Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost Titanium - test

<b>Courier – najmniejszy Ford z linii Tourneo w wersji osobowej ma seryjnie drzwi przesuwne po obu stronach.</b>
<b>Courier – najmniejszy Ford z linii Tourneo w wersji osobowej ma seryjnie drzwi przesuwne po obu stronach.</b>Motor
Topowa wersja Titanium ma seryjnie tempomat sterowany z kierownicy i klimatyzację automatyczną. Nawigacja z kamerą cofania to wydatek ponad 3 tys. zł. Nadal krytykujemy zawiłe sterowanie ekranem i nieprzejrzyste komunikaty.
Topowa wersja Titanium ma seryjnie tempomat sterowany z kierownicy i klimatyzację automatyczną. Nawigacja z kamerą cofania to wydatek ponad 3 tys. zł. Nadal krytykujemy zawiłe sterowanie ekranem i nieprzejrzyste komunikaty.Motor

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost Titanium

Courier – najmniejszy Ford z linii Tourneo w wersji osobowej ma seryjnie drzwi przesuwne po obu stronach.
Courier – najmniejszy Ford z linii Tourneo w wersji osobowej ma seryjnie drzwi przesuwne po obu stronach.Motor
Jak na pojazd o długości 4,16 m, Tourneo Courier jest bardzo przestronny. Drzwi odsuwają się tworząc otwór o wystarczającej szerokości 58 cm.
Jak na pojazd o długości 4,16 m, Tourneo Courier jest bardzo przestronny. Drzwi odsuwają się tworząc otwór o wystarczającej szerokości 58 cm.Motor
Wyświetlacz komputera jest mały, ale w miarę czytelny. Ze wskaźnika temperatury cieczy bardzo trudno odczytać wartość podczas jazdy.
Wyświetlacz komputera jest mały, ale w miarę czytelny. Ze wskaźnika temperatury cieczy bardzo trudno odczytać wartość podczas jazdy.Motor
Topowa wersja Titanium ma seryjnie tempomat sterowany z kierownicy i klimatyzację automatyczną. Nawigacja z kamerą cofania to wydatek ponad 3 tys. zł. Nadal krytykujemy zawiłe sterowanie ekranem i nieprzejrzyste komunikaty.
Topowa wersja Titanium ma seryjnie tempomat sterowany z kierownicy i klimatyzację automatyczną. Nawigacja z kamerą cofania to wydatek ponad 3 tys. zł. Nadal krytykujemy zawiłe sterowanie ekranem i nieprzejrzyste komunikaty.Motor
Spora wysokość sprawia, że przy prędkościach autostradowych Tourneo Courier sporo pali. Jednak przy 100 km/h jest oszczędny.
Spora wysokość sprawia, że przy prędkościach autostradowych Tourneo Courier sporo pali. Jednak przy 100 km/h jest oszczędny.Motor

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost Titanium - podsumowanie

  • przestronne wnętrze,
  • wygodne drzwi przesuwne,
  • cicha praca silnika,
  • umiarkowane zużycie paliwa,
  • precyzyjna skrzynia biegów
  • dosyć wysoka cena,
  • spalanie i hałas bardzo rosną przy prędkościach autostradowych,
  • skomplikowana obsługa ekranu centralnego

Sprawdzamy w praktyce przedział bagażowy Forda Tourneo Courier

Długość przestrzeni ładunkowej to 112 cm. Pojemność (przy 2 miejscach) – 1656 litrów.
Długość przestrzeni ładunkowej to 112 cm. Pojemność (przy 2 miejscach) – 1656 litrów.Motor
Wózek
WózekMotor
Styropian
StyropianMotor
TV 60 cali
TV 60 caliMotor
Rower górski
Rower górskiMotor
Rower górski
Rower górskiMotor

Dane techniczne: Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost Titanium

 
Ford Tourneo Courier
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
100 KM/6000
Maks. moment obrotowy
170 Nm/1400
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcze went./bębny
Długość/szerokość/wysokość
416/176/172 cm
Rozstaw osi
249 cm
Średnica zawracania
10,5 m
Masa/ładowność
1185/580 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
708/1656 l
Poj. zbiornika paliwa
48 l
Opony
195/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
173 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,3 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,0 s →
Elastyczność 60-100 km/h
10,1 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
16,2 s (5. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,0 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,9 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,2 dB →
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,6
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,2/4,7/5,2
Teoretyczny zasięg
904 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,5/5,6/6,4
Rzeczywisty zasięg
734 km
Cena wersji podstawowej**
57 072 zł
Cena
66 543 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem