Infiniti FX50 S Premium - test

FX ma niewiele wspólnego z SUV-ami. To kolos o sportowych osiągach, który nie powinien opuszczać asfaltu
FX ma niewiele wspólnego z SUV-ami. To kolos o sportowych osiągach, który nie powinien opuszczać asfaltuMotor

Infiniti FX50 S Premium

Limitowana do 200 sztuk edycja FX Vettel Edition (420 KM) to efekt współpracy Infiniti i teamu Red Bull Racing. Przy jej projektowaniu brał udział mistrz świata F1, Sebastian Vettel.
Limitowana do 200 sztuk edycja FX Vettel Edition (420 KM) to efekt współpracy Infiniti i teamu Red Bull Racing. Przy jej projektowaniu brał udział mistrz świata F1, Sebastian Vettel.Motor
Infiniti FX50 sprzed faceliftingu
Infiniti FX50 sprzed faceliftinguMotor
5.0 V8 o mocy 390 KM: świetne osiągi plus poważne brzmienie.
5.0 V8 o mocy 390 KM: świetne osiągi plus poważne brzmienie.Motor
Słabą widoczność do tyłu rekompensuje świetny system kamer pozwalający na precyzyjne parkowanie tym potężnym crossoverem.
Słabą widoczność do tyłu rekompensuje świetny system kamer pozwalający na precyzyjne parkowanie tym potężnym crossoverem.Motor
Fotel kierowcy pozwala na regulację szerokości oparcia i siedziska (oczywiście elektryczną), dzięki czemu można zmieniać stopień podparcia bocznego.
Fotel kierowcy pozwala na regulację szerokości oparcia i siedziska (oczywiście elektryczną), dzięki czemu można zmieniać stopień podparcia bocznego.Motor
Bagażnik to słaby punkt FX-a. Jego pojemność wynosi 410 litrów, czyli mniej niż w większości kompaktowych kombi.
Bagażnik to słaby punkt FX-a. Jego pojemność wynosi 410 litrów, czyli mniej niż w większości kompaktowych kombi.Motor
Na zewnątrz pokrętła ogrzewania i wentylacji foteli. Pomiędzy nimi włączniki zimowego trybu pracy skrzyni i ustawień zawieszenia.
Na zewnątrz pokrętła ogrzewania i wentylacji foteli. Pomiędzy nimi włączniki zimowego trybu pracy skrzyni i ustawień zawieszenia.Motor
Zmiany we wnętrzu FX-a trudno dostrzec. Jedyna różnica to kolor wskazówek – czerwony zastąpiono białym. Szkoda, że nie udoskonalono obsługi komputera. Jego wskazania zmienia się przyciskiem umieszczonym na daszku zegarów.
Zmiany we wnętrzu FX-a trudno dostrzec. Jedyna różnica to kolor wskazówek – czerwony zastąpiono białym. Szkoda, że nie udoskonalono obsługi komputera. Jego wskazania zmienia się przyciskiem umieszczonym na daszku zegarów.Motor
21-calowe koła szczelnie wypełniają nadkola Infiniti.
21-calowe koła szczelnie wypełniają nadkola Infiniti.Motor
Po czterech latach od premiery, topowy model Infiniti doczekał się liftingu. Zmiany nie są wielkie.
Po czterech latach od premiery, topowy model Infiniti doczekał się liftingu. Zmiany nie są wielkie. Motor
W przypadku nadwozia ograniczono się do przeprojektowania wlotu powietrza, który jest nieco większy i ma zmieniony kształt.
W przypadku nadwozia ograniczono się do przeprojektowania wlotu powietrza, który jest nieco większy i ma zmieniony kształt.Motor

Dane techniczne: Infiniti FX50 S

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
5026 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
390 KM/6500
Maks. moment obrotowy
500 Nm/4400
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,2 m
Masa/ładowność
2120/475 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
410/1305 l
Pojemność zbiornika paliwa (typ paliwa)
90 l (Pb 98)
Opony
265/45 R21
Wymiar (dł./szer./wys.)
487/193/168 cm
Rozstaw osi
289 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,8 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
18,9/9,8/13,1
Emisja dwutlenku węgla
307 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
19,0/13,0