Fiat 124 Spider Lusso – test

Jazda Spiderem bez dachu jest przyjemna do prędkości około 100 km/h. Później zaczyna zbyt mocno wiać. Reflektory przednie – w pełni diodowe.
Jazda Spiderem bez dachu jest przyjemna do prędkości około 100 km/h. Później zaczyna zbyt mocno wiać. Reflektory przednie – w pełni diodowe. Motor
124 Spider obchodzi w tym roku 50. urodziny. Nowe wydanie z wyglądu jest w niego mocno „zapatrzone”. (kliknij, żeby powiększyć)
124 Spider obchodzi w tym roku 50. urodziny. Nowe wydanie z wyglądu jest w niego mocno „zapatrzone”. (kliknij, żeby powiększyć)Fiat
Kokpit Fiata jest niemal taki sam jak w Maździe, choć u góry użyto tu miękkich materiałów. Całość sprawia solidne wrażenie, a obsługa nie nastręcza problemów. Kierownica jest ustawiana tylko w zakresie góra-dół. Brakuje zamykanego schowka i uchwytów na kubki.
Kokpit Fiata jest niemal taki sam jak w Maździe, choć u góry użyto tu miękkich materiałów. Całość sprawia solidne wrażenie, a obsługa nie nastręcza problemów. Kierownica jest ustawiana tylko w zakresie góra-dół. Brakuje zamykanego schowka i uchwytów na kubki. Motor
[1] Lewy wskaźnik wśród zegarów to niewielki ekran. Pokazuje m.in. ilość paliwa i zasięg. [2] Aby otworzyć dach, wystarczy tylko odryglować tę dźwignię i pchnąć go do tyłu.
[1] Lewy wskaźnik wśród zegarów to niewielki ekran. Pokazuje m.in. ilość paliwa i zasięg. [2] Aby otworzyć dach, wystarczy tylko odryglować tę dźwignię i pchnąć go do tyłu.Motor
Fotele są wąskie i dość twarde. Regulacja oparcia odbywa się tylko skokowo. Siedzi się bardzo nisko.
Fotele są wąskie i dość twarde. Regulacja oparcia odbywa się tylko skokowo. Siedzi się bardzo nisko.Motor
[1] Głośniki w zagłówkach – z audio Bose (2700 zł). [2] Pomiędzy oparciami znalazł się zamykany schowek.
[1] Głośniki w zagłówkach – z audio Bose (2700 zł). [2] Pomiędzy oparciami znalazł się zamykany schowek.Motor
Bagażnik ma 140 l. To wystarczy, aby zmieścić dużą walizkę. Próg załadunku – bardzo wysoko.
Bagażnik ma 140 l. To wystarczy, aby zmieścić dużą walizkę. Próg załadunku – bardzo wysoko.Motor
Klasyczna linia z bardzo długą maską może się podobać. Koła – 17-calowe.
Klasyczna linia z bardzo długą maską może się podobać. Koła – 17-calowe.Motor
Spider również z tyłu prezentuje się bardzo dobrze. Jego nadwozie może być pomalowane w 1 z 8 kolorów.
Spider również z tyłu prezentuje się bardzo dobrze. Jego nadwozie może być pomalowane w 1 z 8 kolorów.Motor

Dane techniczne, osiągi, dane testowe: Fiat 124 Spider Lusso

 
Fiat 124 Spider Lusso
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1368 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
140 KM/5000
Maks. moment obrotowy
240 Nm/2250
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Długość/szerokość/wysokość
405/174/123 cm
Rozstaw osi
231 cm
Średnica zawracania
9,4 m
Masa/ładowność
1050/265 kg
Pojemność bagażnika
140 l
Poj. zbiornika paliwa
45 l (Pb 95)
Opony
205/45 R17
Osiągi, zużycie paliwa (dane producenta)
Prędkość maksymalna
215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,5 s
Zużycie paliwa*
8,5/5,1/6,4
Zasięg
700 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
73,0 dB
Zużycie paliwa*
9,5/7,3/8,4
Rzeczywisty zasięg
530 km
Cena
124 000 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

FIAT 124 SPIDER LUSSO: PLUSY I MINUSY

Fiat 124 Spider Lusso

Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor
Fiat 124 Spider Lusso
Fiat 124 Spider LussoMotor

FIAT 124 SPIDER LUSSO: PODSUMOWANIE