Infiniti FX50 S Premium - test

Infiniti FX to potężny i wyjątkowy crossover. Właśnie doczekał się liftingu, który na szczęście nie zmienił jego charakteru.

FX ma niewiele wspólnego z SUV-ami. To kolos o sportowych osiągach, który nie powinien opuszczać asfaltu
FX ma niewiele wspólnego z SUV-ami. To kolos o sportowych osiągach, który nie powinien opuszczać asfaltuMotor

Na temat Infiniti FX można powiedzieć wszystko, ale z pewnością nie to, że się opatrzył. Mimo 4 lat obecności na europejskim rynku wciąż jest wyjątkowy, a jego styl wyrazisty i niepowtarzalny. Może właśnie dlatego przeprowadzony właśnie lifting topowego modelu jest tak dyskretny. Ograniczono się w zasadzie do zmiany kształtu grilla. I dobrze, bo większe ingerencje nie były potrzebne. Olbrzym na drodzeZ zewnątrz FX sprawia wrażenie olbrzymiego. I słusznie, bo długość 487 cm i szerokość 193 cm w połączeniu z muskularną bryłą nadwozia robią niesamowite wrażenie.Większym zaskoczeniem jest natomiast kabina, która nie rozpieszcza przestronnością. O ile z przodu trudno narzekać na brak miejsca, to z tyłu jest po prostu ciasno. Brakuje miejsca nad głowami i na nogi pasażerów tylnej kanapy.Nie lepiej wypada bagażnik - 410 litrów pojemności to mizerny wynik. A jeśli dodać do tego 475-kilową ładowność, to FX może zapomnieć o rywalizowaniu z większością luksusowych SUV-ów, które doskonale sprawdzają się jako wielozadaniowe auta rodzinne. Ale FX, zwłaszcza w wersji 50, ma zupełnie inne priorytety niż zapewnianie komfortu w rodzinnych podróżach.

Infiniti FX50 S Premium

Infiniti FX50 S Premium - test (czytaj artykuł)

Limitowana do 200 sztuk edycja FX Vettel Edition (420 KM) to efekt współpracy Infiniti i teamu Red Bull Racing. Przy jej projektowaniu brał udział mistrz świata F1, Sebastian Vettel.Motor
Infiniti FX50 sprzed faceliftinguMotor
5.0 V8 o mocy 390 KM: świetne osiągi plus poważne brzmienie.Motor
Słabą widoczność do tyłu rekompensuje świetny system kamer pozwalający na precyzyjne parkowanie tym potężnym crossoverem.Motor
Fotel kierowcy pozwala na regulację szerokości oparcia i siedziska (oczywiście elektryczną), dzięki czemu można zmieniać stopień podparcia bocznego.Motor
Bagażnik to słaby punkt FX-a. Jego pojemność wynosi 410 litrów, czyli mniej niż w większości kompaktowych kombi.Motor
Na zewnątrz pokrętła ogrzewania i wentylacji foteli. Pomiędzy nimi włączniki zimowego trybu pracy skrzyni i ustawień zawieszenia.Motor
Zmiany we wnętrzu FX-a trudno dostrzec. Jedyna różnica to kolor wskazówek – czerwony zastąpiono białym. Szkoda, że nie udoskonalono obsługi komputera. Jego wskazania zmienia się przyciskiem umieszczonym na daszku zegarów.Motor
21-calowe koła szczelnie wypełniają nadkola Infiniti.Motor
Po czterech latach od premiery, topowy model Infiniti doczekał się liftingu. Zmiany nie są wielkie. Motor
W przypadku nadwozia ograniczono się do przeprojektowania wlotu powietrza, który jest nieco większy i ma zmieniony kształt.Motor

Tu chodzi o niesamowite wrażenia z jazdy. FX50 sprawia wrażenie auta sportowego "uwięzionego" w nadwoziu ogromnego crossovera. Wszystko za sprawą 390-konnego silnika V8 o pojemności 5.0 i jego osiągów. Według redakcyjnych pomiarów, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tej wersji zaledwie 5,7 sekundy. To rezultat wyraźnie lepszy od jednego z bezpośrednich rywali - Porsche Cayenne S (400 KM), który uzyskał wynik 6,2 sekundy. FX50 zawstydzi też większość kompaktowych GTI. Honda Civic Type R uzyskuje prędkość 100 km/h w czasie gorszym o blisko 2 sekundy, a VW Golf GTI ze skrzynią DSG o niespełna sekundę. Warto wspomnieć, że masa własna Infiniti to 2,1 tony!Lekkość, z jaką FX50 przyspiesza jest równie imponująca jak towarzyszące temu wrażenia akustyczne - silnik V8 brzmi rewelacyjnie. Dopełnieniem tego pozytywnego obrazu jest sprawna, 7-biegowa automatyczna skrzynia z możliwością zmiany przełożeń łopatkami umieszczonymi za kierownicą. Minusy? To z pewnością zużycie paliwa, które w ruchu miejskim waha się w granicach 18-20 l/100 km. Jednak biorąc pod uwagę pojemność silnika, masę i osiągi trudno oczekiwać lepszych rezultatów.Sportowe nie tylko osiągiFX wyposażony jest w stały napęd na 4 koła, który może rozdzielać moc na osie w proporcji od 50:50 aż po 100 procent na koła tylne. Zawieszenie FX50 ma wyraźnie bardziej sportowy niż komfortowy charakter. Topowe wersje (S i S Premium) wyposażono w amortyzatory z systemem kontroli tłumienia, a także w układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych. Efekt? FX błyskawicznie i precyzyjnie reaguje na każdy ruch kierownicy.Jeśli dla kogoś priorytetem jest komfort jazdy, nie będzie czuł się najlepiej za kierownicą FX-a. Amortyzatory z kontrolą tłumienia mają dwa tryby pracy: standardowy i sportowy. W obu przypadkach zawieszenie zasługuje na określenie "twarde". FX nie przepada za drogami o złej nawierzchni i najlepiej czuje się na gładkim jak stół asfalcie. Tanio nie jestFX50 dostępny jest tylko w topowej wersji S Premium, która kosztuje 342 tys. złotych. Pocieszeniem może być maksymalne wyposażenie i ceny bezpośrednich rywali - BMW X6 xDrive50i (373 900 zł) i Porsche Cayenne S (386 600 zł), zmartwieniem fakt, że 3 lata temu model ten kosztował o 50 tys. zł mniej.Wojtek Jurko

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
5026 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
390 KM/6500
Maks. moment obrotowy
500 Nm/4400
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,2 m
Masa/ładowność
2120/475 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
410/1305 l
Pojemność zbiornika paliwa (typ paliwa)
90 l (Pb 98)
Opony
265/45 R21
Wymiar (dł./szer./wys.)
487/193/168 cm
Rozstaw osi
289 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,8 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
18,9/9,8/13,1
Emisja dwutlenku węgla
307 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
19,0/13,0
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas