.)
495/185/150 cm
Rozstaw osi
290 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,2/5,7/7,0
Emisja dwutlenku węgla
162 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
62,9 dB
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
11,0/7,5
Cena
281 126 zł

Marcin Klonowski

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas