Fiat 500 1.3 Multijet Sport - test

Drugie wcielenie legendarnej „pięćsetki” okazało się hitem. Polska fabryka wyprodukowała już ponad pół miliona Fiatów 500.

Silnik 1.3 Multijet czyni z Fiata 500 mistrza oszczędnej jazdy.
Silnik 1.3 Multijet czyni z Fiata 500 mistrza oszczędnej jazdy.Motor

Na ogromny sukces "500" składa się wiele czynników, ale najważniejszy z nich to wyjątkowy talent włoskiej marki do konstruowania małych samochodów. W przypadku tego modelu, dochodzi do tego udane nawiązanie do pierwszej generacji Fiata 500. Mimo że od premiery nowego wcielenia "pięćsetki" minęło 5 lat, model ten cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Przytłaczająca większość produkcji opuszcza nasz kraj - Europa zwariowała na punkcie tego auta.

Panel tablicy przyrządów w kolorze nadwozia to znak rozpoznawczy Fiata 500.Motor

Najpopularniejszą wersją jest bazowa odmiana silnikowa 1.2 o mocy 69 KM, jednak najwięcej przyjemności z jazdy dostarcza odmiana 1.3 Multijet. Ten 75-konny turbodiesel czyni z  "500" mistrza oszczędnej jazdy. W czasie testu Fiat używał w ruchu miejskim, na krótkich odcinkach 5,5 l/100 km. W trasie spalnie utrzymywało się poniżej 4 l/100 km. Okazuje się że nawet przy tak małym zbiorniku paliwa (35 l) można przejechać ponad 900 km bez tankowania. To rewelacyjny wynik. Tym bardziej, że  "500" z silnikiem Multijet jest całkiem dynamiczna.

Największą bolączką Fiata, typową dla tak małych samochodów, jest zawieszenie, które źle reaguje na poprzeczne nierówności nawierzchni. Na szczęście "pięćsetka" nie została tworzona z myślą o szybkiej jeździe i auto nie prowokuje do zbytniego wciskania pedału gazu. To po prostu doskonały samochód do stylowego poruszania się po zatłoczonym mieście, który gwarantuje uśmiechy innych kierowców.

Fiat 500 1.3 Multijet Sport

Fiat 500 1.3 Multijet Sport - test (czytaj artykuł)

Silnik 1.3 Multijet czyni z Fiata 500 mistrza oszczędnej jazdy.Motor
Bardzo oryginalny zestaw wskaźników wymaga od kierowcy przyzwyczajenia.Motor
Panel tablicy przyrządów w kolorze nadwozia to znak rozpoznawczy "500".Motor
Niezła dynamika i bardzo niskie zużycie paliwa to atuty silnika 1.3 Multijet.Motor
Z tyłu miejsce tylko dla dwóch osób. Mimo to, nie ma nadmiaru przestrzeni.Motor

Plusy:niebanalny styl i wdzięk, liczne możliwości indywidualizowania auta, bardzo oszczędny silnik, poręczność w ruchu miejskim

Minusy:wysoka cena zakupu, niewiele miejsca na tylnej kanapie, słaba (tylko siedzisko) regulacja wysokości fotela kierowcy

Wojciech Jurko

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1248 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
75 KM/4000
Maks. moment obrotowy
145 Nm/1500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-bieg.
Pojemność bagażnika
185/625 l
Opony
185/55 R15
Wymiar (dł./szer./wys.)
355/163/149 cm
Rozstaw osi
230 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,5 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,3/3,6/4,2
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
5,5/3,8
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas