Ford Tourneo Courier
Czwartek, 9 lutego 2023 (09:58)
Aktualizacja Wtorek, 5 września 2023 (15:08)
Produkowany od 2014 roku Tourneo Courier należy do segmentu kombivanów. Jest najmniejszym i najmłodszym modelem z rodziny Forda Tourneo (inne to Tourneo Custom, Grand Tourneo Connect i Tourneo Connect). Użytkownicy mówią o nim, że jest dobrze skrojony, ma przyzwoite proporcje i robi sympatyczne wrażenie.
Ford Tourneo Courier - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
2014
Ford Tourneo Courier – historia modelu
Ford Tourneo Courier powstał z zamierzeniem stworzenia samochodu dużego wewnątrz, a małego na zewnątrz. Rzeczywiście, projektantom udało się sprostać temu zadaniu.
Auto nie ma imponujących rozmiarów, a jednak oferuje pokaźną przestrzeń bagażową i jest bardzo praktyczne w użytkowaniu.
Ford chwali się, że Tourneo Courier zapewnia osobom siedzącym z przodu aż o 97 mm więcej miejsca nad głowami niż w modelach bezpośrednich konkurentów.
Ceny tego auta są dość przystępne. W 2014 roku, tuż po wydaniu, podstawową wersję można było kupić za niecałe 60 000 zł.
Ford Tourneo Courier – generacje
Ford Courier Tourneo do dziś jest produkowany w jednej generacji.
Została ona oparta na bazie globalnej płyty podłogowej Forda przeznaczonej do niewielkich samochodów – m.in. dla Forda Fiesty i Forda B-MAX.
W kwestii bezpieczeństwa ten model może śmiało konkurować z samochodami wyższych segmentów. Na wyposażeniu znalazły się kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy oraz system przypominający o zapięciu pasów pasażerom tylnych foteli. Wszystkie elementy stanowią standardowy pakiet wyposażenia.
Kabina pasażerska Tourneo Courier jest dobrze spasowana, a materiały wykończeniowe mają wysokość jakość. Nie zabrakło też praktycznych schowków, np. na laptopa, dokumenty i inne drobiazgi.
Ford Tourneo Courier – dane techniczne
Zobacz dane techniczne Forda Tourneo Courier.
Wymiary: 4,16 m długości, ponad 2 m szerokości i 1,72 m wysokości.
Bagażnik: standardowa pojemność 395 l (708 l do poziomu dachu), po złożeniu siedzeń – do 1656 litrów.
Silniki:
- diesel 1. 6 95 KM
- diesel 1.5 75 KM (o zużyciu paliwa 3,9 l/100 km)
- benzynowy EcoBoost 1.0 100 KM,
System Auto-Start-Stop jest dostępny w opcji w całej gamie modeli.
Ford Tourneo Courier jest oferowany w trzech wersjach:
- Ambiente,
- Trend (klimatyzacja w standardzie, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, radio ze stacją dokującą My Ford Dock i światła przeciwmgielne),
- Titanium (automatyczna klimatyzacja, dodatkowo: automatyczne światła i wycieraczki, 16-calowe, 7-ramienne obręcze aluminiowe, przyciemniane szyby z tyłu oraz zintegrowane relingi dachowe).
Klienci mogą zamówić jako dodatek kamerę cofania, zintegrowany system nawigacji satelitarnej z kartą SD, a także system komunikacji SYNC z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance.
Ford Tourneo Courier – ciekawostki
Choć Tourneo Courier to kompaktowy van, który oferuje opcję przekształcenia przestrzeni bagażowej w dodatkową sypialnię. Zestaw "Ford Overnighter" zawiera nadmuchiwany materac, który idealnie pasuje do przestrzeni bagażowej.
Podróżujący mogą zamienić swój samochód w wygodne miejsce do spania, idealne na dłuższe podróże campingowe czy festiwale muzyczne.
Ford Tourneo Courier - Wiadomości
-
Ford Tourneo Courier przyciąga wyglądem i cenami. Lepszy od crossovera?
Piątek, 28 czerwca (09:24)Ford Tourneo Courier świetnie wygląda, sprawnie radzi sobie na drodze i jest niezwykle praktyczny. To sprawia, że może stanowić bardzo interesującą propozycję dla osób zastanawiających... -
Ford Tourneo i Transit Courier. Praktyczne i nie drenują portfela
Niedziela, 21 stycznia (16:14)Po wielu latach oczekiwania Ford zdecydował się zaprezentować następców swoich popularnych, kompaktowych kombivanów. Zaprojektowane na nowo Tourneo i Transit Courier są nowoczesne,... -
Debiutuje Ford E-Tourneo Courier. To nowy kompakt na każdą okazję
Wtorek, 16 maja 2023 (06:40)W ostatnim czasie portfolio producenta spod znaku niebieskiego owalu bardzo się skurczyło. Zniknęło Mondeo, Fiesta, a niebawem pożegnamy Focusa. Czym będziemy zatem jeździć? Wygląda na...